Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 22:04:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 21:57:04
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:19
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
  

Auteur Topic: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos  (gelezen 5694 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Gepost op: 09 januari 2021, 09:23:24 »
Op mijn pc met Windows 10 ben ik gisteren bezig geweest losse afbeeldingen naar hun doelmap te verplaatsen. Het waren er nogal wat. Lang mee bezig geweest, maar tot mijn grote schrik zag ik vanmorgen de map 'treinen' niet meer tussen de andere hoofdmappen staan.

De treinenmap was onderverdeeld in submappen, en ook sommige van die mappen ook weer onderverdeeld. Ik heb eerst gekeken in de andere hoofdmappen of de map met treinen daar niet per ongeluk naartoe verplaatst was, maar daar kon ik hem niet vinden. Vervolgens de prullenbak bekeken, maar daar zaten alleen de lege mappen en afbeeldingen in die ik gisteren daarheen verplaatst heb.

Ook heb ik in het zoekvenster van de verkenner de pc laten zoeken naar 'treinen', maar aan het zoeken leek geen einde te komen, zodat ik dat heb onderbroken.

Ik ben toch niet die honderden foto's echt kwijt hoop ik. Laatst heb ik back-up sticks geformatteerd, maar nog geen nieuwe back-ups gemaakt dom dom dom, ik weet het, maar zou ik ze nu voorgoed kwijt zijn? Of weet iemand een goeden truc om ze weer tevoorschijn te toveren?
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 10:01:10 door 44. Reden: Titel aangepast »

gruspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2021, 09:30:21 »



Ook heb ik in het zoekvenster van de verkenner de pc laten zoeken naar 'treinen', maar aan het zoeken leek geen einde te komen, zodat ik dat heb onderbroken.


Onderbreken was niet handig, wacht echt tot hij klaar is. Ook al zegt hij bijna klaar, het kan lang duren naar gelang aantal door te zoeken mappen en bestanden. Bij mij duurt zoeken op hele PC bijna een 1/2 uur.
Vind hij echt niets, dan heb je waarschijnlijk een probleem.

Groetjes Gert

Soest in H0


edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2021, 09:32:58 »
Misschien ook nog een idee om ze  op een externe harde schijf te zetten dan heb je ze altijd nog .

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2021, 09:38:26 »
Zoeken in windows/explorer is waardeloos. Installeer bijv. astrogrep, die zoekt beter en sneller, je kunt ook IN bestanden zoeken, maar dat zul je niet nodig hebben nu. Als je nog iets weet van folder namen dan zal astrogrep dit wel ergens vinden als het er nog is.

http://astrogrep.sourceforge.net/download/

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2021, 09:49:25 »
Gevonden!  :o

Toch nog even alle submappen doorzocht en daar heb ik gisteren de map toch kennelijk per ongeluk heen verplaatst. De map bleek in een hoekje te zitten waar ik eerder overheen gekeken moet hebben.

Nou, hartstikke blij natuurlijk en direct een back up gemaakt, op een USB stick.

Externe harde schijf heb ik, maar ben tijdelijk (?!) de kabel kwijt...

Bedankt voor de supersnelle reacties en @Gert, volgende keer zal ik het zoeken niet meer onderbreken maar geduld hebben (hoop ik niet dat dit nog eens nodig zal zijn).

Edit: @jowi, de link is nu niet meer nodig, maar blijft mooi staan hier, terug te vinden mocht het eens nodig zijn.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 09:56:01 door HuubvG »

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2021, 10:43:06 »
Het allerbelangrijkste is een zeer goed en actueel back up systeem te hebben. En dit zeker op 2 plaatsen, waarvan 1 buitenshuis, bv op je werk of bij familie te  bewaren.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2021, 10:46:32 »
Nou, hartstikke blij natuurlijk en direct een back up gemaakt, op een USB stick.
Ik zou ze toch ook maar op de externe harddisk zetten. Mijn ervaring met USB sticks is dat ze plotseling dood kunnen gaan.

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 767
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2021, 10:49:41 »
Koop een Samsung EVO ssd en plaats die in een externe behuizing. Ideaal om snel backups te maken en ook erg betrouwbaar.
Rob Moerkerken

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2021, 10:51:59 »
Het beste is om uiteraard eerst een backup te maken, maar sowieso is het beter om grote hoeveelheden bestanden niet meteen in 1x te verplaatsen, maar eerst te copieren, als het dan allemaal gelukt is, delete je de originele lokatie.

Lees je ook eens in over clouddiensten... privacy daargelaten, zijn verder mooie mechanismen om data op te slaan en niet kwijt te raken. Niet alleen als backup, maar gewoon om je ‘mijn documenten’ direct op op te slaan.

Backup op externe harddisk heb je niks aan als je dat niet (automatisch) vaak doet en een half jaar of meer vergeten bent... kun je beter gewoon vanaf cloud werken.

Heb zelf al mijn documenten op een eigen prive clouddienst draaien (nextcloud) en die wordt geynchroniseerd over al mijn laptops, pc’s en mobile devices... dus altijd bereikbaar, waar ik ook ben, op welk device dan ook. En zelfs die cloud wordt elke zaterdag door TimeMachine (apple) inncrementeel gebackupped op een RAID nas, en regelmatig naar een externe ssd, die vervolgens in een brandbestendige koffer gaat, waar ook belangrijke papieren etc in zitten.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 10:54:03 door jowi »

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2021, 10:55:03 »
Hoi,

Herkenbaar.

Heb je door de jaren heen eea aan foto's verzameld en je wilt ze 'ordenen'.

Idd lastig met submappen en dubbele mappen.

Nog niet aan toe gekomen om de externe harde schijf te gebruiken.
Een hoop oud materiaal gooi ik simpel ook weg.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2021, 11:17:34 »
Ik zou ze toch ook maar op de externe harddisk zetten. Mijn ervaring met USB sticks is dat ze plotseling dood kunnen gaan.
Dit is een bijzonder wijs advies moet ik tot mijn schade en schande bekennen. :'(

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #11 Gepost op: 09 januari 2021, 12:00:58 »
Je kan ook een OneDrive, GoogleDrive of Dropbox account nemen. Dan heb je nooit meer problemen dat je iets kwijt raakt. En als je een nieuwe  computer koopt hoef je niets over te zetten. Ik heb één keer een gecrashte HD gehad, en natuurlijk geen actuele kopie en alles kwijt. Dat overkomt mij niet meer.
Stickies heb ik ook gebruikt. Ook daar slechte ervaringen mee dat die zomaar stuk gaan.

Gr. Frits

« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 12:28:34 door Fritsprt. Reden: GoogleDrive toegevoegd »
Groet Frits

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 771
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #12 Gepost op: 09 januari 2021, 12:15:09 »
Wij hebben al onze modelspoor gerelateerde zaken op Google drive gezet (Maar het had net zo goed Dropbox of OneDrive kunnen zijn).
- Makkelijk om te delen met elkaar en ik kan er met verschillende apparaten bij. Dus met mijn telefoon of met de laptop die de baan aanstuurt. Het komt regelmatig voor dat ik vanuit iTrain ff een zijstap maak om iets op te zoeken in de database (staat ook op Google drive) of n handleiding die ik nodig heb van bijvoorbeeld n decoder, etc.;
- Cloud diensten maken zelf back-ups, dus nooit meer een betand kwijtraken;
- Bovendien staan de bestanden (zo heben wij het ingericht althans) ook fysiek op elk apparaat en kan het ook off-line gebruikt worden;
- Alle apparaten synchroniseren met elkaar.

Kortom, helemaal fijn.

Gr. Enrico
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 12:29:19 door Hasenwald »
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treinenfoto's spoorloos
« Reactie #13 Gepost op: 09 januari 2021, 12:20:46 »
Niet veel mensen weten dat je met dergelijke clouddiensten zelfs oudere versies van je bestanden kunt terughalen, tot op zekere hoogte.

Privacy daarentegen is wel een dingetje... je data wordt ongetwijfeld geanalyseerd en geprofileerd...

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9165
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Mijn Afbeeldingen: map met treienfoto's spoorloos
« Reactie #14 Gepost op: 09 januari 2021, 12:23:36 »
Ik zou ze toch ook maar op de externe harddisk zetten. Mijn ervaring met USB sticks is dat ze plotseling dood kunnen gaan.

Mijn ervaring met stickies is dat het gewoon niet meer past..teveel data.

Dus bezig met wat opslag op dit moment. Een 10TB LaCie met thunderbolt 3 als werkschijf naast de TB in de iMac. Daarnaast een Seagate 6TB voor de foto's. Dan nog een 2x 8TB voor video. De hele shizzle gaat dan in backup naar een 48TB torentje die in raid5 staat. En eigenlijk moet ik die ook maar eens ergens in de backup gooien. Denk dus na over een 8bay NAS..