Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€100.00
Per saldo:
€-150.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 20-05-2023
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hoe herken ik een gepolariseerde wissel?
door
FreekH
Vandaag
om 00:33:58
Leuk Meuk
door
hervé
Vandaag
om 00:20:03
bouwen met modules in marokko
door
Rondje_HO
28 mei 2023, 23:44:12
de modeltrein club uit houten in het nieuws
door
Reeks77
28 mei 2023, 23:32:26
Mat 46 Rivarossi aandrijfassen
door
008200
28 mei 2023, 23:23:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Streamliner
28 mei 2023, 23:21:28
Testrail inrichten voor snelheidsmeting in i-train.
door
spock
28 mei 2023, 23:03:10
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm.
door
NS264
28 mei 2023, 22:46:55
Info gezocht over een Brekina Daf model
door
MOVisser
28 mei 2023, 22:36:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
einte
28 mei 2023, 22:30:55
ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
door
henk
28 mei 2023, 22:20:05
Wie weet waar deze kasten lok vandaan komt?
door
Magic
28 mei 2023, 22:12:04
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
28 mei 2023, 22:00:38
Raadplaatje
door
Benelux795
28 mei 2023, 21:52:36
Marklin; extra stroom op spoor
door
Fritsprt
28 mei 2023, 21:45:50
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
28 mei 2023, 21:37:59
Artitec 6 deurs Stalen D draaistellen
door
AVH
28 mei 2023, 21:13:52
Beide lichtuitgangen decoder op één (led)lampje?
door
Hobojohn
28 mei 2023, 21:03:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
laurent
28 mei 2023, 20:25:11
sterkere motoren voor Piko hondekop
door
Treintje_komt_zo
28 mei 2023, 20:23:59
Witmoosdorf
door
Bert55
28 mei 2023, 20:23:53
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Ellerman
28 mei 2023, 20:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
mass am see
28 mei 2023, 20:20:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
28 mei 2023, 20:10:14
Upgrade DR5000 naar een YaMoRC YD7001
door
Karst Drenth
28 mei 2023, 20:02:32
iTrain en modulebaan
door
Ben
28 mei 2023, 19:54:42
DCC Draaischijf decoder
door
peterha
28 mei 2023, 19:27:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
28 mei 2023, 18:22:01
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
28 mei 2023, 17:53:02
3e Klasse bord email
door
FrankOpZolder
28 mei 2023, 17:37:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
30
Omlaag
Auteur
Topic: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. (gelezen 76727 keer)
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 1962
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #30 Gepost op:
17 december 2020, 12:56:19 »
ik kan me niet voorstellen dat artitec zelf ook niet gezien heeft dat het kruis in de panto bol moet zijn en gedacht heeft: ohoh, das nie goei.
dus wellicht wordt dit nog opgelost, je weet maar nooit. ik weet nog dat ik mijn eerste ddm1 kocht. was samen met een plan u mijn eerste artitec model na de winterslaap. dus ik dat ding heel voorzichtig uit gepakt en ik dacht: pottemedosie, das geen lima.. mooi ding man.. dus ik doe de panto omhoog en hoor: zfff, ting ting ting.. daar ging het veertje.. dus winkelier gevraagd en die heeft even naar arti gebeld en tada. binnen paar dagen gratis nieuw veertje binnen met nog wat reserve.
ik vertrouw er op dat ze bij artitec echt wel weten wat ze aan het doen zijn en er ook naar streven om het goed te maken! hooguit denken ze: ohnee, niet weer een lockdown.. moeten we 2 keer zo hard werken omdat iedereen gaat modelbouwen en iedereen heeft ook weer tijd om te mopperen
«
Laatst bewerkt op: 17 december 2020, 17:22:25 door Bert van Gelder. Reden: Aline verwijderd om discussie te voorkomen.
»
Gelogd
Huidige projectje:
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3238
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #31 Gepost op:
17 december 2020, 13:14:13 »
Als die panto echt te groot is, hoeft dat nog steeds geen fout te zijn. Er kan een optische of functionele reden achter zitten. Een kleinere panto ziet er waarschijnlijk nogal raar uit als hij tegen bovenleiding op NEM-hoogte staat.
Gelogd
Reinier
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 1962
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #32 Gepost op:
17 december 2020, 13:21:10 »
ik heb net globaal gemeten op een aantal fotos van de echte en dan is de hoogte van de panto grofweg van de bovenkant van het rode scharfenbergkoppeling deksel tot aan het 3e frontsein. als ik dat bij artitec doe kom ik op hetzelfde...
Gelogd
Huidige projectje:
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4052
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #33 Gepost op:
17 december 2020, 13:30:15 »
Umm
- je kijkt nu van bovenaf op het model, dan lijkt de panto groot tov de rijtuigbak. Normaal kijk je van onderop en zit de rijtuigbak er deels voor. Dus je ziet m zelden in zijn geheel vlak voor je neus.
- de stangen van de panto zijn dikker dan (werkelijkheid / 87). En dan oog tie natuurlijk massiever dan de werkelijkheid. Uiteraard kan dat dunner, maar dan overleeft zo'n panto het modelspoorbedrijf niet.
My 2 cents..
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Remco vM
Offline
Berichten: 3164
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #34 Gepost op:
17 december 2020, 13:34:03 »
Als de stroomafnemers fout zijn dan vind ik dat wel ff een dingetje. Het is qua prijs tenslotte geen Lima hondekop.
Het kan bewust door artitec gedaan zijn, vandaar ook de vraag hoe het bij het model in het echt oogt, op de foto vind ik ze te groot. Feit is ook dat foto's kunnen vertekenen.
Aangezien ik de eenbeens versie graag wil hebben, hoop ik dat het op de foto wat overtrokken is.
«
Laatst bewerkt op: 17 december 2020, 20:30:40 door Bert van Gelder
»
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
Biesje
Offline
Berichten: 2056
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #35 Gepost op:
17 december 2020, 14:03:53 »
Ik sabel helemaal niks neer
Ik geef alleen een mogelijke verklaring waarom de panto er uit ziet zoals op de foto. In hetzelfde bericht schrijf ik ook dat het lastig is om een mooie eenbeen panto te maken. Want je kan met deze waarschijnlijk gewoon via bovenleiding rijden, net als de eerdere versies. Toen ik er een openmaakte zag ik dat de pantos verbonden zijn via een stekkertje met de printplaat.
Mvg,
Robert
Gelogd
Arnold
Offline
Berichten: 1714
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #36 Gepost op:
17 december 2020, 17:24:39 »
Je hebt er kennelijk ééntje in het bezit. Kun je ons ook vertellen hoe het met de logo's zit? Zijn die op de juiste/gelijke hoogte aangebracht?
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 3428
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #37 Gepost op:
17 december 2020, 18:19:26 »
Ik denk dat hij doelde op 1 van de eerdere versies
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Bartje81
Offline
Berichten: 1173
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #38 Gepost op:
17 december 2020, 19:26:32 »
Ik denk dat de model-pantograaf (naar verhouding) groter oogt dan de echte doordat je de echte pantografen altijd iets naar beneden gedrukt ziet door de bovenleiding en dat is bij het model (op de foto's tot nog toe) natuurlijk nog niet het geval....
Gelogd
Edwin2121992
Offline
Berichten: 816
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #39 Gepost op:
17 december 2020, 19:30:19 »
Ik heb in mijn mat'54 plan P archief een tekening gevonden van een Faiveley AM19 stroomafnemer, dit is het type waarmee Plan P4 en 5 werden afgeleverd, dit zijn eenbeen stroomafnemers alleen in het bovenste deel is het gewoon open, niet die verbindingen, later kregen ze die wat je ook op het model ziet. Ik meen alleen dat de maten wel hetzelfde zouden moeten zijn.
Op tekening staat dat de totale lengte plat op het dak vanaf het uiterste scharnierpunt tot het hart van de eerste isolatoren 1845 mm is. Dat is 21,2 mm in 1:87, iemand kan het vast wel na meten. Eventueel ook interessant vanaf het uiterste scharnierpunt tot hart sleepstuk is 1544,5 mm en dat is 17,8 mm in 1:87.
Groeten Edwin.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 3428
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #40 Gepost op:
20 december 2020, 17:18:57 »
Nog niemand de panto opgemeten???
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
kar
Offline
Berichten: 326
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #41 Gepost op:
26 december 2020, 13:16:17 »
Hierbij een aantal foto's van de 790. Ik ben geen professioneel 'modeltreinfotograaf' dus dit is wat ik redelijkerwijs op de foto heb gekregen, inclusief het zwarte puntje dat op de witte muur zit...
BDk+Bk
Bk+BDk
Bk (pantograaf op) + BDk
Het complete treinstel.
Bk
1e klasse rijtuig
2e klasse rijtuig+restauratie
BDk
Het restauratiegedeelte.
Deze foto doet pijn aan de ogen: vervelend hoogteverschil tussen het 1e klasse rijtuig en de kopbak
. En ja, in het echt zaten de rijtuigen soms ook schots en scheef, maar in model zie ik het liever niet.
Nogmaals vanuit iets andere hoek.
Tot slot:
Algemene indruk van het treinstel is positief, het is een fraaie verschijning op de treinbaan.
Of de panto's qua maatvoering kloppen: geen idee maar ik kan hier prima mee leven.
Hoogteverschil van de NS logo's? Zie de foto's van de beide kopbakken. Stoort mij niet.
De onderlinge koppelingen tussen de bakken blijf ik ondanks de verandering t.o.v. de eerdere treinstellen zo-zo vinden en het blijft doodeng om er iets kracht op te moeten zetten om ze aan elkaar te koppelen.
Het hoogteverschil tussen de genoemde bakken vind ik ronduit storend en ook slordig. Was er niet iets soortgelijks aan de hand bij de eerste lichting mat'54's?
Gelogd
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1
Ben
Offline
Berichten: 4981
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #42 Gepost op:
26 december 2020, 13:20:02 »
Citaat van: kar op 26 december 2020, 13:16:17
Deze foto doet pijn aan de ogen: vervelend hoogteverschil tussen het 1e klasse rijtuig en de kopbak
Ik denk dat de kap niet helemaal goed op het frame zit?
Gr, Ben.
Gelogd
Chris
Offline
Berichten: 18504
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #43 Gepost op:
26 december 2020, 13:21:15 »
Klopt. Kijk maar naar de deur links...
Gelogd
kar
Offline
Berichten: 326
Re: Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
«
Reactie #44 Gepost op:
26 december 2020, 13:29:58 »
Verhip, jullie hebben helemaal gelijk. Het zit 'm inderdaad in die linker kopbak. Het voordeel van foto's, dan vallen dit soort dingen ineens op.
Heb even gekeken, maar ik kan dit er niet zo even 'inklikken' lijkt het...
Gelogd
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
30
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.