Hoe zetten jullie je model dan zodanig vast dat je enige druk op het te solderen onderdeel zodat het op z'n plaats blijft? Gaat straks ook gelden voor bijv een bufferhuls op de bufferbalk... Dan moet de gehele wagenbak rechtop....
@ Laurence: het is de bedoeling om er een NS wagentje van te maken.
...waarna ik de buffers in de bovenste bufferbalk kan plaatsen....
Aha, Les 2 ook al gehad..
Ik leer na 25 jaar ook nog steeds.
Ten slotte nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:Bij het monteren van de aslagers had ik de wagenbak op z'n kant gezet.Maar evengoed stond het best wel wiebelig....En dan het aslager op z'n plaats houden valt niet mee.Hoe zetten jullie je model dan zodanig vast dat je enige druk op het te solderen onderdeel zodat het op z'n plaats blijft? Gaat straks ook gelden voor bijv een bufferhuls op de bufferbalk... Dan moet de gehele wagenbak rechtop....Marco.
Een tip om niet teveel soldeer te gebruiken, pak een stukje soldeer en snij dat met een scherp mesje in hele dunne stukjes/bijna schilfertjes. Doe dat in een bakje zodat je een tijdje vooruit kunt.
... een stukje soldeer ... in hele dunne stukjes/bijna schilfertjes. ...eerst wat vloeimiddel ... met het pincet 1 of 2 schilfertjes op en verhit de boel. ...