Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...  (gelezen 26184 keer)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #255 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:35:23 »
Het was trouwens te verwachten dat Steyn in deze discussie op zou duiken. Niet om een mening te hebben over het houtnerf gebeuren, maar wel zodra er vraagtekens bij de moderatoren gesteld gaan worden. Dan is het opeens tijd om een termijn aan de functie te verbinden... Om vervolgens te zeggen dat hij zichzelf niet geschikt vindt als mod.

Nou, dat heb ik ook een tijd van mezelf gevonden (en genoeg anderen die zich mij niet als mod konden voorstellen) maar ik ben naar mijn idee een prima mod geweest. Dus dat is geen excuus  ;D

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #256 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:38:46 »
We moeten ook niet te moeilijk doen.

- Gewoon even geen losse houtnerf-berichten of houtnerf-opmerkingen maken. Kleine moeite, minder ergernis. Om nou voor die paar zinnetjes waarbij je je in moet houden nou zo'n hele stampij te maken. (Ik weet het, je kan het ook de andere kant op zeggen dat je je gewoon niet moet ergeren. Maar als moderatoren hebben we na maanden de keus gemaakt het als "pffff, irritant" in te schalen.)

- Begin weer gewoon bouwdraadjes hier. Dat is positieve actie.

- Je nieuwe materieel op een boomstronk enzo: ga je gang, hoor. Het standaard off-topic geklets rondom de aanschaf: ga je gang, hoor.

- Beetje boos nog omdat je denkt "de zeikers hebben weer gewonnen"? Verheug je in het feit dat er 10x meer "dit draadje moet dicht", "deze persoon mag dit niet zeggen", "dit is gezeur", "deze discussie moet gevoerd kunnen worden" bij de moderatoren binnenkomt dan in je ergste nachtmerrie :D De uitwerking op het forum valt dus best mee.

Er verandert dus bijna niets...

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #257 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:45:05 »
D'r is dan ook geen enkele mod die het leuk genoeg vindt om het voor eeuwig te doen. Los van Peter Korsten volgens mij. Maar die is meer het geheugen van BNLS en bemoeit zich nauwelijks met moderatie.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #258 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:48:40 »
nee, jij gaat maar gewoon lekker es modelbouwen.  (y)

(en daarna vooral de boel op houtnerf fotograferen, dat wel natuurlijk. Eens gevoelsmens altijd gevoelsmens.)

Misschien moet ik ooit wel eens van die geknipte en vastgelijmde stukken grasmat af inderdaad...  :-[
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #259 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:48:52 »
@NS 8714: Om jou te plezieren wil ik mezelf dan toch wel kandidaat stellen hoor.  :P

Formeel of niet formeel: je zou het als moderator zelf niet moeten willen om 'eeuwig' te blijven zitten.
Uit de reacties van Ronald Halma en Ingenium blijkt wel dat die gedachte door meer mensen wordt gedeeld.
Heeft niets met iemand in het bijzonder te maken trouwens. Gewoon een kwestie van tijd voor een frisse blik.

Ik heb dat niet gelezen hoor, enkel het verwijt dat een of enkele van de moderatoren wat te graag de Zamboni pakt. En hoewel ik dat zelf zeer recent ook had en dus niet ontken, ik denk dat sommigen dezelfde mening standvastig zullen vasthouden, welke moderator er ook zit en wat die ook doet.
Vrijwel elke nieuwe moderator zal strenger, ongenuanceerder en rechtlijniger zijn (en dat wilden we toch niet...) dan oudere rotten, omdat die nog niet het gevoel heeft met de nuances van een forum en de gebruikers. Misschien tenzij het een oude rot als gebruiker is, maar die kijken, begrijpelijk, doorgaans wel uit  ;D

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #260 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:55:21 »


Formeel of niet formeel: je zou het als moderator zelf niet moeten willen om 'eeuwig' te blijven zitten.
Dat is iets anders dan een termijn van 4 jaar er op plakken. Ben het met je eens dat "eeuwig" niet nodig is. Aan de andere kant, voor ervaring valt ook het nodige in te brengen. Steeds nieuwe mods is ook niet handug. Tuurlijk kan het bij tour beurt, het afwisselen dan, maar of dat handig is, waag ik te betwijfelen.
En het is al eerder aangehaald, vind maar eens vrijwilligers voor dit forum. Inmiddels loop ik nu zo'n zes jaar rond als vrijwilliger, maar mensen hiervoor vinden is echt vreselijk lastig. Ik heb het vaak geprobeert, maar mensen willen het in veruit de meeste gevallen niet. En daar worden meerdere redenen voor gegeven. Terwijl het forum ze juist goed kan gebruiken. We kunnen nu niet heel veel, simpelweg vanwege het ontbreken van vrijwilligers.
Met dit in het achterhoofd vindt ik het optimistisch om te roepen dat mods na 4 jaar terug zouden moeten treden.
En zoals Eelco ook al aangeeft, niet iedereen is geschikt voor de rol van moderator.

Gr.

Edsko

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #261 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:59:29 »
dus.. lekker weer voor dit soort discussies  8)

maar omdat ik ook mijn bijdrage wil leveren heb ik het warme weer getrotseerd om maar even 1 van onze tuin ornamenten te pakken
en mijn nieuwe aanwinst voor te stellen  :angel:
ik kreeg deze machine als een bakje onderdelen en heb um weer opgebouwd. Ben er echt super blij mee!!



Fleischmann 4823 op een bed van essenhout  ;D

Pluspunten voor originaliteit en voor de smiley in de stronk!
Aandachtspuntjes: Iets meer inzoomen nog zodat je niet door heb dat het geheel op een afvalcontainer ligt  en met de zon mee fotograferen, komt het drijfwerk beter uit.

Alles afwegende: 7,6
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #262 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:06:55 »
Jullie zitten nu wel dit fraaie houtnerf draadje te vervuilen met off-topic berichten, waar blijft de zamboni?  :police:

Maargoed, er moeten ook regels zijn.

Het kan niet zo zijn dat dadelijk Jan en Alleman maar allerlei buitenissig en vreemde voorwerpen met zijn nieuwe aanwinst gaat mee fotograferen welke reacties kunnen uitlokken die de potentie kunnen hebben dat ze op een gegeven moment een negatieve lading krijgen en dit forum als zodanig schaden.
Ik zal een paar voorbeelden geven, zo uit het blote hoofd gefantaseerd, van zoals nonchalant met de aanwinst mee gefotografeerde wielmoeren, waterkokers, sigarenkistjes, neusfluiten, deurklinken of zelfs rare blauwe vogels.
Als we dit dan moeten gaan verbieden moet je dus op gegeven moment wielmoeren, waterkokers, sigarenkistjes, neusfluiten, deurklinken en rare blauwe vogels gaan verbieden.
Dit lijkt mij vrij kansloos ook omdat er telkens weer nieuwe voorwerpen kunnen worden aangedragen zodat het uitmond in een schier eindeloze verbodsexercitie.
Ik stel voor dat er bij de desbetreffende persoon dan een simpel zacht en warm doch onwelriekend pakje door de brievenbus wordt geschoven zodat de boodschap duidelijk is.

Tot zover maar mijn 2 centen.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2020, 17:24:26 door prutser »

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #263 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:40:30 »
Zul je beleven dat het straks ook nog over het FSC_keurmerk van al dat hout gaat  ::)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2314
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #264 Gepost op: 12 augustus 2020, 19:56:18 »
Pluspunten voor originaliteit en voor de smiley in de stronk!
Aandachtspuntjes: Iets meer inzoomen nog zodat je niet door heb dat het geheel op een afvalcontainer ligt  en met de zon mee fotograferen, komt het drijfwerk beter uit.

Alles afwegende: 7,6


dank u!  dank u!

het ging natuurlijk om de stronk. en verder ingezoomed viel die niet meer op  ;)
en voor wat betreft de belichting; natuurlijk heb je helemaal gelijk maar ik had ff geen zin om er verder mee te sjouwen..
maar ik zal het goed maken:



niet zo indrukwekkend als die mooie hierboven maar ik ben er niet minder blij mee:



kreeg um als een doosje onderdelen en wist niet of ie compleet was. Maar dat is ie dus wel en ik ben er dan ook erg blij mee  ;D

Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 505
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #265 Gepost op: 12 augustus 2020, 20:14:12 »
Ook Kruishaar was een optie, maar het laat zich raden waar deze of gene modeltrein zich dan laat fotograferen.


Wensenlijst: Rhijnboog, BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Waar vind je dat nog "kruishaar"? 8) 8)

Mvg Rieks
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #266 Gepost op: 12 augustus 2020, 21:57:55 »
Jullie zitten nu wel dit fraaie houtnerf draadje te vervuilen met off-topic berichten, waar blijft de zamboni?  :police:

Maargoed, er moeten ook regels zijn.

Het kan niet zo zijn dat dadelijk Jan en Alleman maar allerlei buitenissig en vreemde voorwerpen met zijn nieuwe aanwinst gaat mee fotograferen welke reacties kunnen uitlokken die de potentie kunnen hebben dat ze op een gegeven moment een negatieve lading krijgen en dit forum als zodanig schaden.
Ik zal een paar voorbeelden geven, zo uit het blote hoofd gefantaseerd, van zoals nonchalant met de aanwinst mee gefotografeerde wielmoeren, waterkokers, sigarenkistjes, neusfluiten, deurklinken of zelfs rare blauwe vogels.
Als we dit dan moeten gaan verbieden moet je dus op gegeven moment wielmoeren, waterkokers, sigarenkistjes, neusfluiten, deurklinken en rare blauwe vogels gaan verbieden.
Dit lijkt mij vrij kansloos ook omdat er telkens weer nieuwe voorwerpen kunnen worden aangedragen zodat het uitmond in een schier eindeloze verbodsexercitie.
Ik stel voor dat er bij de desbetreffende persoon dan een simpel zacht en warm doch onwelriekend pakje door de brievenbus wordt geschoven zodat de boodschap duidelijk is.

Tot zover maar mijn 2 centen.
Ik zie hier een uitdaging in, waar ligt m'n neusfluit ook alweer...

Wensenlijst: Rhijnboog, BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
Spoor 0 adept

mardig23

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #267 Gepost op: 12 augustus 2020, 23:05:04 »
Ik vind de houtnerf-toestanden hilarisch.🤣😂🤣
Eén ding is zeker, degene die er ooit mee begon lacht zich nu een kriek. ::)

Het duurde als domme belg even voor ik doorhad waarover het juist ging, maar eens ik mee was heb ik daar erg mee gelachen.
De laatste van Floris was zeer "subtiel" :o, die van duikeend bijna de perfectie met perfecte timing (y)

De rest van deze 19 pagina's is pure kolder. Ga je nu echt een grap censureren omdat enkele mensen zich eraan storen?
Dat gaat er bij mij niet in. Ik heb er ooit eentje gepost, een maand of acht geleden, en die werd zonder communicatie gewoon "gezambonied".
Toen dacht ik al: hej wat bitsig die hollander... ;)

Pas op, ik ben ook niet altijd vrolijke Frans, en ik had toen net met de mod hier een "botsingske" gehad, wat weliswaar meer aan het taal-en cultuurverschil lag dan aan slechte intenties, maar ik vond het erg grof om zomaar mijn post te verwijderen, die eigenlijk dan nog een best wel goed grapje was... :angel:

Hier is mijn voorstel: zoek als goede huisvader een compromis, daar zijn wij belgen meesters in om dat te verkl**ten. :-X
Open een pol en laat de meerderheid beslissen, eventueel ook over waar het topic moet staan.
Misschien lukt het jullie wel!

En dan even ernstig: Door jullie geleuter hier zijn er mensen op dit forum weggegaan die ik bewonder en volg(de), en waar ik veel van heb geleerd.
Dat is veel erger en belangrijker dan al dit gedoe...
Met spoorse Groeten, Karl

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #268 Gepost op: 12 augustus 2020, 23:22:53 »
Ik betreur onder meer het vertrek van Daniel Caso met zijn fantastische bomen en diorama's. Maar dat was ook een beetje een communicatiekwestie.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...
« Reactie #269 Gepost op: 13 augustus 2020, 02:03:27 »
Ga je nu echt een grap censureren omdat enkele mensen zich eraan storen?

Nee, dat gaan we niet doen. Klinkt erg onaardig op die manier :)
Maar we gaan ook niet een grap zo vaak op zo'n manier herhalen dat die bij veel mensen de keel uit komt.

Ok, met de hele gedachtenuitwisseling van gisteren en vandaag kwam ik tot deze samenvatting/oproep. Ik heb nog even met m'n collega-mods overlegd en daar kwam uit dat m'n oorspronkelijke "officiële" bericht in het aanwinsten-draadje wel wat milder/duidelijker mocht:

Het draadje is voor nieuwe aanwinsten, dus inderdaad: vanaf nu geen houtnerfgrappen meer. Off-topic. Het eigenlijke onderwerp werd met regelmaat bedolven onder virtueel zaagsel, zullen we maar zeggen.

Ik heb dit er maar van gemaakt:

Dit draadje is voor nieuwe aanwinsten. Een slecht bedrukte aanwinst leek qua verflaag wel van houtnerven voorzien te zijn. Daar kwam een grap uit voort, die alleen lang niet door iedereen werd begrepen, waardoor het een inside joke werd. De vele tekstuele herhalingen van de grap werden daardoor een soort spam. Leuk voor een groepje, maar niet voor het gros van de lezers. Een grap moet mogen, maar je hebt niet het recht de grap, lang na de houdbaarheidsdatum, in een algemeen draadje bij iedereen door de strot te duwen :)

Een foto van een nieuwe aanschaf op een mooie boomstronk, als eervolle verwijzing naar de grap, daar is natuurlijk niets mis mee. We zijn wel BNLS en we moeten niet te serieus worden.

Ook even een oproep, in het algemeen, aan iedereen die nogal stevig vindt dat iets niet mag of juist wel moet. We zijn een breed forum en niet iedereen vindt hetzelfde leuk of mooi of goed of fout. Een beetje ruimte en een beetje ruimhartigheid maken het voor iedereen leuker. Idem een beetje rekening houden vanuit de hoek van degenen die wat meer de randjes opzoeken, uiteraard :) Misschien ook wat meer per PB doen. Vraag iets even na. Zeg dat iets je tegen de haren instrijkt. Begin geen ruzie in een draadje maar doe het op vriendelijke manier. Misschien wat meer "meld aan moderator" dan zelf erin kleunen.

Reinout
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2020, 02:07:20 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)