Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 14:05:55
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 187616 keer)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #975 Gepost op: 23 juli 2020, 12:43:48 »
Klop, Jan inderdaad. Die is gepensioneerd maar organiseerde de Modelbouwshow en de regionale beurzen
Reinier

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #976 Gepost op: 23 juli 2020, 12:58:31 »
Jammer dat Jan er mee stopt. Via een andere weg had ik al vernomen dat zijn gezondheid te wensen overlaat.
De beurs in Heinkenszand was een gezellig klein beursje, en voor mij op de fiets nog te behappen. Je kunt ook per openbaar vervoer in Heinkenszand komen, maar dat doe je niet voor je lol.

De beurs was een privé onderneming van Jan, de Modelbouwshow in Goes deed hij nog als extraatje voor Libema. Logisch dat iemand anders dat nu oppakt, Libema laat dat niet stranden op het wegvallen van 1 persoon.
Ik ga gewoon door met mijn voorbereiding voor Goes, als het niet door zou gaan dan gaat Heuvellend in de opslag in afwachting van een volgende kans.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #977 Gepost op: 23 juli 2020, 18:47:37 »
Deze aankomende 2de golf vind ik dan weer verontrustender dan de 1ste golf, die was tenminste nog geconcentreerd tot enkele gebieden. Nu kan elk persoon die je waar dan ook tegenkomt corona hebben, het sluimert overal.
Ik hoor het van de eerstelijnszorg dat er steeds meer mensen worden doorgestuurd voor een test en positief bevonden worden.

Stephan.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #978 Gepost op: 24 juli 2020, 12:30:51 »

Die 1ste golf betrof/betreft wereldwijd "slechts" 70% van alle landen,niet echt geconcentreerd te noemen  ;)

Golf 2 vind ik niet verontrustender dan 1,wat ik kwalijk vind is dat mensen de (steeds verder) verkregen vrijheden misbruiken zodat dit weer gebeurd.
In het begin was iedereen voorzichtig toen we meer mochten en probeerde men zich echt vaak aan de regeltjes te houden,nu na enige tijd is de ene helft laks geworden en een andere helft gedraagt zich ronduit schandalig.
Ga nu bijvoorbeeld is naar Renesse,de grenzen zijn geopend en zie ook hoe buitenlanders zich gedragen hier,thuis mag men niks en hier trekt men zich van niks iets aan,alles in t kader jeej vakantiee en feestuh,ben hier niet om me ergens druk om te maken als vakantieganger  >:(
Supermarkten/de weekmarkten/stadscentra met winkels,noem ze maar op,1,5mtr is steeds meer, slechts 1,5cm,de paar die braaf zijn worden straks wellicht geconfronteerd met iets wat de 80% flierefluiters veroorzaken :-\

Het verbaasd me eerder dat het her en der nu pas weer oplaait,ik had het eerder verwacht,feitelijk nog "beter" ,ik had verwacht dat er 1 langdurige "golf" zou zijn.

Hoe dan ook, ik weerhou me nog altijd van meer dan noodzakelijke supermarkt bezoekjes of andere winkels en drukke plekken,beurzen,etc etc,strikt noodzakelijk de deur uit in m'n vrije tijd,en verder handen wassen thuis na zulke "uitstapjes"zowel bij thuiskomst als na het opbergen van de boodschappen,enz enz.
Tot zover geef ik nog geen licht,dus ik zal ergens iets goed doen  :angel:
Rest enkel maar afwachten tot er een goede "remedie" is tegen dit spul zodat alles weer grotendeels terug kan naar een normaal versie 2.0  (y)
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2020, 17:31:39 door Bert van Gelder »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #979 Gepost op: 24 juli 2020, 16:03:45 »
hoi floris
mee eens floris
Wat me verbijsterd is de laconieke houding op schiphol !
geen test bij aankomst /geen verplichte en controleerbare quarantine/geen follow up test
daarbij  de soms misdadige houding t.o.v de corona maatregelen
Handhaving tsja.
Er worden adviezen gegeven maar ja we durven niet te handhaven
dus dan maar niet
We hebben familie die in OK werken en die zijn niet blij zachtjes gezegd!
We merken hier met handhaving en lik op stuk beleid  het controleerbaar blijft .
Bezoeken van bijeenkomsten .beurzen etc NO WAY
Vandaag werden bussen uit  de grote steden stop gezet en mochten terug gaan naar het vertrekpunt.
Zolang er in nederland geen strict beleid komt en de covid daalt blijven we hier
We  balen er wel van maar het is niet anders
moest er even uit !
groet kees






prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #980 Gepost op: 24 juli 2020, 17:11:35 »
Die 1ste golf betrof/betreft wereldwijd "slechts" 70% van alle landen,niet echt geconcentreerd te noemen  ;)

Golf 2 vind ik niet verontrustender dan 1,

Ik bedoelde dat als je bij de eerste golf uit Brabant of Oudewater bleef je betrekkelijk veilig was.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5641
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #981 Gepost op: 24 juli 2020, 22:44:25 »
...
Hoe dan ook, ik weerhou me nog altijd van meer dan noodzakelijke supermarkt bezoekjes of andere winkels en drukke plekken,beurzen,etc etc,
...
Hier nog zo een, Floris.
Ik plan winkelbezoek op de tijden dat normale mensen aan het avondeten zitten  :)
Gisteren nog gauw de Action bezocht voordat het deze kant op komt; het is daar vaak zo druk.
En wat het topic betreft: even geen beurzen voor mij  :police:
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #982 Gepost op: 24 juli 2020, 22:50:37 »
kijk naar de buitenlanders in renesse! >:( >:( >:(
enne... kijk naar de nederlanders in t buitenland!  >:( >:( >:(


elt-Mhv

  • Offline Offline
  • Berichten: 338
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #983 Gepost op: 24 juli 2020, 23:38:32 »
Wat me verbijsterd is de laconieke houding op schiphol !
geen test bij aankomst /geen verplichte en controleerbare quarantine/geen follow up test
Testen op schiphol is met hagel schieten op een mug. In een maand tijd zijn er 45 bekende coronagevallen via Schiphol binnengekomen in Nederland. Dat is slechts 1,5 per dag. De afgelopen dagen zijn er meer dan 150 besmettingen per dag gemeld van mensen die niet op Schiphol zijn geweest.

Ik hoor met verbazing aan dat 90% van de Nederlanders het te veel moeite vind om zich te laten testen bij Corona klachten. Misschien moeten we ons eerst richten op het heropvoeden van Nederlanders voordat we ons richten op Schiphol. Neem de supermarkt, bij mijn laatste bezoekjes was of het desinfecteringsmiddel bij de ingang op, of de keukenrol bij de ingang was op. En bij de kassa probeer ik anderhalve meter afstand te houden, maar de neanderthaler achter mij houdt nog geen halve meter afstand.

Ik wil anderen hun beursbezoek niet onthouden, maar ik ga voorlopig niet meer naar beurzen als iets simpels als afstand houden al te ingewikkeld is voor veel landgenoten.

Mvg, Johnnie
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #984 Gepost op: 25 juli 2020, 09:51:06 »
Ik hoor met verbazing aan dat 90% van de Nederlanders het te veel moeite vind om zich te laten testen bij Corona klachten.
Ik kan je situaties voorleggen waarhet inderdaad te veel moeite is.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #985 Gepost op: 25 juli 2020, 10:04:51 »
kijk naar de buitenlanders in renesse! >:( >:( >:(
enne... kijk naar de nederlanders in t buitenland!  >:( >:( >:(
Even zo goed en dat zeg ik ook in m'n verhaaltje,amper iemand houd zich nog aan wat is afgesproken.
Moet wel zeggen,en zelfs Duitse mensen die ik ken en hier al jaren bij Renesse op een camping staan,die weten hoe ze in duitsland dingen moeten en die zeggen nu dat ze zich schamen voor het gedrag van hun medelanders daar in Renesse en omgeving,totaal van god los noemde 1 v/d 2 t zelfs.
Dat Hollanders zich misdragen waar ook ,das bekend,als ze hier al weinig (meer) doen met de regels,dan doen ze dat vast nog minder met de regels die op het vakantieland van toepassing zijn.
Heel simpel gezegd (afkomst,,nationaliteit,status,deels leeftijd) dat alles doet r niet toe,heel veel figuren lappen alles aan de slipper,om dan straks weer te gaan janken dat ze achter t glas moeten terug kruipen binnen  ::)

Misschien moeten we ons eerst richten op het heropvoeden van Nederlanders voordat we ons richten op Schiphol. Neem de supermarkt, bij mijn laatste bezoekjes was of het desinfecteringsmiddel bij de ingang op, of de keukenrol bij de ingang was op. En bij de kassa probeer ik anderhalve meter afstand te houden, maar de neanderthaler achter mij houdt nog geen halve meter afstand.
Heropvoeden ?
Vele zijn al niet eens instaat om dr eigen kind met fatsoen en normen en waarden op te voeden,en die wil jij opnieuw iets gaan proberen bij te brengen,good luck with that my boy  ;D
Supermarkt en desinfectie middel ?
Je wil niet weten wat men je daarvoor aanbied,ruitenreiniger,gewone zeep,zelfs dat blauwe spul in een fles met plantensprayer dr op,heb t allemaal gezien,desinfecteerd echt fantastisch denk ik  ;D
Niet sprekende over de zooi die mensen maken met de papieren doekjes,ze belanden overal behalve waar  t hoort,raak t overigens niet an maak meer kans om t daar op te lopen dan dat ik later thuis me handen was >:(
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #986 Gepost op: 25 juli 2020, 11:04:20 »
als er alcohol in zit desinfecteert t. steek je klauwen in de jenever en t helpt ook, al is geconcentreerder spul vast beter.

en kinderen opvoeden met normen en waarden lukte bij jouw generatie ook al niet, en de generatie dáárvoor was ook al drama. De generatie daar weer voor heeft mekaar massaal uitgeroeid tussen 39 en 45, dus hoe goed t toen ging, nouja, trek je eigen conclusies. knolraap en lof schorseneren en prei.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #987 Gepost op: 25 juli 2020, 11:12:28 »
 ;D (y)

Maar ik ben nu reuze goed bezig met de opvoeding ... denk ik.

Nou ja, veel braver dan mijn dochter vind je ze niet, alleen heeft ze niks met modeltreintjes. Toch iets misgegaan.  :-\
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #988 Gepost op: 25 juli 2020, 11:13:34 »
driemaal daags slaag met de kachelpook? en wie krijgt t slaag? henk junior of henk senior?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #989 Gepost op: 25 juli 2020, 11:16:34 »
Het is dus een meisje - stond er eerst niet - en dat is vooral veel praten ... heel veel praten ... echt veel zeg maar.  :-\ ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.