Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 13:21:26
3,51° ofzoiets 😉
door
Huup
Vandaag
om 13:15:12
Motorpost ombouwen ?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:09:55
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 13:04:45
US diorama in H0
door
Mark D.
Vandaag
om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Martijn193
Vandaag
om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:46:00
25 jaar geleden
door
1200blauw
Vandaag
om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
Vandaag
om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag``
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank103
Vandaag
om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet
door
Ronnor
Vandaag
om 09:49:07
Laag-Baarlo
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:37
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan?
door
HuubvG
Vandaag
om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan? (gelezen 10485 keer)
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #30 Gepost op:
30 september 2023, 13:42:26 »
Ben ook onder tussen aan het rond kijken over hoe en wat maar kan ik de bedrading van deze kruising ook gewoon aansluiten op de wissel decoder van ESU?
Erik
Gelogd
bask185
Offline
Berichten: 4071
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #31 Gepost op:
01 oktober 2023, 22:38:53 »
Servo of spoel? Heb je een artikelnummer, hier kunnen we niet zo veel mee
Also koop gewoon die
tams frogjuicer and be done with it
. Die werkt geheid en kan je bijna niet verkeerdom aansluiten. 100% hufterproof.
Mvg,
Bas
«
Laatst bewerkt op: 01 oktober 2023, 22:41:50 door bask185
»
Gelogd
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #32 Gepost op:
01 oktober 2023, 22:45:16 »
Ik werk met servo's SG90 merk TowerPro
Mijn wissel/servo aansturing is van ESU
Erik
«
Laatst bewerkt op: 01 oktober 2023, 22:46:52 door Erik
»
Gelogd
Te 2/2
Offline
Berichten: 967
Metrop-Märklin
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #33 Gepost op:
02 oktober 2023, 10:00:58 »
Heel fijn, maar van die esu zijn nogal wat smaken (met tamelijk verschillende features):
Esu 51800 SwitchPilot V1.0, 4 voudige Wisseldecoder +2 servo uitgangen
Esu 51820 SwitchPilot V2.0, 4 voudige wisseldecoder +2 servo uitgangen
Esu 51830 Switchpilot V3.0, 4 voudige wisseldecoder DCC/MM (geen servo uitgangen, dus die is het niet)
Ook heeft Esu minimaal 3 generaties Switch Pilot Servo's (alleen voor servo's, aanvankelijk 4, later 8 uitgangen).
Dus voor alle duidelijkheid: welke bedoel je?
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #34 Gepost op:
02 oktober 2023, 12:05:17 »
Sorry jongens dat was ik helemaal vergeten te melden.
Ik heb dus 2 switch pilot extensions voor de wissels en hier tussen zit een servo decoder voor 8 servo’s deze 3 zijn van het merk Esu.
Mvg
Erik
Gelogd
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #35 Gepost op:
02 oktober 2023, 13:45:13 »
Beste allen,
Bedankt voor jullie adviesen maar de knoop is door gehakt wissel gaat weg en er komt tijdelijk een andere wissel voor in de plaats.
Mvg
Erik
Ps aan de moderator van deze rubriek deze topic mag eventueel op slot.
Gelogd
bask185
Offline
Berichten: 4071
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #36 Gepost op:
02 oktober 2023, 14:21:11 »
Citaat
wissel gaat weg
Ik maar denken dat het om een kruis gaat
Erik, als je volgende keer een vraag stelt over dit soort dingen, kom dan ajb met artikelnummers. We hebben je herhaaldelijk gevraagd om details waaronder artikelnummers en je hebt 2x geantwoord met servo decoders van Esu <-- hier kunnen we dus niks mee.
Mensen hier steken tijd en moeite in het helpen van anderen, maar dat moet wel van 2 kanten komen. Je hebt hier een ontzettend simpel probleem wat ontzettend simpel opgelost kan worden, maar je lijkt het niet te willen horen. Als ik zo naar de foto kijk, kan je waarschijnlijk beide puntstukken aansluiten op de puntstukken van de aangelegen wissels. Dan hoef je niet eens wat te kopen, je moet alleen 2 draadjes trekken. Maar dat zullen we nu nooit te weten komen.
Mvg,
Bas
Gelogd
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #37 Gepost op:
02 oktober 2023, 14:25:42 »
Typ foutje hetvgaat zeker om een kruis maar er komt een andere kruis in .
«
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2023, 15:21:32 door Erik
»
Gelogd
RobVille
Gast
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #38 Gepost op:
02 oktober 2023, 15:06:20 »
.... en wat schiet je daarmee op? Volgens mij blijft het probleem hetzelfde.
Rob
Gelogd
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #39 Gepost op:
02 oktober 2023, 15:38:03 »
Beste iedereen sorry voor al deze mis communicatie spijt mij van deze kant.
Ik draaide een beetje dol van al de adviesen van alle kanten dat ik het even niet meer wist.
Maar ik werk dus met esu switch pilot extension voor de wissels en tussen deze 2 zit een ESu servo decoder voor 8 servo’s
Bas ik ga zeker jou tip proberen als het zover is , ik laat zeker iets weten hoe het afgelopen is .
Nogmaals sorry mensen .
Mvg
Erik
«
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2023, 16:00:04 door Erik
»
Gelogd
Te 2/2
Offline
Berichten: 967
Metrop-Märklin
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #40 Gepost op:
02 oktober 2023, 17:46:03 »
Esu verkoopt polarisatie extensies voor de server decoders (of verkocht die).
Die zijn pittig duur, en dat geld kun je je besparen.
Na lang zoeken vond ik het foto-origineel (dit idee) op dit forum aan: datum: 04 juli 2008,
van Peter Kramer van
een winkel in Lochem
.
Het origineel staat
in dit draadje
, en is kennelijk later door deze en gene bewerkt.
Dit idee:
Het idee ontstond toen omdat de servo-decoders nog geen puntpolarisatie kenden.
Die optie is
pas in 2009
ontstaan.
Tot die tijd verschenen allerlei
servohouders met plaats voor 1 of 2 microswitches
,
met als doel om die te benutten voor puntstukpolarisatie.
En die oplossingen worden nog steeds aangeboden (in de UK, en in de USA, op youtube en op stl).
Paar voorbeelden:
(de bronnen staan in de foto's !! )
Ik begrijp uit het voorgaande dat dit mosterd na de maaltijd is:
je ziet al van electrofrog, en gaat voor isofrog of isolated insulfrog omdat je dan puntstukpolarisatie omzeilt (niet nodig hebt).
De hoofdreden waarom allerlei gebruikers kiezen voor electrofrog of insulfrog is 2-assers of locs daarvan maar 2 assen stroom geleiden (en dat zijn er meer dan je denkt).
Als je een hartstuk (=puntstuk) kunt voorzien van stroom, dan hoef je geen aanpassing te maken aan de stroomafname van kleine locs (inclusief de 3-assige).
Als je die niet hebt, heb je polariseerbare wissels/kruisingen helemaal niet nodig.
«
Laatst bewerkt op: 05 oktober 2023, 18:56:38 door Te 2/2. Reden: nog eens nagelezen reacties
»
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Michaël dB
Offline
Berichten: 107
Re: Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?
«
Reactie #41 Gepost op:
17 oktober 2023, 10:48:42 »
Erik ik ben hier vorig jaar mee begonnen heeft me even wat tijd gekost voor het voor mekaar was, maar de treinen kunnen nu over de wissels kruipen, heerlijk.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan?