Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Is dit in Nederland?  (gelezen 6488 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #30 Gepost op: 12 May 2020, 15:38:15 »
vaten zijn rond, zeker die rechter is dat duidelijk niet. Zo'n soort gebouw, bij een mijn, zegt me ook niks (en ik kijk best weleens naar ouwe  industrie) dus ik hou t nog steeds op tunnelkasjes.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #31 Gepost op: 12 May 2020, 16:13:27 »
Als het bij een mijn is, zou dat niet de ontluchting van een tunnelbuis kunnen zijn of de bovenkant van een lift?

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #32 Gepost op: 12 May 2020, 16:37:49 »
Om maar even aan te geven hoe ze in Engeland zoeken (je vertaald het zelf maar, mogelijkheden zat)

====
Although this Austerity has unique features, so ought to be easy to identify, I don't where it is, but just to summarise, as it may help eliminate some red herrings:

1. It is one of the wartime build, and still has Furness lubricators beside the smokebox

2. The style of worksplate identifies it as a HE or HC build (HC Austerities had HE style plates - see https://thetransportlibrary.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=150020&search=Hanger+Lane&category_id=65&page=1)

3. Although the works number on the plate is illegible there don't appear to be enough characters for the cylinder size to be included, which would rule out the HE 32xx batch, and possibly some of the later 31xx batch, although I don't know exactly when HE started putting cylinder sizes on their plates (Don Townsley might). Certainly the plates on the 28xx series did not have a cylinder size, nor does the plate from HE 3163 (although that may be a later replacement). 

4. There were 377 wartime Austerities, but the three factors above reduce that to a maximum of 136 possible candidates. It is also reasonable to assume that those acquired by the LNER and Dutch railways can be excluded, because they went straight from WD to mainline numbers, so that removes another 49, leaving 87 candidates. That should help to rule out some of the more exotic possibilities, like Tunisia, because I don't believe any of that group went there.

5. Although not conclusive, the weighted points lever visible behind the front buffer beam suggests to me that this is more likely to be a UK location. The design looks remarkably similar to one made by the Isca Foundry, Newport.  Those on the continent are usually rather different in style.

6. The loco only has two lamp irons, on either side of the bufferbeam, and the one on the right has some kind of circular holder attached. I don't know what that is for, but it seems unlikely to be a lamp, because if it were surely it would have been the same on both sides? The buffer below it is also larger, which makes me wonder if those two features are associated in some way, although I can't think of a reason. The large buffer might be because there is a sharp curve to the left which has to be negotiated, although the rear buffer doesn't appear to be similarly modified.

7. There have been major repairs to the smokebox. There is a patch on the left hand side, with what appears to be an area of bare metal below, but there also a number of bolts/rivets on the front and side of the smokebox which do not appear on a standard Austerity. The chimney is shorter than normal and there is a gap between it and the tank, which suggests it either hasn't been refitted properly or has come off a different loco. The wheel tyres seem rather shiny, which might be another indication of recent repairs, so a possible explanation of the numbers on the coupling rods, to facilitate correct reassembly. The PR number on the bunker might be a plant register number, or it might be a repair job number, in which case it would only have been carried for a short period.
====

Het is dus (!) geen Nederlander.

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #33 Gepost op: 12 May 2020, 18:25:21 »
Heerlijk! :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #34 Gepost op: 12 May 2020, 18:39:08 »
Die dingen boven de lok zijn dat geen restanten van bunkertjes zoals ook in Wormerveer hebben gestaan.http://www.stelling-amsterdam.nl/bunkers/index.php

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #35 Gepost op: 12 May 2020, 19:38:18 »


Ingezonden foto en opmerking :

Goedendag Chris,

 

Op BNLS (is dit nederland) vragen ze zich af wat voor bouwwerken er op een foto staan.

 

Waarschijnlijk zijn het gewoon “Pig arks” zoals wel vaker gebruikt aan de andere kant van het kanaal.


Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3480
    • modulebaan.nl
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #36 Gepost op: 12 May 2020, 20:11:03 »
Kortom, als dit al in Nederland is, dan is het op een plek waar op bijna Britse wijze alle details van de na te bootsen scène kloppen  ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #37 Gepost op: 12 May 2020, 23:28:14 »
Het nummer is best bijzonder, zou dat een afgeleide van het WD nummer kunnen zijn?
15122->75122, wat in de door Raymond genoemde categorie valt. Dat is de Hunslet Austerity 3172 en deze loc is na de oorlog aan Ashington Colliery verkocht. Na oprichting van de NCB in 1946/47 heeft deze nummer 48 gekregen en een blauwe kleur. Helaas is verder weinig over deze loc te vinden.

De omgeving van Ashington past ook wel bij de foto (talud, spoorconstructie, wisselsteller, etc.), maar dat kwam op meer plekken voor en biedt geen aanknopingspunten.

Punt 7 van Raymond lijkt mij ook waarschijnlijk: dat de foto een aflevertoestand is bij de overname of na een reparatie.

Groet, Laurens
« Laatst bewerkt op: 12 May 2020, 23:33:09 door Sikje248 »

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #38 Gepost op: 13 May 2020, 00:01:02 »
Deze foto van Williamthorpe Colliery heeft best wel wat van de omgeving, de lok is duidelijk een andere.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTO1bd9pOztsVOeLBmoPCI85XHYS81foX7WdBnBFC6RYh8LW-Rh&usqp=CAU
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
145* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #39 Gepost op: 13 May 2020, 00:02:16 »
Waarschijnlijk zijn het gewoon “Pig arks”...
Ik denk eerder aan een Nissenhut/Romneyloods.
« Laatst bewerkt op: 13 May 2020, 09:33:19 door 72sonett »
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #40 Gepost op: 13 May 2020, 08:03:59 »
Ik zie dat mijn link niet aangeeft van wat ik bedoelde. Het zijn deze constructies.

Je kunt nog wat afbeeldingen vinden bij de "Stelling van Amsterdam" kopje 2e wereldoorlog
« Laatst bewerkt op: 13 May 2020, 08:55:56 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt »

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Is dit in Nederland?
« Reactie #41 Gepost op: 13 May 2020, 08:49:46 »
Een nissenhut heeft altijd een dak van gebogen golfplaten. En op de foto zie ik dat niet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.