https://hdl.handle.net/21.12102/508DCB44FB8F11DF9E4D523BC2E286E2met onderin het spoor naar de Haringkade en verder en boven het spoor de Trawlerkade op. https://hdl.handle.net/21.12102/45CDBAC0FB8F11DF9E4D523BC2E286E2met weer een blik meer richting Haringkade
Als je op de link klikt, naar rechts scrollen, dan komt de bewuste foto na een paar klikken.(ik ging 'natuurlijk' eerst naar links, veel leuke oude foto's. Er stonden toch architectonische schoonheden tussen. In jaren '70 en '80 erg rommelig gebied. Anderhalf jaar geleden weer eens door het oude deel gereden, ziet er nu wel weer aardig uit, maar natuurlijk jammer, dat allerlei sporen verdwenen zijn- Laurent, bedankt voor het schematische sporenoverzicht).gr. Frank
Een keer is de loc die de vistrein kwam brengen ontspoord op een wissel, aangezien de trein nog op de overweg stond is een tweede loc gekomen om de wagens daarvan af te slepen. De terugweg reed de vistrein toen met 2 2200'n in dubbeltractie.Later kwamen er ook 6400'n de vistrein halen en brengen.
Een factor die echter daarnaast een rol speelt maar steeds over het hoofd wordt gezien is het feit dat de NS een openbaar vervoer ”monopolie” nastreefde en inmiddels verworven heeft.
Marc tramt, de tekst die je laat zien is een onderdeel van de “kolderverhalen” die steeds weer gebezigd werden om o.a. andersdenkenden de mond te snoeren.Steeds weer (en die is ook hier op het forum alweer langsgekomen) werd gezegd ‘de trein ligt te ver van de woonwijken af, die gaat er helemaal omheen’!Waarom is de tekst een kolderverhaal?, nou heel eenvoudig dan had de trein aan de andere kant van IJmuiden gelopen en had dan nog verder van het merendeel van de woonwijken gelegen!
Eerst dit: Laurent en Rick, jullie hebben de sporen geprojecteerd op een recente kaart van IJmuiden, er is echter zoveel veranderd dat daar geen passende weergave op te maken is.Hoe het emplacement IJmuiden er in werkelijkheid heeft uitgezien is te zien op deze tekening van sporenplan.nl en is, zoals je kunt zien, “iets” uitgebreider.Zo ik dacht het maar meteen goed te doen als ik weer even meedeed.