Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Bollenstreek anders" door nighttrain1
Vandaag om 17:09:04
Sehr-am-Üzant II door BartvD
Vandaag om 17:08:18
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:07:08
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Bert van Gelder
Vandaag om 17:04:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 16:58:40
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 16:58:19
Digitale koppelingen, ervaringen (2020)? door ceuleer
Vandaag om 16:51:54
Dönsdorfer Bauberichte door tijgernootje
Vandaag om 16:49:47
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 16:44:23
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door nkob
Vandaag om 16:26:26
openmaken de Kleine 2400 door Hans Reints
Vandaag om 16:23:16
Rondom Charlois door NS264
Vandaag om 16:19:16
Projekt 083-338 door NS264
Vandaag om 16:13:46
Belgische torpedowagens van Cockeril Sambre Chertal door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:34:14
Valleitrein bestaat 5 jaar! door Valleitrein
Vandaag om 15:32:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 15:22:29
Videoserie: Rocrail voor beginners door AlbertG
Vandaag om 15:16:24
Messing laddertje met precies gelijke sporten door Pauldg
Vandaag om 14:54:02
Bouw Hunsrückbaan door mass am see
Vandaag om 14:14:16
Wand- en vloerafwerking H0 door Ronald69
Vandaag om 13:50:10
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 13:47:38
De Hondsrugbaan, H0 door Dion
Vandaag om 13:40:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dick55
Vandaag om 12:58:42
Afsluitdoppen voor tankwagons? door hans1958
Vandaag om 12:57:46
Heen, En en Weer door Huup
Vandaag om 12:54:32
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Eric B
Vandaag om 12:48:55
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door Basilicum
Vandaag om 12:39:22
Plux26 decoder in Brawa BR425 ? door Falcon10
Vandaag om 11:55:02
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:38
EifelBurgenBahn door mass am see
Vandaag om 11:45:31
  

Auteur Topic: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0  (gelezen 15146 keer)

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #90 Gepost op: 31 augustus 2020, 17:41:38 »
Goed, tijd voor een vervolg op een eerdere vraag over schakelaars.
Aan de hand van onderstaande reacties,besloten om een mailtje te sturen richting Cobalt.

Cobalt iP Digital can be powered by any voltage between 9 and 23V DCC or DC and can be changed by DCC accessory decoder commands from a DCC system or computer, momentary switches or by interaction with other devices.

Ofwel moment schakelaar, dus drukken zolang nodig. Dit komt uit de Cobalt IP digital handleiding.

Floris,
Daar had je volgens mij aan/aan tuimel schakelaars voor gebruikt. De handleiding zegt enkel dingen over push buttons. En push button is een schakelaar die contact maakt zolang je hem hebt ingedrukt. Jou tuimel schakelaars maken constant contact. Het kan dus zijn dat de cobalt digital ip dat niet leuk vind, maar echt zeker weet ik dat niet. De fabrikant geeft aan altijd open te staan voor vragen, dus ik zou ze even een mailtje sturen als ik jou was.

De reactie die ik terug kreeg van Cobalt/dccconcepts is als volgt:

The Cobalt Digital IP can easily work with manual controls - via the PBS terminals.

The motor will require power to the DCC IN terminals - either DCC or regulated DC.

Connect two pushbuttons or a spring-to-centre-off switch to the PBS-L/C/R terminals - as per the diagram. (There must be NO external power in this circuit)

If you wish to use a "maintained" contact switch, you can, provided that there is a centre-off position as there must be a few milliseconds delay between the L and R input.

See the manual wiring diagrams on the lower left of page 2
https://www.dccconcepts.com/manual/owners-manual-cobalt-ip-digital-point-motors/

Hope this helps.


Welnu,daar staat een hoop,maar ik kom er niet uit welke schakelaars nu wel en niet kunnen/mogen.
Iemand die me dat kan vertellen ?
(zoals ik al eerder vertelde, technisch engels is niet voor me weg gelegd,daar snap ik weinig van  :-[ )
Alvast bedankt  (y)

Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1009
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #91 Gepost op: 31 augustus 2020, 20:26:49 »
Als ik het goed lees heb je schakelaars nodig die links/rechts en neutraal dus stroomloos kunnen zijn
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #92 Gepost op: 02 september 2020, 19:20:41 »
Hoi Andre,

Het dilemma lijkt een oplossing te hebben gevonden  :angel:
Of dat werkelijk zo is,dat zal de tijd wijzen.
Ondertussen is het creatieve brein actief en zal er mits t weer meewerkt,wat uitlijn en vastmaak werk geschieden  8)
(momenteel loop ik over van creatieve oplossingen,zonde dat t nog geen weekend is  :-\ )
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #93 Gepost op: 03 september 2020, 18:32:06 »
Besef met net iets,het baanplan (minus 20%) heb ik nog niet eens laten zien sinds ik weer een draadje open heb gegooid  ::)
In het kader van beter laat dan helemaal niet,alsnog bij deze  ;)
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6455
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #94 Gepost op: 03 september 2020, 18:44:31 »
Hoi,

Fraai stukkie rangeerwerk zo. Geen fiddleyard, gewoon open ruimte?

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #95 Gepost op: 03 september 2020, 23:00:29 »
Ik kan er wel een direct antwoord op geven,maar dat verklapt de verassing ook gelijk.
Naja,feitelijk is dat nu toch al het geval,en dus : the cat is out of the bag.

Ofwel Koen,de grootste verassing van dit verhaal,ook voor mij,is dat het mogelijk is om een echte fiddleyard te fabriceren.
Het skelet daarvan is zelfs al gebouwd,dat is die mysteriebak zoals ik m dan maar noemde  8)

Goed,dan kan t draadje weer dicht,de verassingen zijn dr af ;D
Dit weekend maar is kijken,of 1ste de normale 4 bakken onderling verbonden kunnen worden,heb er de spullen en de methode voor gevonden,zodat ik het (hopelijk) ook alleen kan,we gaan t zien.
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7227
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #96 Gepost op: 03 september 2020, 23:04:20 »
Leuk floris. Wel een opmerking dan wel vraag. Die bocht welke naar de opstelsporen leidt, dat lijkt wel heeeel erg dicht langs het viaduct te gaan. Zo dicht dat hij door de pijler lijkt te rijden. Wellicht verstandig om daar nog even naar te kijken.

Gr.

Edsko

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6455
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #97 Gepost op: 03 september 2020, 23:11:55 »
Kat kan ook weer terug in het zakje, stiekum vermoedde ik het al. :P ;D

Miss kun je Okaphone in Groningen nog ff mailen voor het antwoord op je vraag betreffende schakelaars.
Een van de weinige elketronika zaken die dit land nog heeft.
Of loslaten op Tweakersforum.

gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2020, 23:15:01 door NS264 »
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 324
  • Veroniek
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #98 Gepost op: 04 september 2020, 01:01:48 »
Vraagje:  in je eerdere plan had de Engelse wissel een functie, met aan de voorkant naar rechts een relatief lang doodlopend spoor.   Nu eindigt dat spoor met 1 bocht 45025 en misschien een stootblok.  Lijkt mij niet zinvol, tenzij dat een speciale functie heeft. Bovendien is de afstand tot het erachter liggende spoor (naar de fiddle-yard) te klein lijkt mij.
Als dat wel zinvol is, dan zou ik de bocht vervangen door een recht stuk rail net langs het water af.
Als dat geen zin heeft zou ik er een gewone wissel in leggen.
« Laatst bewerkt op: 04 september 2020, 01:05:03 door VvKan. Reden: toevoeging »
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #99 Gepost op: 04 september 2020, 19:13:27 »
Leuk floris. Wel een opmerking dan wel vraag. Die bocht welke naar de opstelsporen leidt, dat lijkt wel heeeel erg dicht langs het viaduct te gaan. Zo dicht dat hij door de pijler lijkt te rijden. Wellicht verstandig om daar nog even naar te kijken.
Is opgemeten en t past  (y)
Moet enkel het viaduct omdraaien  ;)

Kat kan ook weer terug in het zakje, stiekum vermoedde ik het al. :P ;D
Dat wist ik wel,maar de vraag kwam het redelijk ongemakkelijk  ::)

Vraagje:  in je eerdere plan had de Engelse wissel een functie, met aan de voorkant naar rechts een relatief lang doodlopend spoor.   Nu eindigt dat spoor met 1 bocht 45025 en misschien een stootblok.  Lijkt mij niet zinvol, tenzij dat een speciale functie heeft. Bovendien is de afstand tot het erachter liggende spoor (naar de fiddle-yard) te klein lijkt mij.
Als dat wel zinvol is, dan zou ik de bocht vervangen door een recht stuk rail net langs het water af.
Als dat geen zin heeft zou ik er een gewone wissel in leggen.
Dat spoortje krijgt wel minstens  bepaalde functie,of t echt een boogje blijft is nog de vraag,hangt af van hoe het eruit  ziet en past in het geheel
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1181
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #100 Gepost op: 04 september 2020, 20:05:33 »
Mooi plan Floris!

Ik ga dit volgen, kan veel inspiratie opdoen.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10838
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #101 Gepost op: 04 september 2020, 23:13:02 »
Ik wacht weer op een aantal foto's Floris  ;)
Met vriendelijke groet,
Wim

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #102 Gepost op: 05 september 2020, 09:49:37 »
Het is nu pas zaterdag  :angel:
Bovendien moet ik de dag opdelen in 3 stukken,
een deel voor boodschappen,
een deel voor hobby in t hok,
en ook een deel voor zoeken naar een nieuwe job omdat ik te horen heb gekregen gisteren dat het contract niet om word gezet in een permanent contract,nog een maand en dan wordt je er uit geflikkerd  >:(

Kortom we zullen zien of er fotos komen  ::)
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2126
  • Really old handsome bastard
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #103 Gepost op: 05 september 2020, 10:57:14 »
Dag Floris,

Contract niet verlengd? sh*t man. Ik hoop dat je snel ergens anders aan de bak kan. Sterkte bij het vinden van de volgende job. Er moet wel geld binnenkomen om deze mooie plannen te verwezenlijken.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

tijgernootje

  • Online Online
  • Berichten: 9089
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0
« Reactie #104 Gepost op: 05 september 2020, 14:42:29 »
Hoi Hijlco,

Ja das ***,3 jaar gebruikt om dan te horen dat ze geen vast contract geven,en dat heeft men al bij meer personeel bij andere filialen ook zo gedaan blijkbaar.
(is blijkbaar het bedrijfsbeleid  ::) >:( )
De zoektocht is begonnen,thnx  8)
Ik heb het geluk qua hobby en benodigd materiaal,dat voor de ruwbouw en het sporenplan alles aanwezig is.
Een deel van de basis aankleding is er ook al,materiaal om de rails in op te sluiten is bijna compleet(mits het ook gebruikt kan worden zoals ik wil)
Loodsen zijn er al zijn ze niet af,goederenloods is er ook in ruwbouw,viaduct het zelfde verhaal.
Dus ik kan (mits de zin en fut er zijn) een eindje komen  ;)

Goed in het kader van zin in afleiding& voortgang willen zien en weer is wat minder zooi in t hok(t ziet eruit alsof er een 500ponder is ontploft  :-[ )
Tijd voor wat gefreubel,Bouw nieuwe bakken deel 8 05-09-2020

Er is best wat gedaan al zeg ik t zelf,de laatste latten (in elk geval aan 1 kant) tussen de laatste setjes poten gefrot.
Bakken met elkaar verbinden en waterpas zien te krijgen en als laatste die fiddlebak poten geven en proefplaatsen  8)

We beginnen maar met dit plaatje,want daar draaide het grotendeels om  ;D


Bak 1 en 2 al waterpas en verbonden,incl verplicht wazig plaatje als bewijs  ;)


Enige tijd later,alle bakken verbonden,dmv frontsein motief geplaatste m8 bouten,caroserrie ringen aan weerszijde en natuurlijk de moeren  ;D


Fiddlebak naar buiten,en daar blokjes in plaatsen,van de 2 laatste latten die ik had de poten gefabriekt.


Na beide poten en setjes blokken t ding naar t hok terug en afdekplaatjes monteren


En na wat uurtjes gefreubel eindigt het dan met dit plaatje  8)


Voor nu einde freubeltijd,morgen wellicht de rails is grofweg terug plaatsen als ik zin heb  ???
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0