Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door saskia
Vandaag om 00:33:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
17 July 2025, 21:13:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
17 July 2025, 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 338959 keer)

C-rails

• Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1725 Gepost op: 02 March 2024, 10:33:02 »
En ik maar denken door zoveel mogelijk weg te laten, niet bezig te zijn met 'onnodig' citeren. Interpretatie van regels kan soms best lastig zijn. ::)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1726 Gepost op: 02 March 2024, 14:14:27 »
Trek je het niet te veel aan, gezien je reactie ben je niet 1 van de personen hier op het forum die er vaak aan moet worden herinnerd geen voorgaande berichten te citeren, en sinds moderator Bert weg is lijkt het issue überhaupt ook minder groot  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1727 Gepost op: 02 March 2024, 14:25:30 »
Bert was er idd streng op... heeft meer te maken met leesbaarheid en ruimte. Hij was ook fel op extra "witruimte", ruimte bv veroorzaakt doordat je vaak enter drukt en daardoor later na plaatsen veel lege ruimte onder je tekst hebt. Allemaal ruimte die in principe geld kost (serverruimte), vandaar dat regelmatig aanpassen door de mods :)

roco

• Offline Offline
« Reactie #1728 Gepost op: 18 April 2024, 17:54:18 »
Ik heb vorige week iets gekocht in Spanje bij een winkel via ebay . Leuke aankoop staat bij ""Toon hier je nieuwe (model) spoor aanwinst(en)" . GLS brengt het bij je . Nu ben ik niet altijd thuis dus maar een "digital formulier" ingevuld met waar het gebracht moest worden . Bevestiging daarvan gekregen . Op die dag was ik er dus niet dat het geleverd zou worden . Een bericht met besteltijd gekregen en iets vreemds erbij . Was door naam , buren , huisnummer . Niet in die winkel maar dbij de buren in de straat . De buurman die opendeed zei dat hij er toevallig was om het paket aan te nemen . Ik heb de buurman hartelijk bedankt daarvoor en verteld dat het eigenlijk verkeerd was . Had naar een winkel gemoeten in de binnenstad en niet hier in de straat . Hij vond dat ook maar vreemd van GLS . Gelukkig ging het goed . Maar toch GLS vreemd hoor .

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1729 Gepost op: 04 June 2024, 18:42:03 »
Twee keer een pakketje via DHL en twee keer met moeilijk gedoe. Eerste pakket ( voor mijn vriendin ) was verstuurd zonder dat wij het wisten. Er kwam niets binnen, dus klantenservice van de online winkel gebeld. Bestelling was niet online terug te vinden. We zouden het geld terugkrijgen en opnieuw bestellen. Schijnbaar was de bestelling toch zichtbaar en is dus toch verstuurd. Maar wij hadden geen track en tracecode en de bezorger heeft het bij één van de buren afgegeven, maar geen kaartje door de bus gegooid waar. Dus bij verschillende buren gevraagd, maar niemand had iets gekregen. Tot een aantal dagen iemand voor de deur stond die wij niet kennen met het pakje. Kaartje door de bus met waar het afgegeven was had veel vragen, bellen en ergenis gescheeld.

Vandaag zou een pakje van DHL op het servicepunt afgegeven worden wat ik hun site geselecteerd had, zo stond het ook op het track en tracescherm met de tijd 12.00 - 14.40 erbij. Dat werd na de eindtijd veranderd naar 14.40 -16.40. Na verversen bleek het ook bij buren afgegeven te zijn. Als je dan aan DHL vraagt waarom het niet op het geselecteerde servicepunt afgegeven wordt komen er allerlei
doorverwijzingen naar andere afdelingen en uitvluchten, maar op de  site van DHL staat toch dat de klant zelf kan kiezen of hij het thuis of bij een servicepunt afgegeven wil hebben. Bespaar je de moeite, want de bezorget pleurt het neer waar het hem / haar uitkomt. De forumgenoot kan hier helemaal niets aan doen, het is DHL die het keer op keer weet te verzieken. Ik hoop echt nooit meer iets te krijgen of te hoeven versturen via die amateurclub. Ben er klaar mee.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #1730 Gepost op: 04 June 2024, 20:07:08 »

Eens een postief bericht .

Op Maandag 27 Mei verstuurd uit Nederland en op Dinsdag 4 Juni ontvangen in Canada en dat is dan best wel weer netjes. :)

Arjan

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1731 Gepost op: 04 June 2024, 20:28:39 »
@Arjan,

Met welke pakketdienst ? Ook DHL ?

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #1732 Gepost op: 04 June 2024, 23:07:21 »

Met PostNL en Canada Post.

Doet Het Langzamer komt hier trouwens ook via Canada Post die ook niet altijd perfect is. Maar meestal kun je wel ophalen bij het postagentschap

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #1733 Gepost op: 05 June 2024, 20:59:20 »
Ik heb ook weer een nieuwe  :P  Vorige week een lok besteld + betaald bij een (redelijk bekende) Belgische winkel. Ik hoorde voor de rest niets dus gemaild voor een track & trace code. Gisteren een berichtje terug ontvangen: ietwat vertraagd maar ze hadden de lok alsnog verzonden, incl. track & trace. Volg ik de link, krijg ik te zien: uw pakket wordt teruggestuurd vanwege een onvolledig adres. En als verzender enkel mijn postcode  :o  Nu hoop ik maar dat dit een bug is in de site van Bpost maar het lijkt erop dat de winkel verzender en ontvanger heeft omgewisseld, en vervolgens ook de helft van het adres is vergeten. Dus als dat inderdaad zo is dan wordt het pakket nu naar een onbekend adres met enkel een postcode teruggestuurd  :-X  Ik zie zo ineens een zwart gat voor me waar mijn pakketje in verdwijnt ...  :'(

Twinkie

• Offline Offline
« Reactie #1734 Gepost op: 05 June 2024, 21:19:59 »
Mag het ook eens positief zijn?

Pakket via DHL verstuurd, was ik niet blij mee gezien voorgaande ervaringen met DHL. Maar goed: melding dat het vandaag bezorgd zou worden. En ik was toevallig nog thuis ook... Okay, ik hou m'n adem niet in, maar je weet maar nooit.
Ergens rond een uur of 5 's middags wordt er aangebeld: DHL-bezorger staat in persoon voor de deur, en het pakketje wordt netjes afgegeven.
Zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit  :D

vr.gr., Twinkie

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1735 Gepost op: 05 June 2024, 21:35:04 »
@Rondje_H0,

Als een winkel iets fout doet met jouw adres en het pakketje verdwijnt in een zwart gat zullen ze een nieuwe loc op moeten sturen of je geld terug moeten storten....

Ik hoor graag van je of het eerste pakket nog gevonden wordt of wat de oplossing van de winkel is als het niet gevonden wordt.

gdh

• Offline Offline
    • Station Lemmer
« Reactie #1736 Gepost op: 05 June 2024, 21:35:59 »
DHL gaat eigenlijk altijd wel goed hier. Heb het op de app de bezorging standaard ingesteld bij het servicepunt.
Scheelt thuis wachten of een zoektocht langs de buren.
Krijg wel een berichtje wanneer het er ligt, dan loop ik er even heen of pas wanneer het mij uitkomt.
Geen stress. Kan deze service van DHL wel aanbevelen.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1737 Gepost op: 05 June 2024, 21:40:29 »
@gdh,

Een paar berichten terug heb ik geschreven dat ik ook een DHL servicepunt had geselecteerd en op de track en trace stond ook dat het pakketje daar naartoe zou gaan. De tijd werd veranderd van 12.00 - 14.40 naar 14.40 - 16.40 en het werd alsnog bij mijn buren afgegeven. Dus het werkt niet altijd goed helaas.

M.v.g Ruud B.

gdh

• Offline Offline
    • Station Lemmer
« Reactie #1738 Gepost op: 05 June 2024, 21:54:44 »
Deze service ging laatst wel bijna fout.
Kreeg een berichtje dat het thuis afgeleverd zou worden wat ik al vreemd vond.
Stopt het busje voor de deur, bezorger heeft het pakketje bij zich, maar mocht het volgens zijn scanner niet afgeven.
Prima, kon hij immers ook niets aan doen.
Kreeg ik de volgende dag een bericht dat het bij het servicepunt ligt. Ook weer goed gekomen.

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1739 Gepost op: 05 June 2024, 23:07:39 »
Ik heb ook weer een nieuwe  :P  Vorige week een lok besteld + betaald bij een (redelijk bekende) Belgische winkel. Ik hoorde voor de rest niets dus gemaild voor een track & trace code. Gisteren een berichtje terug ontvangen: ietwat vertraagd maar ze hadden de lok alsnog verzonden, incl. track & trace. Volg ik de link, krijg ik te zien: uw pakket wordt teruggestuurd vanwege een onvolledig adres. En als verzender enkel mijn postcode  :o  Nu hoop ik maar dat dit een bug is in de site van Bpost maar het lijkt erop dat de winkel verzender en ontvanger heeft omgewisseld, en vervolgens ook de helft van het adres is vergeten. Dus als dat inderdaad zo is dan wordt het pakket nu naar een onbekend adres met enkel een postcode teruggestuurd  :-X  Ik zie zo ineens een zwart gat voor me waar mijn pakketje in verdwijnt ...  :'(
Even afwachten en de T&T volgen, als het inderdaad niet wordt bezorgd, contact opnemen met de verzender.

Ik heb eens een pakketje naar Engeland verstuurd en de verkeerde postcode erop gezet (schrijffout). Toen het in Engeland aankwam, ging het mis (onbezorgbaar vanwege foutief adres). Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (van PostNL, want daarmee had ik het verstuurd) en zij konden de postcode en het adres (laten) corrigeren.
Grt, Wim