Prachtig natuurlijk, een rijvaardig TEE, met nieuwgebouwd 6-assige motorwagen nog wel (!), en dat allemaal in 10 jaartjes.En dan denk ik weer aan de talloze kleine projectjes welke al niet willen lukken. Bijvoorbeeld de Mat24 "Jaap", een rijvaardige loc 1122 of 1501 of de hele rits bewaard gebleven 1200den, waarvan er geen één meer rijdt.Mijn idee, een kopbak statisch opknappen, dan heb je al iets moois bereikt. Dan mag je als particulier museum trots zijn.Plannen en ideeën zijn prachtig, maar als je nu al een hele fondswerving moet opzetten voor een paar honden Euro verzendkosten, dan lijkt er geen financieel plan te zijn.
Één kopbak komt in het museum te staan, voor de overige vier bakken wordt ander onderdak gezocht.
Tja, hoe moet ik dit dan begrijpen?"Van de benodigde 20.000 euro is inmiddels zo'n 8.000 euro binnen. Om misverstanden te voorkomen, benadrukt Van der Holst dat met die twintig mille alleen fase één van het project - de aankoop van de trein - wordt gedekt. Fase twee en fase drie, het transport en het in oude glorie herstellen van de trein, gaan naar verwachting nog eens bijna een miljoen (!) euro kosten. Maar dan zijn we wel tien jaar verder."Zou kunnen dat bij de aankoop ook het weghalen van de bakken wordt begrepen. Maar kan het zijn dat ik tot nu toe ook nergens heb gelezen waar het stel dan voorlopig naar toe moet? Het museum zelf is ondertussen alweer op zoek naar nieuwe huisvesting.
Tsja, het leek me een uitgelezen mogelijkheid voor BNLS om zich eens positief te profileren. "De restauratie van de TEE wordt mede mogelijk gemaakt door het grootste (model)spoorforum van de Benelux". Maar helaas. Het plaatsen van een banner moet BNLS geld opleveren, en als je 1 banner plaatst wil iedereen een banner en wil niemand meer betalen voor een banner. Dat was ongeveer de strekking. Ik vind het teleurstellend.
Betalen voor banners had er volgens mij geen moer mee te maken.Reinout
Voor het TEE-project mag het N.T.M. een unieke vitrinekast verkopen afkomstig uit een NS Plan E restauratiewagen. Een geweldige kast om modeltreinen in te plaatsen. De afmetingen zijn 80 x 100 x 15 cm (hxlxd). De kast is 25 kg zwaar! De prijs is € 200,- afgehaald in bij het N.T.M. in Nieuw-Vennep. Reacties graag per email aan hans.altena @ sntm.nl
Andere kopbak mooi open werken en de motor, welke aanwezig is, er in plaatsen. Geeft het toch een idee van hoe het in de motorruimte er uit zag.