Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75461 keer)

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #90 Gepost op: 01 april 2020, 11:00:53 »
Hi Arjan,

Die teller van MTE geloof ik helemaal niks van. Het lijkt mij heel stug dat er inderdaad zoveel unieke mensen op dit moment on-line zijn.
Commentaar op het forum heeft wel degelijk invloed op de verkoopcijfers, maar dat rechtvaardigt mi niet de manier waarop de mededeling is verwoord.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #91 Gepost op: 01 april 2020, 11:04:39 »
Nou,

ik heb net bij MTE wel even gezocht naar een donorkar voor een ombouwproject...
https://www.modeltreinexpress.nl/webshop/article.xhtml?articleid=327724

Weet niet of deze 9mm te hoog is, maar hij is in elk geval geen 9mm te lang.
De prijs is me wel 9mm te hoog, maar dat is persoonlijk.

en nu hup,
aan de bak!
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #92 Gepost op: 01 april 2020, 11:13:59 »
Die teller van MTE geloof ik helemaal niks van. Het lijkt mij heel stug dat er inderdaad zoveel unieke mensen op dit moment on-line zijn.
Commentaar op het forum heeft wel degelijk invloed op de verkoopcijfers, maar dat rechtvaardigt mi niet de manier waarop de mededeling is verwoord.

Ik geloof er ook geen zak van en mijn bijdrage was dan ook ironisch bedoeld. Blijft in de context van de mailing gisteren wel raar dat zoiets dan op de website staat. As we speak zijn er zelfs 282 bezoekers, is er via de MTE-site een of andere darkweb chatweb te bereiken met een forum groter en almachtiger dan het onze?  ;)

EDIT: 285
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #94 Gepost op: 01 april 2020, 11:24:29 »
Het panoramarijtuig is overigens wel iets meer dan 10 cm verlaagd. Wikipedia heeft het over 20 cm, en ook veel andere sites staat dat het verlaagd zou zijn van 4.485 naar 4.280, dus inderdaad net iets meer dan 20 cm.

Nog steeds maar ruim 2mm in h0, maar het verschijningsbeeld van de wagen veranderd er aanzienlijk door wat mij betreft. Vergelijk deze foto van hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=26321.15) maar met de latere uitvoering (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Rheingold_Aussichtswagen.jpg. Tegenwoordig is de koepel ongeveer 2x zo hoog als de "strip" bovenop het dak, voorheen was dat ruim 3x. En de tweede rij ruiten maakt nu een veel scherpere hoek met de onderste laag.

Nou verkopen de "foute" panoramarijtuig in Duitsland volgens mij ook prima, dus MTE zou het volgens mij prima kunnen aankondigen als een drukvariant. Probleem met de Tads is toch vooral dat pas bij/na de aankoop bleek dat er iets niet klopte, terwijl dit dus al langer bij de leverancier bekend was?
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 11:42:11 door Quinzeedied »

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #95 Gepost op: 01 april 2020, 11:35:07 »
Sicco nog even over de Roco 2454. Ik ben nauwbetrokken (geweest) bij de 2454 en heb daarom ook bij Chris een verhaaltje ingeleverd. Ook ik heb de opmerking gemaakt over dat een museumuitvoering veel beter zou verkopen en dat een mal aanpassing van alleen dat stukje cabine plastic mij nou niet de kosten lijken op een technisch herziend model. De handgrepen op de huifdeuren zou ik dan nog voor lief kunnen nemen. Ik had ze eventueel nog kunnen helpen aan de huidige revisie en schilder datum. Uiteindelijk kreeg ik na een paar weken van Chris reactie dat Roco had besloten toch voor minimale moeite te gaan wel het nummer 2454 te behouden maar blauwe zwaailampen toe te passen.

Ik heb gezegd prima keuze is aan Roco maar nu is het in ieder geval correct.

Dat Sicco geen reactie heeft gehad vind ik dan toch vreemd, als ik lees hoe andere dingen zijn gegaan zou je bijna gaan denken dat dat bewust is.

Zelf koop ik ook wel eens modellen die ongeveer lijken maar dat is dan wel tweedehands of in een lagere prijsklasse. Van modellen die een stuk duurder zijn verwacht ik gewoon dat te voorkomen fouten voorkomen zijn. En daarnaast kan ik nog overwegen of ik misschien iets wel of niet storend vind.
Ik vind alleen het proces vooral ook vreemd. Ik heb voor Artitec alle informatie verstrekt voor de museum 766. Ook daar moesten concessies gedaan worden omdat mal aanpassing niet konden maar met de bedrukking was alles mogelijk. Daarvan is een proefmodel deze kant op gekomen vanuit China en pas als die is beoordeeld wordt hij vrijgegeven voor productie.
Ik heb eerder het vermoeden dat de wagons geproduceerd zijn en een set al per vliegtuig kwam voor presentatie en de rest in de boot is geladen. Vraag me af of het echt pre productie was.

Ik vind in ieder geval dat van kenners gebruik gemaakt moet worden. We schreeuwen allemaal om perfecte modellen (maar mag niet te veel kosten, maar dat is een andere discussie) en fantasie modellen kunnen niet meer. Maar als er fouten worden gemaakt die hadden kunnen worden voorkomen dan mag dat niet benoemd worden. Kunnen we en ze (de frabrikanten) alleen maar van leren. En als een fabrikant netjes beargumenteerd waarom keuzes worden gemaakt is dat ook al wat anders.

Groeten Edwin.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #96 Gepost op: 01 april 2020, 12:32:03 »
... omdat we geen zin hebben om wederom op beneluxspoor.net te staan ...

Dat is in ieder geval gelukt  ;). Het blijft een vreemd verhaal. Producent versus consument. Waarbij de producent vindt dat de consument te kritisch zou zijn. Er worden hele fora volgeschreven door kritische consumenten en TV programma's gevuld. Producenten kunnen hier hun voordeel mee doen, het is immers gratis advies, Ik zie niet in waarom modelspoor hierop een uitzondering zou moeten zijn, het is onderdeel van de beleving, het bespreken van een nieuw model. Zeker voor modelbouwers is maatvoering van essentieel belang.

Ik ga er maar vanuit dat het de teleurstelling is van de producent. Deze wilde iets leuks en exclusiefs op de markt zetten, een lofwaardig streven. Maar om nu een enkele kritische consument en dit forum de schuld te geven van het mislukken gaat veel te ver. Daarvoor is de afwijking van het model immers niet groot genoeg, nauwelijks noemenswaardig. Eerlijke communicatie hierover zou ik erg waarderen en mij zeker niet tegengehouden hebben het model te kopen. Daarbij zijn het juist de kritische consumenten die ervoor zorgen dat modellen steeds beter worden. Producenten leunen steevast op de uitgebreide kennis van deze consumenten. Behalve als het kennelijk even niet uitkomt, dan krijgen zij de zwarte piet toegespeeld. Onterecht lijkt mij.

Dijkhuizen

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #97 Gepost op: 01 april 2020, 12:38:44 »
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat het geen 1 april-grap van MTE was. Openlijke excuses aan dit forum en aan Sicco in het bijzonder door de eigenaar van deze winkel, lijken me nu wel op zijn plaats. Bij uitblijven daarvan denk ik dat meer mensen zich gaan herbezinnen op waar ze voortaan hun spulletjes zullen kopen.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7832
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #98 Gepost op: 01 april 2020, 12:44:07 »
Hoezo is dat inmiddels wel duidelijk? De dag is nog niet voorbij. Lijkt mij juist wel duidelijk een 1 april grap. Als je zo intensief met een model bezig bent, weet je echt wel dat 10 cm geen 9 mm op schaal is.  ;D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #99 Gepost op: 01 april 2020, 12:47:01 »
Bij uitblijven daarvan denk ik dat meer mensen zich gaan herbezinnen op waar ze voortaan hun spulletjes zullen kopen.
Geldt niet voor mij. Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van de ophef, van beide zijden niet. En als het zo te pas komt ga ik gewoon bij MTE kopen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #100 Gepost op: 01 april 2020, 12:49:19 »
Wat begrijp je er niet aan dan?

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #101 Gepost op: 01 april 2020, 12:50:26 »
Sicco nog even over de Roco 2454. Ik ben nauwbetrokken (geweest) bij de 2454 en heb daarom ook bij Chris een verhaaltje ingeleverd. Ook ik heb de opmerking gemaakt over dat een museumuitvoering veel beter zou verkopen en dat een mal aanpassing van alleen dat stukje cabine plastic mij nou niet de kosten lijken op een technisch herziend model. De handgrepen op de huifdeuren zou ik dan nog voor lief kunnen nemen. Ik had ze eventueel nog kunnen helpen aan de huidige revisie en schilder datum. Uiteindelijk kreeg ik na een paar weken van Chris reactie dat Roco had besloten toch voor minimale moeite te gaan wel het nummer 2454 te behouden maar blauwe zwaailampen toe te passen.

Ik heb gezegd prima keuze is aan Roco maar nu is het in ieder geval correct.

Precies dat dus, dat is exact wat ik ook aangegeven heb. Ik ben persoonlijk dan geen fan van dit nummer (ik geloof dat dat wel bekend was  ;D), commercieel gezien is het de handigste keuze. En dat Roco nu besluit een 'gewone' 2400 te maken met blauwe zwaailichten met nummer 2454 is een keuze die ik niet gemaakt zou hebben, maar het is hun recht die keuze te maken. Wat het punt vooral dus is is dat de opmerkingen van jou en mij er in elk geval toe geleid hebben dat er geen 2454 is gekomen met rode zwaailichten, de opschriften van nu..... en de oorspronkelijke ramen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #102 Gepost op: 01 april 2020, 12:58:17 »
Maar onderschat het bereik van BNLS ook niet. Wanneer je op een bepaald model zoekt op Google krijg je heel vaak Beneluxspoor in de zoekresultaten te zien. Wanneer dan hier op elk model een hele lijst van mankementen wordt opgesomd dan geeft dat niet echt een lekker beeld van het forum. En echt, zodra er een model op de markt komt zijn er een aantal mensen die ogenblikkelijk op zoek gaat naar wat er niet klopt. Tuurlijk, wanneer een lok bijvoorbeeld geen trein kan trekken vanwege de trekkracht, of rijtuigen blijven ontsporen door verkeerd ontworpen koppelingen, dan vind ik dat best terecht om dat te melden. Maar sommigen hebben nu eenmaal een fijn oog voor bepaalde details die anderen niet zien, maar ook de onbedwingbare neiging om dat vervolgens te moeten delen. Ze kunnen het gewoon niet voor zich houden. Je hoeft niet altijd alles te zeggen  ;)


Even een paar voorbeelden van mezelf: ik heb onlangs een Roco BB9278 gekocht. Leuk? Fout! Verkeerde kleur streep. Wist ik niet, nu dus wel. Bedankt  :P  Ik wilde misschien een Trix SNCF 241 aanschaffen. Mooi. Maar klopt niet! Een Roco Corail rijtuig dan maar? Nee, niet de juiste ramen!  :-[  Piko 1152 dan? Foute logo's!  :-X  Knikketelwagen? Niet juist!  ::)  Gelukkig heb ik nog een CC72000 op mijn verlanglijstje staan. Oeps, verkeerde voorruiten!  ;D  Soms wordt ik er gewoon een beetje moe van, van al die (ongetwijfeld goedbedoelde) opmerkingen. Ik hoef niet op al die foutjes gewezen te worden, ik vind mijn modellen ook zo al mooi genoeg en wat ik niet weet heb ik ook geen last van. En ja, sommige dingen hadden voorkomen kunnen worden door bovenop elk detail te zitten, maar wellicht hebben de fabrikanten daar gewoon niet de tijd en/of middelen voor?  Edit 2:  oh ja, het fietsenrijtuig was ik nog vergeten. Heb ik staan maar wordt op het forum in duidelijke taal gezegd dat het er niet uit ziet. Fijn hoor  ;)


Vr. groet, Martijn.



Edit:

Geldt niet voor mij. Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van de ophef, van beide zijden niet. En als het zo te pas komt ga ik gewoon bij MTE kopen.

Idem voor mij. Het is MTE's goede recht dat ze ook hun mening uiten. Het zijn tenslotte ook mensen met een hart voor modelspoor. En ik ga nog net met zoveel plezier bij hen shoppen (maar dan moet ik wel eerst even kijken hoe mijn budget gaat in de coronacrisis ;D )


« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 13:04:45 door Rondje_HO »

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #103 Gepost op: 01 april 2020, 13:07:43 »
Ik hoef niet op al die foutjes gewezen te worden, ik vind mijn modellen ook zo al mooi genoeg en wat ik niet weet heb ik ook geen last van.


Niemand verplicht jou toch om het te lezen? Beneluxspoor is een consumentenplatform en dus is het niet meer dan normaal dat modelspoorconsumenten elkaar hier informeren over modellen. Dus ook over wat er eventueel niet deugt aan een model. Staat zelfs duidelijk in het motto: "Voor advies, hulp en informatie"

Steyn

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #104 Gepost op: 01 april 2020, 13:11:22 »
Als er trouwens van consument geen kritiek mag zijn op modellen, dan moeten ineens ook maar alle model(trein)bladen de deuren sluiten, want daar wordt soms ook kritisch over modellen gereviewed. Toch nog nooit een mailing gezien van Marklin/Roco dat ze geen wagonnetjes meer gaan maken, omdat Miba ze toch niet goed overeen vindt komen met het echte wagonetje :)

*edit* Trouwens, als ik geen op alle mankementen van modeltreinen zou moeten kiezen of ik iets koop of niet, dan kan ik beter met de hobby stoppen. Ik wil het eerste model zien dat 100% perfect het 1:1 model is :)
Het is gewoon : hoe "erg" vind iemand een mankement/niet correct zijn aan het 1:1 model, een te korte regengoot en een iets te klein logo, ik kan me inbeelden dat het merendeel daar geen drama om maakt. Om in het geval van de DSM wagons, foute panelen ... dat kan al iets erger.
Beetje zoals de Pannonia Ethanol wagons. Ik woog daar zwaar aan dat Roco, Piko en Van Biervliet deze niet correct hebben, dus maar voor de Igra Models gekozen, en dat ivm het looppad bovenop de wagon. Dat vond ik zwaarder wegen dan dat bv de buffers rond zouden zijn ipv rechthoekig.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 13:25:32 door Falcon10 »