Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75473 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2020, 16:33:47 »
En uitgebreid informatie hebben uitgezocht en gegeven. Bijt vooral in de hand van diegene die je voedt.

Ik heb nooit moeite gehad met het feit dat ik pro bono tijd steek in modellen waar de bedrijven waar ik het voor doe hun brood mee verdienen. Precies daarom voel ik me nu in mijn hemd gezet, want ik weet donders goed aan wie dit gericht is. Dat was me bij de Piko 1100 al duidelijk in de reacties die ik kreeg. Dit gaat voor wat mijzelf betreft gevolgen hebben, afhankelijk van de opstelling hierover van bepaalde partijen.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
    • flickr fotopagina
Re: Rivarossi 2020
« Reactie #16 Gepost op: 31 maart 2020, 16:40:25 »
En als klant van MTE (ik had de Tads besteld en niet afbesteld na de melding alhier) stoort mij dat zij de fout(en) wel wisten, maar mij als klant daarover niet informeren. Gelukkig zijn er deskundige(n) die dat wel deden. Erg flauw van MTE om vervolgens de zwarte piet op een ander te schuiven. Ook Rail Magazine is helaas met deze zwartmakerij bezig (artikel over Roco sik).

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2020, 16:52:28 »
Wel grappig eigenlijk, wordt er een product vrij goed geproduceerd, maar net niet gelijkend, dan krijgen ze opmerkingen dat het model niet goed is.
Wordt er een product afgeblazen omdat ze het product niet gelijkend kunnen krijgen, gebeurt er het omgekeerde.
Het kan ook nooit goed gaan :D

Groet,
michel

Ton van W

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
  • Als je het kan bedenken wordt het ook mogelijk.
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2020, 16:53:48 »
Bijt vooral in de hand van degene die je voedt.
En zo is het !
Domme actie, die mail van MTE  :-\
iTrain - Digikeijs DR 5000, DR 4088(LN), DR 4018 - Ho - Fleischmann profi

Rsd1000

  • Online Online
  • Berichten: 108
    • Fotostop
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2020, 16:54:48 »
@Michel. Ik denk dat er vooral gereageerd wordt op de kritiek aan de kenners.

gr,

Arno

Bert Jolink

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re: Rivarossi 2020
« Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2020, 17:00:03 »
Goedemiddag treinen liefhebbers,

dit wil ik even kwijt naar de e-mail van MTE.

de objectieve discussie  is langzamer verandert in negativiteit, zwartmakerij en afkraken, bv ( zie ook de discussie over de nieuwe NS seinen van Digikeijs ) De treinenhobby moet leuk, ontspannen zijn. Maar dat is de laatste tijd schijnbaar niet meer mogelijk.

kom op treinen lefhebbers, anders komen er geen Nederlandse objecten meer. Er is dan geen enkele winkelier die meer investeren wil.

met één treinen groet uit Almere.
Bert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Rivarossi 2020
« Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2020, 17:24:12 »
…... stoort mij dat zij de fout(en) wel wisten, maar mij als klant daarover niet informeren.
Ga je dit nu van elke fabrikant verwachten, dat ze bij elk model een bordje zetten met een opsomming van alle kleinigheden die niet precies kloppen? Dan wordt het nog vol in de vitrines van de winkels.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Rivarossi 2020
« Reactie #22 Gepost op: 31 maart 2020, 17:28:14 »

de objectieve discussie  is langzamer verandert in negativiteit, zwartmakerij en afkraken, bv ( zie ook de discussie over de nieuwe NS seinen van Digikeijs ) De treinenhobby moet leuk, ontspannen zijn. Maar dat is de laatste tijd schijnbaar niet meer mogelijk.

Onzin Bert. Kijk maar eens goed op het forum, positieve en negatieve berichten wisselen elkaar af.

Citaat
kom op treinen lefhebbers, anders komen er geen Nederlandse objecten meer. Er is dan geen enkele winkelier die meer investeren wil.

Ook dit klopt niet. De fabrikant bepaalt voor 95% of iets haalbaar is. Die andere 5% zijn de initiatieven van een winkelier.

Gr, Bert

Ton van W

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
  • Als je het kan bedenken wordt het ook mogelijk.
Re: Rivarossi 2020
« Reactie #23 Gepost op: 31 maart 2020, 17:39:29 »

dit wil ik even kwijt naar de e-mail van MTE.

kom op treinen lefhebbers, anders komen er geen Nederlandse objecten meer. Er is dan geen enkele winkelier die meer investeren wil.
Wie wil oogsten zal eerst moeten zaaien.  ;)
iTrain - Digikeijs DR 5000, DR 4088(LN), DR 4018 - Ho - Fleischmann profi

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #24 Gepost op: 31 maart 2020, 17:43:03 »
Als Belg zijnde was ik niet van plan om de DSM wagons te kopen, het panoramarijtuig idem, doch, moet eerlijk toegeven, dat ik beide leuke wagons vindt.
Zou ik me gestoord hebben aan de oncorrectheid ? Nee. Eerlijkheidshalve, ik zit zelfs nog te twijfelen of ik een DSM setje zou kopen ( al vermoed ik van niet, wegens niet inzetbaar in mijn baan ), gewoon omdat ik zelf af en toe in Roermond werk, en dus voorbij de "oude" DSM fabriek in Geleen kom.
De reden waarom het me niet zou storen : ze zijn de enigen die de wagon(s) uitbrengen. Roco zie ik het niet direct doen ( en als ze het doen, is het ook gewoon een blauwoverspoten standaardwagon, met waarschijnlijk hetzelfde "probleem" van het al dan niet missende schuine stukje ), en de letters die eigenlijk op de overgang van 2 schuine stukken staan ... mja, spijtig, maar zou er niet van wakker liggen.
Het panoramarijtuig ? Zoals al aangegeven, blijkbaar is de 1 cm beetje fout rekeningwerk, dus daar snap ik de fus al niet over. Ik zou em ook weer kopen moest ik NL spoorder zijn, gewoon weer omwille van : ze zijn de enigen die het uitbrengen.

Ben zelf niet zo'n klinknagelteller, enige verschil is de Pannonia ethanol wagons. Normaal koop ik graag Van Biervliet, maar ik wist via bronnen dat daar de tankwagons eigenlijk niet van kloppen, idem Piko, dus ik zit in blijde verwachting van de correcte Igra Models. Maar ook gewoon omdat ze allemaal bijna gelijktijdig aangekondigd waren. Dan is het gewoon een keuze van : kies je de goedkoopste, het merk dat je gewoon bent, of de correcte. Keuze. Dan kan je kiezen.

Heb zelf als klant al altijd correcte afhandeling gekregen van men koopwaar bij MTE, maar eerlijkheidshalve vind ik ook wel dat ze beetje kort door de bocht gaan. En zoals iemand al aangaf ondernemen is risico durven nemen en om nu dat risico van ondernemen een beetje afschuiven op de genoemde klinknageltellers .... mja, dan heb je zelf je huiswerk niet gemaakt.
En persoonlijk vind ik dat ze dat 2x doen :
Iemand zij al : voorinschrijven. Menig leverancier etc doet het. Niet voldoende voorinschrijvingen ? Pech, model komt er niet. Risico is al eigenlijk 100% van je weg.
Dan de ook reeds genoemde kwaliteitscontrole. Men heeft op voorhand een eerste productiemodel in de winkel gestaan, ook met veel bombast rondgemaild naar iedereen, te bewonderen in de winkel. Als je dan ook al aangeeft dat de stickers niet helemaal juist staan, amaar je accepteerd het model, dan maka je ofwel een grove fout, ofwel heb je geen goed contract opgebouwd. ( clausule a la : indien bestickering niet door ons als laatste eindcontrole wordt goedgekeurd, wordt de bestelling niet aanvaard ), had je weer je eigen risico bij de producent zelf zijnde Van Biervliet, en als die het idem heeft het bij de producent in China/Tsjechie/waar-dan-ook gelegen.

Dus mja, ik snap ze niet zo goed. Zoals nog iemand aangaf worden nu bepaalde mensen bijna openlijk hafgeschilderd als de boosdoeners. Terecht ? Mja, dunno. Kritiek heb je altijd, overal en op alles. Marklin krijgt het steeds op zijn belachelijk dure modellen ( die ook al wel eens niet 100% kloppen ), ik heb het op Piko, omdat ik ze nog altijd niet 100% even goed als Roco vindt zijn, en menig persoon heeft het ook op Roco, omdat een regengoot op een Vectron lang is ipv kort of omgekeerd.
Als die ook allemaal dan maar gaan stoppen met modellen uitbrengen, dan kunnen we beter allen een andere hobby zoeken :)
Puristen heb je altijd, ik zou als leverancier/producent me niet laten kennen daardoor. Je hebt een exclusief model waarvan geen enkele andere producent een gelijkaardig eheeft, speel het uit, en zorg dat je de hele batch verkocht krijgt. Als er 1 of andere gek is, die de hele batch opkoopt, en geen enkele andere producten brengt ze uit de komende 10 jaar, dan gaat een setje opeens 200 euro kosten op marktplaats  ::) ( Bistro wagons NMBS anyone ? ). Elk bedrijf heeft graag een snel rendement op een investering, maar als 1 van je uitgebrachte dingen een siets minder loopt (direct) bijna moord en brand roepen, en de schuld bij puristen leggen, mja .. kort door de bocht. Ga je geen vrienden mee maken.
Als je kijkt naar andere prachtige modellen die ze uitbrengen, dan snap ik niet goed dat ze na 1 minder aangename ervaring bijna de handdoek in de ring smijten. Ze hebben al leuke autotjes en vrachtwagens uitgebracht.
Je krijgt er wel een klein gevoel bij dat het Beneluxspoor forum ook een soort boeman forum is.  ;D
Vermoed dat op het 3railforum er dan alleen positieve euforie en feestjes waren over de DSM wagons ? Of is Beneluxspoor het enige forum waar MTE kopers zitten ? Zou me verbazen.

Ik hoop dat ze terugkomen op hun beslissing van het panoramarijtuig, zou het zonde vinden voor de NS rijders.
Doe voorinschrijvingen ofzo, of een marktonderzoek, en beslis dan.

Das mijn idee, en ik ben zelf ook zaakvoerder, al is het niet in modeltreintjes, maar ik was toch een beetje verbaasd toen ik de mail zag.

Ryantjuh

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
  • Aspirant machinist.
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #25 Gepost op: 31 maart 2020, 17:54:47 »
Als het juiste ontwerp tijdens het voortraject duidelijk was, waren er nu geen problemen. Maar ik snap ook wel dat men overdreven perfectionistisch kan zijn en zo bijna altijd wel verbeterpunten opnoemt.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #26 Gepost op: 31 maart 2020, 18:03:07 »
Persoonlijk denk ik dat MTE er goed aan doet dit model niet te maken. Het model is in Nederland slechts korte tijd inzetbaar geweest en bijna alleen maar ingezet samen met 2 buffetwagens die nog niet aangekondigd laat staan geproduceerd zijn. Aangezien men bij MTE hun geld ook maar één keer kan investeren lijkt het me dat er veiligere keuzes zijn om een exclusief model van te laten maken. Als de potentiële vraag 2000 stuks is kom je de 200? exclusieve modellen makkelijker kwijt dan dat de potentiële interesse slechts 250 stuks is zeker wanneer de modellen uiteindelijk net niet perfect zijn.
Voor grootspoorfoto's zie site

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #27 Gepost op: 31 maart 2020, 18:20:31 »
Op zich begrijp ik de frustratie wel. Als een expert zegt het model niet te kopen omdat er iets verkeerd aan is, is dat 1 ding. Maar als vervolgens een aantal andere modelspoorders hun bestelling annuleert op basis van wat de expert meldt, ja dan wordt het zuur.

Die sneer op het eind had wat mij betreft niet gehoeven, de frustratie is duidelijk leesbaar in de rest van de tekst.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 18:23:07 door NS8714 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2020, 18:27:39 »
Maar dat is niet de schuld van de experts. En frustratie alleen hoor je, zeker in die positie, niet zo af te reageren.

De beschuldiging van 'kenners' dat zij verantwoordelijk zijn voor het niet voldoende verkopen van modellen is volstrekt ridicuul. Het is haast een dreigement, om een hetze te starten tegen de mensen die een model niet de hemel in prijzen. Terwijl je die mensen nodig hebt!

Als grootste winkelier van de branche publiekelijk gaan roepen dat je gewenste modelletje niet komt enkel en alleen vanwege mensen die hier wel eens foutjes kunnen benoemden is werkelijk schandelijk. Het is karaktermoord van mensen die hun vrije tijd in deze gemeenschap investeren ter algemeen nut.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 18:33:04 door Sicco Dierdorp »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #29 Gepost op: 31 maart 2020, 18:40:33 »
Ik heb er als kenner even over nagedacht en ik zeg:

boeie.
Ga lekker zelf zo'n ding verbouwen uit iets bestaands.
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
1mm van de doom afvijlen en overspuiten in:

Slechts 2 tinten grijs, nou nou...

Als al die deskundologen die hier hun tijd verdoen nou eens gingen modelbouwen ipv ouweharen, dan hadden ze hem allemaal al lang afgehad.

Hup, aan de bak!

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly