Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Scratchbuilt
Vandaag om 20:57:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Vislijntje naar IJmuiden  (gelezen 35274 keer)

Daan!

• Offline Offline
Re:Vislijntje naar IJmuiden
« Reactie #120 Gepost op: 01 September 2008, 16:24:31 »
Ik reed vandaag langs over de overweg bij de groeneweg en zag dat daar een oranje kast stond met daaraan een witte overweg boom. Ik HAD GEEN TIJD OM EEN FOTO TE MAKEN OF NAUWKEURIG TE KIJKEN maar de foto's maak ik morgen

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #121 Gepost op: 10 September 2008, 14:27:15 »
ditbleek dus een opname te zijn van goosche vrouwen. ;D Een dag later was alles weer verdwenen :-| :'(

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #122 Gepost op: 13 September 2008, 08:33:16 »
velsen  - 
Er komt een snelbus dwars door Velsen, van Haarlem-Noord naar IJmuiden aan Zee. Dit hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) rijdt niet door Driehuis, maar om het dorp heen over de oude spoorweg. .

Met deze historische beslissing heeft de gemeenteraad van Velsen donderdagavond een einde gemaakt aan een vaak felle discussie die zo'n tien jaar heeft gewoed.

De gemeenteraad heeft nu gekozen voor openbaar vervoer om Driehuis heen, maar stelt als voorwaarden dat meer auto's naar het Pontplein in Velsen-Zuid kunnen rijden en minder door Santpoort-Noord en Driehuis.

Bovendien moet er bij de aanleg van het snelbustracé rekening mee worden gehouden dat er ooit een lightrail of tram kan rijden.

bron:Ijmuider courant 12 september 2008

Vandaag in de ijmuider courant vertelt de wethouder dat een aansluiting op het hoofdspoornet er niet in zit, omdat de lijn Haarlem-Uitgeest al te druk is en onderhandelingen met NS lang zouden gaan duren en dat de NS de lijn naar Zaandam wil opvoeren wat betkent dat de lijn Haarlem-Uitgeest meer goederenvervoer krijgt. bij de voormalige aansluiting wordt een tunnel gebouwd.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #123 Gepost op: 13 September 2008, 11:51:13 »
Hoezo einde discussie? Een HOV busbaan waarop later alsnog een tram kan gaan sjeesen? Zet je de discussie gewoon voort, hoor. 't Lijkt Utrecht wel....

Gr/H

Bartje81

• Offline Offline
« Reactie #124 Gepost op: 13 September 2008, 14:18:39 »
Op RTV Noord-Holland had men het er gister nog over dat het misschien een tram of lightrail moet gaan worden over het spoortrace.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #125 Gepost op: 13 September 2008, 16:46:17 »
ben benieuwd hoeveel mensen er van de snelbus gebruik gaan maken, zijn enige tijdwinst is de baan over het spoortrace. verder rijdt hij over gewone weg. :-|

Huup

• Offline Offline
« Reactie #126 Gepost op: 13 September 2008, 17:57:53 »
Busbaan?

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #127 Gepost op: 13 September 2008, 19:29:05 »
nou de bus moet door het centrum, maar dat zal erg lastig worden gezien de ruimte en dat geldt op meerdere plaatsen

Huup

• Offline Offline
« Reactie #128 Gepost op: 13 September 2008, 22:34:45 »
Centrum IJmuiden, neem ik aan? Bouw je toch de Lange Nieuwstraat weer terug? Waar nu het fietspad is, reden vroeger ook auto's. Ruimte zat, lijkt me. Planetenweg mag ook geen probleem zijn. Zelfs de middenberm kan gerust blijven.
Gaat dat ding naar Marina of naar de ferry?

Overigens is snelheid ook voor HOV een vreemd begrip: Reizigers, daar draait het om. Als het goed is. Die moeten snel zo dicht mogelijk bij hun bestemming aankomen.
Wat is de reizigersdoelgroep van die HOV?

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #129 Gepost op: 14 September 2008, 08:29:53 »
Het probleem is dat driehuis te druk was en daardoor zou lijn 75 (Haarlem) oponthoud hebben. Via het spoor zou het sneller gaan. Fietspad moest volgens het nieuwe centrumplan vlijven net als de weg vanwerge laden en lossen. De zogenaamde HOV(relatief begripnaar mijn mening) moet naar het strand gaan rijden. De doelgroep weet ik niet. Ik denk namelijk niet dat veel autogebruikers over zullen stappen in de bus :-|. Zonde investering lijkt mij aangezien het uiteindelijk de burger is die betaalt

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #130 Gepost op: 14 September 2008, 19:50:38 »
Toch is dit het beste dat bereikt zou kunnen worden, niet? Het zou kunnen dat er ooit een tram of lightrail of lighttrain of zoiets gaat rijden, wat beter is dan een scenario met aansluiting op het hoofdspoornet dat van te voren al tot mislukken gedoemd was. Die verbinding is niet voor niets opgeheven.

Hoe realistisch is trouwens een aansluiting op de Zuidtangent?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Huup

• Offline Offline
« Reactie #131 Gepost op: 16 September 2008, 13:41:31 »
De beste oplossing is de weg door Driehuis sluiten voor autoverkeer, daar de busbaan leggen (paar borden en klaar) en de oude spoorweg gebruiken als invalsweg voor Driehuis.
Zo rijdt de bus dwars door de kern en bedient de meeste reizigers goed.
OV moet je niet aan de rand van de kern hebben, maar er doorheen.
Laden en lossen kan op parkeerhavens. Vrachtwagens kunnen dan met ontheffing de busbaan op.
Aansluiting op de Zuidtangent? Bedoel je een doorgaande bus van Amsterdam Bijlmer via Schiphol en Haarlem NS naar IJmuiden? Hangt af van het aantal overstappers nu lijkt me. En van de exploitatiemogelijkheden. Wel een leuk end rijden voor een sjoof :)

Gr/H
« Laatst bewerkt op: 16 September 2008, 13:48:11 door DE_II »

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #132 Gepost op: 16 September 2008, 14:30:48 »
de bus moet eigenlijk een toevoeging zijn aan lijn 75 naar Haarlem en waarschijnlijk gaat de snelbus er 2 min. sneller over doen. En Zoals DE_II al zegt: de gemeente begaat dezelfde fout door de busbaan buiten de kern aan te leggen, dus hebben we hetzelfde probleem als met een trein.

En de lijn Haarlem-Uitgeest gaat eens per half uur een trein dus die lijn is niet zo druk bezet.

Citaat
De beste oplossing is de weg door Driehuis sluiten voor autoverkeer, daar de busbaan leggen (paar borden en klaar) en de oude spoorweg gebruiken als invalsweg voor Driehuis.
Zo rijdt de bus dwars door de kern en bedient de meeste reizigers goed.

Die weg kan niet gesloten worden voor autoverkeer er zullen toch mensen bij hun woningen moeten komen, moeten die dan over de busbaan waar misschien eens per half uur een busje rijdt??

Ik denk dat een snelbus niets toevoegd, je kan beter lijn 75 de bstaande route laten nemen maar dan op mindere haltes stoppen.

Wesley

• Offline Offline
  • NS tussen WO2 en deklassering
« Reactie #133 Gepost op: 16 September 2008, 16:13:39 »
Citaat
er zullen toch mensen bij hun woningen moeten komen, moeten die dan over de busbaan waar misschien eens per half uur een busje rijdt??

Als het een gewone bus wordt, zijn het er 2 per uur in beide richtingen. Als ze een HOV verbinding à la Zuidtangent willen, rijdt er om de 7 minuten een bus in beide richtingen. Dan is een busbaan wel aan te bevelen.

Overigens is HOV niet echt relatief, zolang je maar goed begrijpt wat daarmee bedoeld wordt. :-*

Wesley

If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Huup

• Offline Offline
« Reactie #134 Gepost op: 17 September 2008, 01:26:04 »
Vertel mij dan maar eens wat er met HOV bedoeld wordt: is het een snelle bus? Een snelle verbinding? Snel voor wie?
Ik merkte eerder al op dat een bus niet per definitie eerst snel moet zijn, maar passagiers moet vervoeren. Hoe zit dat met dat IJmuidense HOV? Waar ligt de behoefte van de passagier? (die van de politiek weten we nou wel.)

Gr/H