SjaLaat ik niks meer zeggen over de keuze van dit nummer Feit is wel dat het gevolg dus is dat er een hele dure, incorrecte loc gebracht gaat worden. Want die anti-tochtramen zijn nogal bepalend voor het aanzicht. Vind ik. Maar ik zal wel weer de enige zijn Op persoonlijke titel dus weer, maar ik ben zo niet onder de indruk van de 'geheel vernieuwde' 2400. Sterker de indruk die ik krijg is dat men zich dan opnieuw niet in dat soort zaken verdiept heeft. Dat belooft wederom niet veel goeds voor andere leuke afwijkingen die te maken zijn bij deze serie, en die nooit gemaakt zijn omdat schijnbaar de indruk bestaat dat elke (geelgrijze) 2400 hetzelfde was...edit: laat ik voor ik deze mening heb eerst even afwachten wat Roco daadwerkelijk gaat doen...
Ook de winkeliers maakt het geen bal uit.Rob
[...]dus ja, wat zijn antwoorden waard zijn... ??
Je ziet m.i. langzamerhand toch steeds meer dat “het nieuwe Roco” de binding met de markt op sommige onderdelen verliest. De hete adem van Piko, die steeds weer succesnummers voor hun neus weet weg te kapen, Marklin die stoomlocs als up to date nieuwe modellen uitbrengt en superdetails bij Exact Train en Brawa. Een neuheitenfolder waarin, wellicht bij gebrek aan beter, ook vanuit de Fleischmann boedel overgenomen goede modellen maar weer een heroplage beleven. En voor de Nederlandse modelspoorder weinig aantrekkelijk nieuws. Deze markt wacht op varianten van de Plan V en Plan T, wenst zich al langer op die basis een motorPost en krijgt weer een 2400 die op wezenlijke details conflicteert met het grote voorbeeld. Dat laatste geeft overigens ook aan hoe veeleisend wij modelspoorders tegenwoordig zijn; toen DKM decennia terug een ook niet overal exact model van deze diesel uitbracht, was het land in jubelstemming De fabrikanten kunnen scoren als ze luisteren naar hun potentiële kopers, zowel naar wensen als bij de ontwikkeling van modellen. Gelukkig doen anderen dat beter dan Modelleisenbahn nu en kunnen we in Neurenberg én later dit jaar nog leuke zaken verwachten.
Op blz 132 staat een OBB Bmz. Is dat een versie die rond 2008 ook in de CNL in Nederland reden?