Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:50:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door basjuh1981
Vandaag om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:36:18
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 16:27:40
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 15:55:12
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hendrik Jan
Vandaag om 14:28:26
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Bert Jolink
Vandaag om 12:16:06
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:00:34
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
  

Auteur Topic: Slugs & Andere Rariteiten  (gelezen 19520 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25300
    • Pagina van klaas
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #15 Gepost op: 10 december 2019, 13:09:03 »
Een kalf is iets anders dan een slug.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1801
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2019, 13:12:37 »
Inmiddels de foto terug gevonden. NMBS reeks 80 (V60) met slag/kalf of hoe je dat ding ook wilt noemen:

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #17 Gepost op: 10 december 2019, 14:35:53 »
Deze heeft, denk ik, de diesel nog. Omdat de aandrijving dieselhydraulisch is, is deze ook niet als slug te gebruiken op de voornoemde wijze.
Wel leuk om te weten, deze combinatie. En voor iemand met een Belgische baan iets aparts om te bouwen.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25300
    • Pagina van klaas
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2019, 14:50:19 »
Daar is iemand in België al mee bezig geweest: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=2692.0
Daar zie je dezelfde foto.

Ronald1974

  • Gast
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2019, 15:31:51 »
Een paar jaar geleden zelf een Slug gebouwd uit restanten van een GP38-2 neus in N schaal uit de tijd dat ik nog Amerikaans reed.
Voor de maten van het onderstel heb ik de maten over genomen van een GP7.













Mvg Ronald Hofmeester.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 15:37:31 door Ronald1974 »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1026
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2019, 16:27:29 »
Deze heeft, denk ik, de diesel nog. Omdat de aandrijving dieselhydraulisch is, is deze ook niet als slug te gebruiken op de voornoemde wijze.
Wel leuk om te weten, deze combinatie. En voor iemand met een Belgische baan iets aparts om te bouwen.

Tuurlijk wel. Ook hier is een slug van te maken.
ipv van stroom kabels koppel je twee olie slangen. Als een pto zoals op elke trekker zit.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #21 Gepost op: 10 december 2019, 17:38:18 »
Daar dacht ik ook aan toen ik het net getypt had, Mark. Daarom nog even "op de voornoemde wijze" erbij gezet  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #22 Gepost op: 10 december 2019, 19:58:56 »
Als je op de foto van Bart, het gedeelte waar het loknummer staat, wegschuift, is er een bediening voor "het Kalf ".

De Canadezen en Amerikanen hadden ook op de hoofdlijnen zgn B-units. Loks zonder bestuurderscabine, maar wel met eigen motor.

Groeten, Alexander

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1801
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2019, 20:05:52 »
De Canadezen en Amerikanen hadden ook op de hoofdlijnen zgn B-units. Loks zonder bestuurderscabine, maar wel met eigen motor.

Yep. zie de A en B units hiervan:

Zo konden ze een heleboel vermogen koppelen en toch maar 2 machinisten + een conducteur op de trein hebben. Anders was in het vooroorlogse door de vakbond afgedwongen 2 machinisten per lok nodig, en toen was arbeid ook al duur.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #24 Gepost op: 10 december 2019, 20:20:12 »
Boosters en B_units zijn hier ook welkom.
De naam van het topic kan wel zo blijven, want ik ga zelf nog een slug bouwen.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

moonlicht

  • Online Online
  • Berichten: 500
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #25 Gepost op: 10 december 2019, 20:28:32 »
kleine aanvulling, die eerste diesels kwamen natuurlijk niet in de buurt van die grote stoom broers, 1000KW per unit
later liep dit redelijk snel omhoog , met de ontwikkeling van betere diesels
dus om concurrerend te zijn met stoom was een multiple diesel set een must
Cor

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #26 Gepost op: 11 december 2019, 15:07:53 »
Inderdaad, Cor. Voor het vermogen nam men boosters, voor meer tractie slugs.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5676
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #27 Gepost op: 11 december 2019, 15:33:37 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #28 Gepost op: 11 december 2019, 19:11:09 »
Nog een.





Daar waar Harbor op staat is een brandstoftank.
Jeroen

ingenium

  • TM
  • Online Online
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Very USA: The Slug
« Reactie #29 Gepost op: 11 december 2019, 22:13:56 »
Deze slug is wel grappig omdat de loc gewoon nog uiterlijk volledig in tact is.

De slug, (voorste loc) is in 1950 op de wereld gekomen als SW1200.

https://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=56211
« Laatst bewerkt op: 11 december 2019, 22:19:09 door ingenium »
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...