Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 23:01:07
Schrootplaats door ruudns
Vandaag om 22:46:35
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
Vandaag om 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 240781 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1290 Gepost op: 15 december 2022, 08:21:40 »
 :o

Voor de balans een positieve ervaring met DHL, maandagavond bestelling geplaatst in Almere, dinsdag verzonden en woensdagmiddag op kunnen halen op het zeer behulpzame Buurtpunt hier vlakbij  (y)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1291 Gepost op: 15 december 2022, 10:06:16 »
Met DHL en PostNL zelden problemen gelukkig. DPD was echt een dieptepunt
Gr.
Eric

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1292 Gepost op: 15 december 2022, 21:06:30 »
PostNL, geen problemen gehad afgelopen twee weken met het verzenden van pakketten. Wel bij het ontvangen.

Pakket oorspronkelijk thuis laten bezorgen. Na ontvangst van het pakket bij PostNL dit gewijzigd in afhalen bij een PostNL punt (in mijn eigen straat). Wordt het pakket opeens 1,3km verderop bezorgd.
Daar aangekomen zegt men uw pakket is hier niet. Die hebben wij geweigerd omdat die niet hier bezorgd hoort te worden (want voor ander PostNL punt). Ze wisten mij wel te vertellen dat hij opnieuw aangeboden is bij het PostNL punt in mijn eigen straat. Daar heen gegaan, nee meneer uw pakket is hier niet.

Klantenservice zei dat er nog een onderwater status (die ziet een ontvanger niet) is die aangeeft: bezorger heeft oponthoud. De klantenservice adviseerde mij nog te wachten tot maandag en daarna de verzender op de hoogte te stellen om een  onderzoek te starten.

Niet dat men echt op zoek gaat, toch? Waarschijnlijk is het het onderzoek aanmelden en gelijk afmelden. Afwachten maar.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1293 Gepost op: 15 december 2022, 22:49:00 »
Bij een aangetekend pakket doen ze wel echt een onderzoek, omdat jij anders de kosten op hen kunt verhalen. Bij gewone pakketten is het een kwestie van jammer, maar helaas. Let er bij aangetekend trouwens op dat het als aangetekend pakket wordt verzonden, want bij kleine zendingen willen ze er ook wel eens een aangetekende brief van maken en dan is de waarde die ze maximaal hoeven te vergoeden veel lager.

Bor

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1294 Gepost op: 20 december 2022, 21:01:36 »
Ik had 9 Schotse hooglanders besteld in 00 uit Engeland. Ze gingen per drie dus ik dacht ik bestel er meteen 9, want dat scheelt verzending.

Ding ding ding, brief van post NL of ik even inklaringskosten wil lappen... @#!@$%)#%  :-X

Dus ik betalen, en ik kreeg mijn post. Waren 6 van de 9 koeien beschadigd. Het was toen weer net weekje hitte golf en die koeien zaten aan een dubbelzijdig tapeje vast in de doos. Ze waren allemaal losgekomen en ze zaten onder de witte plak.... @#!@$%)#%  >:(

Ik mail de beste kerel van de winkel met foto's en al en ik kreeg zonder problemen nieuwe koe's op de post.

Weer brief van post NL... Ik moest met mn T&T even een verklaring met 'extra informatie' indienen online.  @#!@$%)#%  :-X

Dus ik volg de link uit de brief, vulde de T&T in... nou ik heb gezocht voor mijn leven er was geen enkel knopje of balkje tekst te vinden waarin ik die extra informatie kon opgeven. @#!@$%)#%  :-X

Ze zijn nu teruggestuurd naar de winkel en... I let it go.

Volgende keer zal ik ze maar bellen.... wordt vast ook weer een leuke ervaring  :-X

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1295 Gepost op: 21 december 2022, 04:31:51 »
Ik kreeg gisteren een pakketje via Trunkrs, had er nog nooit van gehoord. De reviews op internet voorspelde niet veel goeds, maar het werd netjes binnen een dag door een vriendelijke jonge kerel bezorgd. Via de track&trace kun je ook veel wijzigen en 3 instructies opgeven, bijv. bij de buren bezorgen of een verstopplek doorgeven.

PostNL is weer de jaarlijkse drama... pakjes die vorige week verzonden zijn nog niet aangekomen.

DHL gaat wel, 2 dagen vertraging, acceptabel in deze drukte.

UPS.... die doen niet eens moeite om het te bezorgen, dumpen het meteen op een afhaalpunt, maar dat even melden ho maar. Het is dat een kennis daar werkt en vroeg wanneer ik het kwam ophalen... de volgende dag zou het retour gaan. Track&trace stond nog op onderweg. Overigens het UPS punt 2 dorpen verder, terwijl er hier 1 binnen loopafstand zit.... De 2e keer al dat het mis gaat bij hun binnen korte tijd. Als ik de reviews op internet zo lees is dat hun standaard werkwijze tegenwoordig trouwens, meteen naar een afhaalpunt.
Eddy

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 614
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1221
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1297 Gepost op: 21 december 2022, 10:20:03 »
Ervaring met GLS is werkelijk gek te noemen. Iets besteld via BOL.com moest worden verzonden van uit België.  Kreeg netjes een track en trace code. Levering werd een dag later, moest voor getekend worden. Op tijdstip van levering was ik zelf thuis. De gehele dag was mijn zoon thuis. Niks gezien die dag. Track en trace zegt geleverd en getekend. Contact opgenomen via klachtenformulier bij de GLs en leverancier. Komt de volgende dag een koerier aan de deur dat het pakketje op een ander adres is afgeleverd met zelfde huisnummer en dat ik 's avonds kon ophalen daar. Kom daar bij het woonhuis is alles donker toch maar aangebeld via de deurbel contact met de bewoner, deze had het pakketje voor zijn deur gevonden en niet getekend. Stond nu binnen en was niet thuis. Heeft de volgende dag bij mij bezorgd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

HuubvG

  • Online Online
  • Berichten: 3742
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1298 Gepost op: 21 december 2022, 16:44:43 »
Gelukkig heb je je pakketje toch ontvangen, al moet je niet vragen hoe...

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

En wanneer zou dat aankomen? Hier op het forum komt het niet aan, men is niet zo happig om deze sluipreclameboodschap telkens ongevraagd te moeten ontvangen.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1221
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1299 Gepost op: 21 december 2022, 22:33:56 »
@huubg maandag zal de bezorging zijn het werd donderdagavond.

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • Zelfportret
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1300 Gepost op: 22 december 2022, 09:11:58 »
En wanneer zou dat aankomen? Hier op het forum komt het niet aan, men is niet zo happig om deze sluipreclameboodschap telkens ongevraagd te moeten ontvangen.

Tapatalk openen -> menu -> settings -> Tapatalk Signature -> None of aangepaste handtekening
« Laatst bewerkt op: 24 december 2022, 17:23:32 door Reinout van Rees. Reden: citaat ingekort »
Gerrit F

Van de draad af....

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1301 Gepost op: 22 december 2022, 13:53:38 »
Mja, nu vind ik een zending die al sinds 14 november uit Oostenrijk moet komen toch wat verlaat.   :)
Maar gelukkig belooft Hermes dat het pakje binnen 3 werkdagen komt.  (y) Net als vorig weekend.  ;D ;D

Pakketje tot op heden niet bezorgd. Volgens de T&T van Hermes in Oostenrijk aan transportpartner overgedragen, waarna de info stokt. Volgens PostNL nooit in Nederland aangekomen.

Maar komt van top-ebayer. Die heeft inmiddels een nieuw exemplaar verstuurd. Bij T&T Hermes inmiddels informatie over de route in Duitsland en dat is al verder dan bij het eerste pakket. Spannend!  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1302 Gepost op: 24 december 2022, 13:29:55 »
En vandaag kwam de post dus in één keer beide pakjes brengen.  ;D
Het eerste pakket heeft een tijdje bij Hermes tussen Oostenrijk en Duitsland gezworven. Nadat de verkoper een tweede pakket had verstuurd en zonder veel hoop bij Hermes aan de bel trok, is ook het eerste pakket weer op gang gekomen. Was prima te volgen omdat Track&Trace opeens ook weer nieuwe meldingen over het eerste pakje begon te verstrekken.

De verkoper maar gevraagd of hij de tweede handregelaar terug wil of hem voor dezelfde prijs wil verkopen.



« Laatst bewerkt op: 24 december 2022, 13:43:38 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7402
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1303 Gepost op: 24 december 2022, 17:27:11 »
Offtopic over tapatalk handtekening:

Tapatalk openen -> menu -> settings -> Tapatalk Signature -> None of aangepaste handtekening

Klopt, maar naar ik begreep verandert tapatalk het bij elke softwareupdate weer terug. Dus er is in de praktijk weinig aan te doen. Degene bij wiens berichten het (weer) komt heeft het voor je het weet een maand geleden keurig aangepast. Dus: het heeft geen zin erover te klagen. (Tenminste... dat was mijn praktijkinschatting. Indien incorrect graag nieuw draadje beginnen :) )

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

schipcas

  • Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
  • Offline Offline
  • Berichten: 293
    • Amsterdamse modelbouw vereniging
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1304 Gepost op: 24 december 2022, 18:45:52 »
Dinsdag 20 december heeft DHL bij mij aan de deur gestaan, pakje van JLPBC,(printplaten) Wij waren niet thuis, ook geen vooraankondiging. Dus heeft DHL het diezelfde dag maar weer teruggestuurd naar de verzender in China. >:(
Als hadden komt, is hebben te laat!