Heb je een foto van de onderzijde van beide bakken, zodat gezien kan worden waar stroomafname zit en zou moeten komen ?Krijg je wellicht wat gerichter advies.mvgWiebe
Volgens mij zal het niet veel uitmaken om voor het motorstel extra stroom afname te maken.Er is maar één zijde mogelijk de andere wielen zijn voorzien van antislip bandjes.Misschien heb jij een ander motorstel dan is het misschien wel mogelijk.
Het motordraaistel heeft asb aan de kant van de tandwielen. Dat zou geen betrouwbare detectie opleveren. Maar het is goed te doen een stroomafnemer tegen de wielen aan de andere kant te plaatsen. Dan moet je ervoor zorgen dat die kant altijd op de spoorstaaf staat die in detectiesecties is verdeeld.
Ik ben geneigd te zeggen: copieer de stroomafnamedelen van het draaistel dat nu stroom afneemt naar het draaistel waar je ook stroom wilt laten afnemen en verbind beide met draadjes..oudebiels
Ook iets om over na te denken.Als je trein gelijktijdig over de normale baanspanning en een stroomdetectie rijdt, gaat er dan wel een stroom lopen door de stroom detectie print?
Als het vooral gaat om meer stroomafname kan je beter het binnenste draaistel van stroomafnemers voorzien.
Misschien heb je hier iets aan?
Ik heb bij mijn analoge plan V het tweede draaistel van stroomafnemers voorzie.
De wielen met tandwielen zijn waarschijnlijk niet geïsoleerd van de as. Draaien de assen in een metalen frame? Dan kan je de stroom van het frame afnemen. Scheelt je weer gedoe met slepertjes op de assen.