Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen  (gelezen 58970 keer)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #150 Gepost op: 15 januari 2020, 21:07:04 »
Ronald

Goed punt. Ik zal Edsko eens laten vragen hoe de organisatoren er tegenaan kijken, dat is altijd goed om te weten. Misschien hebben ze hetzelfde standpunt, misschien vinden ze het ook wel leuk. En we kunnen ook wel eens overwegen om een soort enquete onder bezoekers te houden. Ik heb, behalve hier, nog geen klachten gehoord. Wel veel vragen. Dat dat is toch waartoe eea moest uitnodigen.

Kijk, zoals ik er persoonlijk tegenaan kijk (echt persoonlijke titel), ik vind het veel mooier om te zien hoe een product tot stand komt dan het product zelf. Ik leer daar als bezoeker weinig van en mijn interesse in de perfecte baan is na 5 minuten echt weg. Ik vind het ook fijner om te zien dat er meer mensen zijn bij wie het niet altijd even perfect loopt of even perfect eruitziet. En ik weet dat er hier heel veel mensen rondlopen die dat niveau allang ontgroeid zijn en dus 'neerkijken' op de mindere goden en pas gelukkig worden als iets OnTraxs waardig is. Heel goed voor hun en ik kijk heel graag naar modulebaan.nl en de BMB, maar het niveau op zichzelf nodigt MIJ niet uit om me daar in te gaan mengen. Dus ik wordt juist gelukkig van een klein deel imperfectie, net zoals ik gelukkiger word van een rondrazende intercity op een beursbaan dan een pruttelend dieseltje op een éénsporig zijlijntje. Puur omdat dat de treinen zijn waar ik groot mee ben geworden.
Wat het repetitief karakter betreft=> volgens mij gaan de 'kwaliteitsbanen' ook niet allemaal na een ronde beurzen op de schroot.

Nu ja, dat zijn mijn overwegingen en waarom de BNLS-baan nu doet wat ze doen moeten ze zelf weten. Ik hoop alleen dat de samenwerking wat constructiever kan in de toekomst.

Edit: Ik lees dezelfde overwegingen nu bij Eegtrein.

Gegroet!
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #151 Gepost op: 15 januari 2020, 21:20:21 »
En ik weet dat er hier heel veel mensen rondlopen die dat niveau allang ontgroeid zijn en dus 'neerkijken' op de mindere goden en pas gelukkig worden als iets OnTraxs waardig is. Heel goed voor hun en ik kijk heel graag naar modulebaan.nl en de BMB, maar het niveau op zichzelf nodigt MIJ niet uit om me daar in te gaan mengen.

Als ik dan ook even op persoonlijke titel een antwoord daarop mag geven: kom dan op Rail '20 even naar mijn module kijken bij Modulebaan.nl. Die heeft aardig wat imperfecties en kenmerken van een beginnersmodule: Bouwwerken die scheef zijn, kieren, naden, rails en ballast gelegd met veel hulp van anderen... Het is mijn eerste module en wat er naast staat is door meer ervaren personen gebouwd. Maar dat geeft mij de mogelijkheid hun hulp te gebruiken en mezelf ook te verheffen. Mijn tweede module gaat vermoedelijk weer iets beter worden.

Eelco

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #152 Gepost op: 15 januari 2020, 21:42:01 »
En dat is precies één van de belangrijkste uitgangspunten van ons bakkenconcept.  (y)
Iedereen is gewoon niet altijd gelijk "goed" en dat moet gewoon kunnen.

En ik kom op Rail zeker bij jullie langs.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2020, 22:12:57 door St00mboy »

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #153 Gepost op: 15 januari 2020, 22:03:54 »
Voor ons is het simpel: ook wij hebben liever bakken die af zijn in de baan. Afgelopen beurs was gewoon niet geheel volgens wat we precies willen.
Er stond een baantje achter de baan waar aan gewerkt werd. Er stond een inbreng in de baan waar licht aan gewerkt werd. En ja, dat was niet helemaal zo als gewenst. Maar het is goed geweest zo. Iedereen weet dat we er nog zijn en dat was het punt ook een beetje.

Er valt echt wel wat op en aan te merken aan onze opstelling. Helaas is het zo dat we na de splitsing onze weg moesten zoeken. En dat heeft even geduurd, sh*t happens. De afsplitsing van vorig jaar heeft bij onze baan flink zijn sporen nagelaten. Niet alleen waren we in deelnemers vrijwel gehalveerd, maar we hadden zelfs geen keerlussen en opstelsporen meer.  :-\ Vooral in het begin viel het niet mee om uit de brokstukken weer een waardige BNLS-forumbaan te maken, maar stukje bij beetje komen we verder. We hebben het allemaal niet opgegeven. We blijven doorgaan en dat duurt wellicht langer dan verwacht/gehoopt/... Inmiddels hebben we drie keerlussen tot onze beschikking en word er aan opstelsporen gewerkt. Er zijn weer nieuwe deelnemers, er komen nieuwe inbrengen, we zijn op de achtergrond bezig met wat zaken om onze presentatie te verbeteren, de sfeer is beter dan ooit, kortom, er gebeurd weer veel en er zit weer leven in de BNLS forumbaan.

Tijdens de beurs hebben we een lijstje opgesteld met verbeterpunten voor de baan als geheel. Die gaan we bespreken en de meesten ervan kunnen we (redelijk) eenvoudig implementeren.

Voor mij persoonlijk betekend het dus ook Grasland afmaken en daarna iets nieuws opbouwen. En dat laatste heb ik veel zin in. ;)

We kijken erg uit naar Eurospoor 2020 en hopen op positieve feedback vanuit het publiek op de voortgang die we zullen boeken en we hopen ook op nieuwe baantjes en/of baantjes die af zijn.
De 15e februari is onze eerstvolgende bouw- en rijdag. Daar zullen de eerste stappen ook gezet gaan worden in de goede richting.

Gr.

Edsko

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #154 Gepost op: 15 januari 2020, 22:07:20 »
Kijk, dat zijn goede en positieve berichten (y)

Succes!

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #155 Gepost op: 15 januari 2020, 22:29:32 »
Als ik dan ook even op persoonlijke titel een antwoord daarop mag geven: kom dan op Rail '20 even naar mijn module kijken bij Modulebaan.nl. Die heeft aardig wat imperfecties en kenmerken van een beginnersmodule: Bouwwerken die scheef zijn, kieren, naden, rails en ballast gelegd met veel hulp van anderen... Het is mijn eerste module en wat er naast staat is door meer ervaren personen gebouwd. Maar dat geeft mij de mogelijkheid hun hulp te gebruiken en mezelf ook te verheffen. Mijn tweede module gaat vermoedelijk weer iets beter worden.

Eelco

Hoewel ik niet weet of ik op Rail ben (wanneer is dat?) neem ik de uitnodiging graag aan!
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #156 Gepost op: 15 januari 2020, 23:01:13 »
Op 21, 22 en 23 februari.

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #157 Gepost op: 16 januari 2020, 00:52:50 »
Wegens omstandigheden (dienstrooster voorbije weken op 't werk), stond ik helaas niet echt scherp aan den aftrap het voor het voorbije weekend. En met op de laatste knip nog een onderbevolking aan Belgische kant aan het been gelapt...
De perikelen aan die ene B-NL grens, daar krijg ik nog altijd kop-nog-staart aan. (onlogisch gewoon)
Die vis-à-vis opstelling van forumbanen met ruime gang is wat mij betreft idd positief te noemen.
Het publiek kon niet altijd even goed pijlen maken van den bak met wisselstraat en met zoveel figuren die waar naar kijken.
(goddelijk die reacties)
Leuke tips meegekregen tijdens enkele gezellige babbels.
Leuk dat ik met mijn donkergroene BMB Polo wat meer PR mocht maken aan jullie zijde dan voorzien  ;D .

Zowel Amylum, die voor de eerste keer in NL was, werd door het publiek goed ontvangen, en den Miel zijn woensdagavond opnieuw in de Aalsterse Club Forumbaan ingepast en gaan wellicht geen uitstappen meer maken (andere modules in recycling).

Alvast bedankt voor de gastvrijheid waarvan we konden genieten.


Slán!
Jan(tje)
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 00:56:39 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #158 Gepost op: 16 januari 2020, 10:37:04 »
Wat was er op het scherm ook alweer te zien?
Zou het niet leuk zijn om er live beelden van de baan op te zetten, bijv. van een minicameraatje op een plat karretje of zo?
Ach, het is maar een idee....

Leen.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #159 Gepost op: 16 januari 2020, 10:49:45 »
Dat idee staat nog steeds. Eens kijken hoe we daar uitvoering aan kunnen geven.

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #160 Gepost op: 16 januari 2020, 23:34:55 »
Leen,

Stond geen scherm in deze keer. Maar de plaat dan de SRV Daf die te koop is.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #161 Gepost op: 17 januari 2020, 11:21:05 »
O ja, da's waar ook.  :-[

Nou ja, op zich is dat natuurlijk niet verkeerd, maar dat daar een paar honderd poppetjes twee dagen aan één stuk door naar kijken komt misschien niet erg geloofwaardig over.  ;D Met een scherm met live beelden van de baan doe je m.i. een grote sprong voorwaarts en het geeft die bak gelijk veel meer zin.  (y) De plaat van de Daf's kan vast wel een ander plekkie krijgen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 12:35:49 door St00mboy »

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #162 Gepost op: 17 januari 2020, 11:37:01 »
Nou,
Na een week horecava maar weer eens door het draadje gegaan, waar was ik ook alweer gebleven ???

Dat van die hoed, top idee. Ikke denk gewoon plank eraf, nieuwe erop. Net zo makkelijk. Maar het is aan een ieder.
Het gekrakeel omtrent de kwalitatieve inbreng is ook weer op gang gekomen. Mooi is dat, zolang het geen gezeur wordt prima. Het geeft terdege input, maar maakt ook helder om te kiezen waar je aansluit.

Denk wel dat voor mindere goden, waar ik absoluut bijhoor, ruimte moet blijven. Doen we gewoon een beginnerszaaltje  :D ;D en dan zullen de bezoekersaantallen wel tonen wat het meest interessante is.

Ik zou met enkele leden van MSG den Bosch best een BNLS, modulebaan, BMB dingetje op willen zetten, doen we gezellig mee en bouwen vanuit den Bosch aan een nette presentatie. Dan wel weer in de kleurcombinatie RAL 2003, 4010 en 1016 anders is er niks te miepen en das ook niet gezellig.

Groeten Ad

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #163 Gepost op: 17 januari 2020, 11:44:33 »
@Ad,

Prima idee, zelfs gezellig... maar die kleur?

De BMB’ers houden vast aan ons mooie kleurtje:



Gr, Hans

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re: (BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen
« Reactie #164 Gepost op: 17 januari 2020, 12:17:19 »
@Ad,

Volgens mij is er steeds commentaar op de presentatie om de bak heen, en de mate van voltooiing binnen de bak.
Zeer zeker niet over het "niveau" of de " kwaliteit" van het modelbouw werk in de bak zelf.
De eerste twee zijn redelijk objectief te bepalen, de laatste twee eigenlijk niet.

Bovendien is presentatie enorm belangrijk. Werk van een beginneling ziet er veel beter uit, dan dat van een ervaren modelbouwer,  als de presentatie helemaal top is. En dat was ooit eens één van de uitgangspunten.
Dat is de functie van de bb-panelen, van de rok en van de frieslijst.

Juist de breedte van de zwarte panelen zorgt ervoor dat je als toeschouwer je concentreert op één inbreng. Het maakt dus ook niet veel uit wie naast wie staat.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl