Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onbekend analoog bouwsteentje door Bahn-AG
Vandaag om 23:36:38
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 23:13:01
Alweer is de Weller soldeerbout defect door PeterV
Vandaag om 23:05:45
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen door mamory
Vandaag om 22:47:46
Roco 2025 door Michiel 80
Vandaag om 22:41:06
Beilhack xrotm: rijrichting door Dennis1984
Vandaag om 22:33:36
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Benelux795
Vandaag om 22:33:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 22:30:33
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 22:13:05
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door hervé
Vandaag om 22:10:17
ModelSpoorExpo ModelSpoorMagazine&SpoorwegJournaal -27+28sept-Brabanthal, Leuven door hervé
Vandaag om 21:56:03
Expo & Beurs ModelSpoorMagazine-SpoorwegJournaal VerkeersInfo door hervé
Vandaag om 21:53:15
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 21:37:49
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 21:36:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:23:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:21:52
Piko 2025 door RikJ
Vandaag om 21:08:56
Märklin 2025 door W. Thomas
Vandaag om 20:34:19
NS 8800 in spoor 0 door Noud
Vandaag om 20:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 19:14:04
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 19:00:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric v C
Vandaag om 18:24:23
Aachenau West door 741230
Vandaag om 18:14:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 17:57:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door NS2408
Vandaag om 16:48:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:39:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 16:30:19
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 16:28:15
Digitale kraan Roco 46801 door Freddy
Vandaag om 15:55:37
Welke decoder is dit? door bellejt
Vandaag om 13:08:56
  

Auteur Topic: TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM  (gelezen 141333 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #195 Gepost op: 17 January 2021, 15:18:08 »
Om alles uit te sluiten misschien wel maar als dat oog daar voor bedoeld is geweest en zo te zien ook de remmen het nog doen is er toch geen materiaal technisch gezien probleem. Als de remmen werken duwt er misschien wat op de trekstang en breekt de trekstang tijdens trekken gaat de noodremming in vanwege breuk van de remleiding. Je kunt natuurlijk ook problemen willen zien waar ze feitelijk niet zijn.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #196 Gepost op: 17 January 2021, 16:19:42 »
Als het niet meer kan of mag  rijden , zullen ze per oplegger naar het NTM moeten worden gebracht.
Op een andere manier zal het niet kunnen lijkt mij zo,
Al   -zouden-  ze via het spoor tot Nieuw Vennep gebracht kunnen worden moeten ze de laatste kilometer toch  op een oplegger.
Precies, ze moeten sowieso al ergens op de vrachtwagen. Enige spoortransport is dus van de Dijksgracht naar een oord waar ze overgeladen kunnen worden (Zaanstraat?). Dat gaat deze club zeker weten voor elkaar krijgen (y) hopelijk zijn er snel voldoende donaties en kan dit bijzondere icoon gered worden!

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1762
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #197 Gepost op: 17 January 2021, 17:26:45 »
Gisteren vond het transport plaats van 3 TEE-motoren. Mocht ooit de ontbrekende TEE-motorwagen gereconstrueerd worden dan zijn deze motoren nodig.



(bron facebook.com/TEEtreinNTM)

Hallo

Behoorlijk wereldvreemde visie lijkt me. Zelfs al zou je de motorbak reconstrueren dan zal hij toch aan de huidige eisen moeten voldoen. Gaat nooit lukken met deze oude gebakjes.
Gewoon een Class opnieuw beplaten, desnoods met draaistellen van een 1200 eronder voor een beetje authentieke look. ;)
En deze motoren gewoon naar de schroothandelaar. Levert weer wat geld op voor de restauratie. :-X

Bart

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4008
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #198 Gepost op: 17 January 2021, 18:48:26 »
Ja ,Zaanstraat zou mss wel beter kunnen , is minder ver over het spoor. Ik dacht  eerder  nog aan Hoofddorp Opstelterrein, dat  is wat dichter in de buurt.
Het hangt er maar van af wat het beste kan of het minst kostbaarste is.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1267
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #199 Gepost op: 17 January 2021, 18:57:27 »
Als het laatste stukje over de weg moet kun je beter helemaal over de weg gaan lijkt mij goedkoper ook nog.

Mvg Johan

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4008
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #200 Gepost op: 17 January 2021, 19:01:21 »
Spoorvervoer lijkt mij  zeker veel duurder dan over de weg.
Maar kan men ze dan al op  de Dijksgracht opladen ,is dat toegankelijk voor zulke opleggers ?
Ik ben daar  niet thuis.  :(
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #201 Gepost op: 17 January 2021, 19:18:08 »
Stel zal eerst versleept moeten worden naar Watergraafsmeer  of Zaanstraat om daar op een dieplader te kunnen zetten. Op Dijksgracht is daar geen plek voor.
Groeten Joop, machinist Lls

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4008
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #202 Gepost op: 17 January 2021, 21:15:34 »
Ik hoef hier niets te regelen   (  ;D  ) ,maar als je nu kans zou zien alle rijtuigen tegelijk  als een trein naar b.v. Zaanstraat  of Hoofddorp te brengen in een keer ,dan hoeft de dieplader maar 4 keer een korter stukje te rijden dan hele weg vanaf Watergraafsmeer.Dan is het mss wel goedkoper.
 Het is maar een gedachte.  ;)

 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #203 Gepost op: 18 January 2021, 09:38:10 »
Gedurfd! Ik vermoed dat anno 2021 er geen vervoerder meer is die een treinstel op deze manier (langere stukken) over de hoofdbaan wil slepen...
Nee, sterker nog, uiteindelijk toen al niet  ;D

Het is een paar keer misgegaan met deze constructie waarbij de buffers van de 6400 vervolgens in de neus van de plan U stonden en daarna heeft men toch een set koppelwagens op revisie gestuurd en is het daarmee gaan verslepen.

Om alles uit te sluiten misschien wel maar als dat oog daar voor bedoeld is geweest en zo te zien ook de remmen het nog doen is er toch geen materiaal technisch gezien probleem. Als de remmen werken duwt er misschien wat op de trekstang en breekt de trekstang tijdens trekken gaat de noodremming in vanwege breuk van de remleiding. Je kunt natuurlijk ook problemen willen zien waar ze feitelijk niet zijn.
Dat probleem was der dus wel degelijk ;D

Je hebt altijd verschil in remreactie (zeker een 6400 tov een oude plan U) en het koppeloog was bedacht om voor nood iets te kunnen afslepen.
Niet om met 80 km/u het hele land door te moeten.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2021, 09:40:07 door Thom »

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #204 Gepost op: 18 January 2021, 10:30:57 »
Oke danzal er dus wat anders moeten. Ja rem gedrag snap ik, neem een fiets met velgrem of met hydraulische schijf, de eerste knapt boven op de ander bij een noodrem.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #205 Gepost op: 18 January 2021, 16:22:45 »
Natuurlijk willen we allemaal dat er actie ondernomen wordt om de TEE RAm naar betere oorden te krijgen.

Dus doneer wat je kunt missen zodat het NTM zo snel mogelijk aan de slag kan.

Vr. groeten,
Bob

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #206 Gepost op: 18 January 2021, 17:47:48 »
Wel jammer weer dat dit Amerikaanse geldinzamel platform bijna 3 procent kosten berekend en een opslag van E 0,25 per donatie.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #207 Gepost op: 18 January 2021, 18:13:32 »
Oh, maar dat kan ook, gaat om de laagdrempeligheid dat er voor deze weg is gekozen.
Wil je dat omzeilen:

NL91 RABO 0325 2015 87,
t.a.v. Nederlands Transport Museum – Nieuw Vennep.
Omschrijving "Trans Europa Express"
Vr. groeten,
Bob

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #208 Gepost op: 18 January 2021, 18:50:13 »
Bedankt voor de aanvulling/vermelding  Bob.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #209 Gepost op: 18 January 2021, 22:26:17 »
Nee, sterker nog, uiteindelijk toen al niet  ;D

Het is een paar keer misgegaan met deze constructie waarbij de buffers van de 6400 vervolgens in de neus van de plan U stonden en daarna heeft men toch een set koppelwagens op revisie gestuurd en is het daarmee gaan verslepen.
Dat probleem was der dus wel degelijk ;D

Je hebt altijd verschil in remreactie (zeker een 6400 tov een oude plan U) en het koppeloog was bedacht om voor nood iets te kunnen afslepen.
Niet om met 80 km/u het hele land door te moeten.

Er zijn 2 problemen. Het koppeloog aan de boom en misschien wel het grootste probleem de blokkering zodat het oog ook op de trekhaak blijft. Ik heb het persoonlijk meegemaakt met een Bnl stel gesleept door een DDM 1 stam waarmee ik op proefrit was geweest. Er werd niet eens geremd, alleen de tractie eraf en dat was al voldoende om de vergrendeling te doen breken.
Gevolg: Proefrit geslaag maar het stuurrijtuig kreeg de koppelboom in zijn mik, met als gevolg dus schade. BTW het was niet mijn idee het zo te doen.

Ter info: De hulpkoppelboom van Mat 64 was trouwens wat steviger, de koppeling lag een stuk hoger en daarmee was de hoek t.o.v. van de trekkracht gunstiger. Mat 64 had ook geen oog op de neus maar een koppelplaat.

Freek J.