Klopt, maar die zijn ook alweer verkocht.
een onmogelijkheid. Optie 2 is evt rijden zoals in Canada, zoek dan een geschikte locomotief. Optie 3, nog niet genoemd is een dieselloc tussen bak 2 en 3.
De Stichting TEE Nederland heeft de vijf naar Europa teruggehaalde rijtuigen verworven en op 25/26 juni 2006 naar Zwolle overgebracht. Sinds 2007 stond het treinstel op het emplacement Dijksgracht te Amsterdam te wachten op herstel. Het ligt in de bedoeling hen, na restauratie en herbouw van de ontbrekende motorwagen, in de toekomst weer in te zetten. Kort voor het 50-jarig jubileum van de Trans Europ Express (2 juni 1957 - 2 juni 2007) werd de kop van een van de stuurstandrijtuigen in de oude rode TEE-kleur teruggeschilderd.
H in plaats van de hele zaak in een loods te hebben staan in een uithoek!Mvrgr
... Bouwen volgens het originele plan geeft, naast de enorme kosten, een machine die met de huidige wetgeving en eisen nooit toelating op het spoor gaat krijgen...
Waar baseer jij dit op (dan heb ik niet niet over de kosten)? Ik lees het vaker maar zie het nooit hardgemaakt worden. Is dit een aanname/vermoeden van jou of ben je ter zake kundig? En waarop zou het dan concreet moeten vastlopen?Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, ik ben gewoon benieuwd.
Als je het doet, doe het dan goed. Liever 20 jaar langer sparen / lobbyen en uiteindelijk een TEE zoals hij was, dan sneller met rare combinaties willen gaan rijden. Jeroen
In alle gevallen is stap 1 het simpelwel rijvaardig krijgen en houden van de vier rijtuigen.Als dat lukt heb je al aardig wat voor elkaar.En dan kun je al beginnen om het stel als getrokken rijtuigen rond te rijden.