Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
  

Auteur Topic: Roco 2020, nieuws van de fabrikant  (gelezen 142403 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #75 Gepost op: 16 januari 2020, 07:35:45 »
Sja
Laat ik niks meer zeggen over de keuze van dit nummer  :)
Feit is wel dat het gevolg dus is dat er een hele dure, incorrecte loc gebracht gaat worden. Want die anti-tochtramen zijn nogal bepalend voor het aanzicht. Vind ik. Maar ik zal wel weer de enige zijn  ;D
Op persoonlijke titel dus weer, maar ik ben zo niet onder de indruk van de 'geheel vernieuwde' 2400. Sterker de indruk die ik krijg is dat men zich dan opnieuw niet in dat soort zaken verdiept heeft. Dat belooft wederom niet veel goeds voor andere leuke afwijkingen die te maken zijn bij deze serie, en die nooit gemaakt zijn omdat schijnbaar de indruk bestaat dat elke (geelgrijze) 2400 hetzelfde was...

edit: laat ik voor ik deze mening heb eerst even afwachten wat Roco daadwerkelijk gaat doen...  :police:
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 07:49:59 door Sicco Dierdorp »

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3784
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #76 Gepost op: 16 januari 2020, 09:31:20 »
Je ziet m.i. langzamerhand toch steeds meer dat “het nieuwe Roco” de binding met de markt op sommige onderdelen verliest. De hete adem van Piko, die steeds weer succesnummers voor hun neus weet weg te kapen, Marklin die stoomlocs als up to date nieuwe modellen uitbrengt en superdetails bij Exact Train en Brawa. Een neuheitenfolder waarin, wellicht bij gebrek aan beter, ook vanuit de Fleischmann boedel overgenomen goede modellen maar weer een heroplage beleven. En voor de Nederlandse modelspoorder weinig aantrekkelijk nieuws. Deze markt wacht op varianten van de Plan V en Plan T, wenst zich al langer op die basis een motorPost en krijgt weer een 2400 die op wezenlijke details conflicteert met het grote voorbeeld.  Dat laatste geeft overigens ook aan hoe veeleisend wij modelspoorders tegenwoordig zijn; toen DKM decennia terug een ook niet overal exact model van deze diesel uitbracht, was het land in jubelstemming  ;D

De fabrikanten kunnen scoren als ze luisteren naar hun potentiële kopers, zowel naar wensen als bij de ontwikkeling van modellen. Gelukkig doen anderen dat beter dan Modelleisenbahn nu en kunnen we in Neurenberg én later dit jaar nog leuke zaken verwachten.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #77 Gepost op: 16 januari 2020, 10:01:47 »
Sja
Laat ik niks meer zeggen over de keuze van dit nummer  :)
Feit is wel dat het gevolg dus is dat er een hele dure, incorrecte loc gebracht gaat worden. Want die anti-tochtramen zijn nogal bepalend voor het aanzicht. Vind ik. Maar ik zal wel weer de enige zijn  ;D
Op persoonlijke titel dus weer, maar ik ben zo niet onder de indruk van de 'geheel vernieuwde' 2400. Sterker de indruk die ik krijg is dat men zich dan opnieuw niet in dat soort zaken verdiept heeft. Dat belooft wederom niet veel goeds voor andere leuke afwijkingen die te maken zijn bij deze serie, en die nooit gemaakt zijn omdat schijnbaar de indruk bestaat dat elke (geelgrijze) 2400 hetzelfde was...

edit: laat ik voor ik deze mening heb eerst even afwachten wat Roco daadwerkelijk gaat doen...  :police:

Nou op zich heeft Roco zich voorheen redelijk gehouden aan mogelijke varianten want op de 2456 van MTE na heeft men alleen lagere nummers uitgebracht kloppend met de handgrepen. Ik hoop dat deze fotomontage dat ook blijft en ze beter hun best doen, maar ben er bang voor.

Zelf ben ik al oude modellen aan het pimpen verbouwen dus ik hoef niet perse de nieuwe.

Groeten Edwin.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4830
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #78 Gepost op: 16 januari 2020, 10:48:16 »
@Sicco: ik denk dat Roco de 2454 uitbrengt onder het motto: ‘ze kopen ‘m toch wel. Die kleine, niet kloppende details nemen ze wel voor lief. Als het nummer en de kleur maar kloppen...’ Zo gaat het al jaren, ook met producten van andere fabrikanten... Ook de winkeliers maakt het geen bal uit.

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #79 Gepost op: 16 januari 2020, 10:52:32 »
Maar bij de Sik nemen ze dan wel weer de moeite van een mobilofoonversie
Bij de 2400 is zowel DKM als Roco niet eens op het idee gekomen eens de versie te maken met de grijze chassisrand (te maken in de versie met en zonder hekwerk en met en zonder zwaailicht), waar er toch flink wat van waren.
Maar laten we het even afwachten.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5170
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #80 Gepost op: 16 januari 2020, 11:15:00 »
Laten we hopen dat men over twee weken alsnog goed naar de in Neurenberg aanwezige Nederlandse winkeliers luistert die wel weten waar ze het over hebben en wel degelijk hameren op het voorkomen van fouten. Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat Roco wel tochtramen zou zetten in de 2454.
Groet, Frank

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18589
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #81 Gepost op: 16 januari 2020, 12:12:30 »
Ook de winkeliers maakt het geen bal uit.

Rob

Dat is kort door de boog.
Er zijn zeker winkels die op Neurenberg hun onvrede en zorgen uitdragen EN oplossingen en ideeën aandragen...
Dat men er dan amper iets mee doet is een tweede.... (ik heb het dan niet specifiek over Roco)
Dit verhaaltje komt elk jaar weer voorbij.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18589
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #82 Gepost op: 16 januari 2020, 12:20:19 »
Heren

Ik wil best bij Roco neerleggen wat er niet klopt, of wat Roco beter kan doen met de 2454, maar het duizelt me even qua informatiestromen. Ook leest Roco nu mee.
Maar als iemand mij een pb kan sturen met opmerkingen.
Kan ik ze altijd overleggen te Neurenberg en erover kletsen.
We kunnen het altijd aandragen.
Ik denk namelijk dat beide kampen (consument en Roco) elkaar nu niet meer begrijpen.
De ene partij blijft roepen, klopt  niet, de andere roept, klopt wel.

Ik beloof helemaal niks, wil wel de info aandragen.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1199
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #83 Gepost op: 16 januari 2020, 12:28:02 »
Ik heb van de Roco vertegenwoordiger begrepen dat er v.w.b. de NS 2454 wel rekening wordt gehouden met de anti-tocht ramen.

Maar ja, de beste man beweerde ook dat de nieuwe Sik rode zwaailampen zou krijgen, maar dat liep dus anders, dus ja, wat zijn antwoorden waard zijn... ??  :-X ::)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8379
  • Nooit uitgeklust....
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #84 Gepost op: 16 januari 2020, 12:31:03 »
[...]dus ja, wat zijn antwoorden waard zijn... ??  :-X ::)
Dat is te kort door de bocht. Je weet niet wat de reden is van deze verandering. Voortschrijdend inzicht wellicht? Ik heb ook geen idee overigens. Maar om nou de waarde van zijn antwoorden in twijfel te trekken... Misschien baalt hij er net zo van als sommigen hier.

Gr.

Edsko

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #85 Gepost op: 16 januari 2020, 13:04:43 »
Je ziet m.i. langzamerhand toch steeds meer dat “het nieuwe Roco” de binding met de markt op sommige onderdelen verliest. De hete adem van Piko, die steeds weer succesnummers voor hun neus weet weg te kapen, Marklin die stoomlocs als up to date nieuwe modellen uitbrengt en superdetails bij Exact Train en Brawa. Een neuheitenfolder waarin, wellicht bij gebrek aan beter, ook vanuit de Fleischmann boedel overgenomen goede modellen maar weer een heroplage beleven. En voor de Nederlandse modelspoorder weinig aantrekkelijk nieuws. Deze markt wacht op varianten van de Plan V en Plan T, wenst zich al langer op die basis een motorPost en krijgt weer een 2400 die op wezenlijke details conflicteert met het grote voorbeeld.  Dat laatste geeft overigens ook aan hoe veeleisend wij modelspoorders tegenwoordig zijn; toen DKM decennia terug een ook niet overal exact model van deze diesel uitbracht, was het land in jubelstemming  ;D

De fabrikanten kunnen scoren als ze luisteren naar hun potentiële kopers, zowel naar wensen als bij de ontwikkeling van modellen. Gelukkig doen anderen dat beter dan Modelleisenbahn nu en kunnen we in Neurenberg én later dit jaar nog leuke zaken verwachten.

Naar welke kopers moeten ze dan luisteren? Fabrikanten luisteren best, maar moeten ook beslissen welke details wel of niet worden aangepast. Ik 'vermoed' dat voor de meeste kopers die lange dan wel korte handgrepen geen beletsel zullen  zijn om het model te kopen als ze het al in de gaten hebben. Ik vind het altijd prettig om te lezen wat er wel en niet klopt aan een model - dank daarvoor - maar ik bepaal zelf wat mij tot aanschaf belet. In dit geval dat ik helemaal geen tp4 herrievariant wil.  :)
 
Doen alle fabrikanten. Alle Piko 2200'en hebben tot nu toe een kachelpijpje meegekregen, ondanks periode van inzet van het grote voorbeeld. Je kan het eraf halen en dan hou je een deukje over. Jammer, maar de verkoop loopt toch heel aardig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 660
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #86 Gepost op: 16 januari 2020, 14:58:38 »
Die nieuwe kraan is wel gaaf zeg!
Zeker de optie op hem zelf te kunnen laten rijden en in een trein te hangen door middel van de motoren af te koppelen. Kan dat ook op locomotieven roco.. dan kan ik eindenlijk locs in opzending meenemen :D

Marc

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #87 Gepost op: 16 januari 2020, 19:30:48 »
Op blz 132 staat een OBB Bmz. Is dat een versie die rond 2008 ook in de CNL in Nederland reden?
In CNL 300/301 hebben verschillende typen Bmz gelopen als ÖBB-zitrijtuig. De afbeelding geeft nog niet weer wat er uiteindelijk geleverd gaat worden, maar de tekst meldt "Eurofimawagen" en ik lees in de folder nergens ronkende teksten over een Formneuheit van de Eurofima's. Dan zou het gaan om een beperkt doorontwikkelde versie van de op pagina 5 benoemde stap voorwaarts uit 1983. Met de normaal gesproken weliswaar iets duurdere LS Models Bmz73, die ook op deze positie in de CNL werd gesteld, heb je dan aanmerkelijk meer waar voor je geld.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 20:24:11 door EN446 »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #88 Gepost op: 16 januari 2020, 22:54:15 »
Dank EN446! Dat wordt dan op zoek naar de LS Models als ik mijn CNL bijeen ga zoeken.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18589
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 2020 nieuws
« Reactie #89 Gepost op: 17 januari 2020, 10:25:49 »
Beste mensen,

Sicco en Edwin hebben beide een mooi verhaal geschreven en foto's gestuurd over de 2454 en de vertegenwoordiger van Roco heeft aangegeven hiernaar te gaan kijken.
Verder worden er nog geen beloftes gedaan.
Op Neurenberg vraag ik nog wel of er progressie is.