Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Rody v. G.
Vandaag om 16:24:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Bisonkit verdunner door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:33:46
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door MathynK
Vandaag om 15:28:02
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Stationsplein Baden Baden door Dave.......
Vandaag om 15:03:18
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 15:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
  

Auteur Topic: Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm.  (gelezen 68547 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #240 Gepost op: 31 oktober 2021, 21:15:41 »
Dat zal ik is uitproberen dat create slope.

Bij beide programma's een kriem om sowieso de hoogte in te gaan.
Een stuk rails kun je niet selecteren om hoogte in 1x aan te geven. Dus elk stuk apart op hoogte gebracht elk item ook (selecteer eigenschap)

Het opbouwen in lagen lukt wel afzonderlijk maar probeer ze dan maar weer eens samen te voegen.

Ik werk er nou al een tijdje met beide systemen maar beide trekken me nog net niet over de streep voor aanschaf van de sleutel.

Bij Scarm weer weinig gebouwen en je kan bij beide bijvoorbeeld geen kronkelend bergweggetje tekenen. (of nog niet ontdekt hoe)

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #241 Gepost op: 01 november 2021, 11:18:14 »
Dingetjes als huisjes, verticale muren en boompjes in 3D zit er allemaal niet in helaas.
Dan heb je niet gezocht,huisjes,boompjes zitten er wel degelijk in,onder objectbibliotheken en gebruikersobjecten.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #242 Gepost op: 01 november 2021, 21:03:51 »
 Floris,
Als je Anyrail bedoeld. Dat klopt. Maar krijg ze met geen mogelijkheid in 3D weergegeven.

En bij Scarm telt alles als item in je probeerversie.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #243 Gepost op: 02 november 2021, 13:07:12 »
Het opbouwen in lagen lukt wel afzonderlijk maar probeer ze dan maar weer eens samen te voegen.
Ik weet dat je in anyrail rails kan toekennen aan een laag en elke laag afzonderlijk kan laten tonen of niet. Je kan dus je schaduwstation in laag 1 maken, halverwege de helix omhoog ga je verder in laag 2. Dan zet je laag 1 uit zodat je schaduwstation je zicht niet meer hindert en zo gaat het verder. Alles rails kunnen gewoon aan elkaar gelegd worden. Je kan zowel op voorhand of achteraf rails aan een laag toekennen. Je kan ook nog een laag 'locken' dan kan je hem niet meer per ongeluk verrampineren of verplaatsen.



Mvg,

Bas

Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #244 Gepost op: 03 november 2021, 16:29:20 »
Dank voor de toelichting, Bas.

Al vind ik gewoon de rails ophogen bij een relatief kleine baan net zo makkelijk(behalve het per stuk invoeren) .
Maar kan me voorstellen bij een schaduwstation dat het dan makkelijk is met lagen te werken.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2021, 16:30:57 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #245 Gepost op: 26 november 2021, 23:33:35 »
Hoi,

Na een goede overweging mede door wat tips achter de schermen is het "grote" N-baanplan vervallen(zeg nooit, nooit ???).
Na vele uren en maanden planning wordt het plan toch iets te ambitieus voor mij ook al is het N-spoor.
Niet getreurd, de titel is nog steeds van toepassing :).

De beraamde investering in deze laatste uitvoering liegt er niet om, kleine berekeningen gemaakt en de conclusie is dat het het (voor mij) budget overschrijdend is, behalve dat zal het mij ook veuls te lang gaan duren tot realisatie.
Ook de uitvoering wordt vereenvoudigd, zoals oorspronkelijk het plan was, op een plankdiepte bouwen.
Door de geringe diepte zal alles goed zichtbaar worden, ook wel prettig voor N-spoor.
Deze keer zonder de bochten.
Rechts een schaduwgedeelte voor opslag verzameling en werkplaats voor de techniek.

Voordeel is: ik ben nu uitgegaan van wat ik al wel heb.
Namelijk 3 linkse wissels en 1 rechtse.
Het rollende materieel heb ik ook.
Daarmee heb ik een kleine Time-saver ingebouwd als rangeerplaats.

Het idee erachter is dat de stedelijke halte ligt aan een lijn die buiten de stad verder door gaat naar omliggende plaatsen.
Er staat nog een fabriek en wat goederenloodsen.

Het concept blijft hetzelfde, fantasierijk ergens in het diepe zuiden van Duitsland.
Rijden(pendelen) met dieselstellen en locs.
Een eenvoudige stedelijke halte.
Een klein deel goederen.

De fantasie een beetje op zijn loop:
Input mag.





Mvg,

Koen.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2021, 23:54:09 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #246 Gepost op: 27 november 2021, 09:11:35 »
Leuk plan Koen, waar gaat dat linkerspoortje naar toe? Ik bedoel bij het tunnelportaal.

Groet, Gert-Jan

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #247 Gepost op: 27 november 2021, 10:18:30 »
GertJan,

Dat spoortje gaat de illusie wekken dat het verder loopt, maar feitelijk einde lijn.
Er wordt dus van links naar rechts gependeld.
Als de lijn bezet is door de city bahn wordt er niet gerangeerd.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #248 Gepost op: 27 november 2021, 12:42:17 »
Wat zijn de afmetingen van het zichtbare deel en hoeveel ruimte heb je totaal voor het baanplan ?
Bij dat laatste bedoel ik dus echt,hoeveel ruimte mag het maximaal in lengte richting in nemen ?
Er zit een reden achter de vraag,maar daar kom ik t.z.t. na de antwoorden ,wel op terug  ;)
(ik ga er vanuit dat de topictitel qua afmetingen namelijk de lading niet meer dekt bij dit nieuwe plan)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #249 Gepost op: 27 november 2021, 13:11:17 »
Floris,

De titel past nog, ben nog steeds N rijder in wording >:(.
De afmeting is nog het zelfde.

2 meter 80, waarvan 1 meter voor schaduw, fiddle of werkplaats.
Het treinstel BR 614 meet een kleine 70 cm, die moet dan minimaal langs een perron passen.

Ik heb de beschikking over 3 linkse wissels en 1 rechtse.

Wordt wel minder diep.

Ik ben benieuwd wat voor idee je hebt.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2021, 13:14:28 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2098
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #250 Gepost op: 27 november 2021, 13:32:51 »
Dag Koen

Soms is het inderdaad beter om even zaken te heroverwegen. Budgetaire reden zijn altijd heel belangrijk, ook de beschikbare tijd. Ik vindt het een leuk idee om je te concentreren op iets simpelers en meer aandacht aan het rangeren te geven. Ik denk ook dat met deze simpeler opzet je jezelf veel meer kunt concentreren op het aankleden van de baan. Daar ligt echt ook je kracht als ik zie hoe je oude gebouwtjes een tweede leven geeft.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #251 Gepost op: 27 november 2021, 14:26:28 »
Hoi Meino,

Dat vind ook zeker een leuk deel om te doen.
Vooral ook landschap bouwen.
Heb al flink wat verzameld al zal ik op deze formaat niet alles kwijt kunnen, maar dan heb ik wat te kiezen wat er wel opkomt.

Voor dit plan hoef ik maar 1 wisseldecoder en de unlockcode voor de z21 aan te schaffen dan hoef ik daar ook niet al te lang mee bezig te zijn.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #252 Gepost op: 27 november 2021, 17:56:52 »
Koen,

Vind je misschien zo iets leuk?

Ik heb hier zo'n grote rolbrug fiddleyard bedacht. Dat scheelt je veel wissels en dus ook wat lengte. De fiddleyard is hier 80cm lang

Het tunnel portaal links is meer naar binnen gelegd zodat je br614 er in zijn geheel in past. Zo kan je de illusie wekken dat hij een tijdje onderweg is naar een ander station. De bocht neemt zo wel 40cm in beslag en ik weet niet hoeveel ruimte je hebt? Zo heb ik rechts hetzelfde bedacht.

Om je wissels op te maken heb ik maar een inglenhook gemaakt. Ik heb zoals je ziet wel een kruis er bij verzonnen.


Je kan hier gelijktijdig 2 pendeltreinen op laten rijden. Je kan 1 trein van schaduw links -> perron onder -> FY laten pendelen en trein 2 kan van schaduwspoor rechts onder -> perron boven pendelen. En terwijl dat elkaar aflost, kan je af en toe met de fiddleyard iets afwisselen en je kan zelf nog iets rangeren bij de inglenhoek zonder de dienstregeling te verstoren.



Mijn 2 duiten in het zakje  ;)

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #253 Gepost op: 28 november 2021, 00:43:05 »
Hoi, Bas

Daar heb ook aan gedacht zo'n kruising.

De gedachtengang over een stadsdeel wat bediend wordt door de S-bahn of City-bahn blijft me aanspreken.
Denk zelf meer aan een enkelsporige lijn die wat wijken of voorsteden verbind.
De linkse zijde van de wand leent zich wat minder voor een FY.
Daar zit het raam met gordijnen.
Rechts is helemaal een vrije hoek.

Bedankt in elk geval.

Er hangt nog een plank die verwijderd gaat worden voor ik mijn nieuwe wandsysteem opgang.
Wat gespeeld met het plan.

Foto volgt: (nu nog onder plafondlamp.)







Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 28 november 2021, 00:50:16 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
« Reactie #254 Gepost op: 28 november 2021, 11:57:49 »
2 meter 80, waarvan 1 meter voor schaduw, fiddle of werkplaats.
Het treinstel BR 614 meet een kleine 70 cm, die moet dan minimaal langs een perron passen.
Ik ben benieuwd wat voor idee je hebt.
Ik zat te denken als de lengte wat meer geweest was,om aan beide uiteinde's van je zichtbare baan een fiddleyard/schuifbak te maken.
Maar als je 2,80 houd en 1,80 is voor een baanplan,dan is de rest lengte te kort daarvoor.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0