De vraag is wat "fabrieksinstellingen" zijn, een leeg decoder profiel? Ik weet het niet precies en hanteer dus de waarschuwing. Voorts kun je op 4 manieren resetten met CV59: beschreven staat wat dan gereset wordt maar dat maakt mij niet wijzer.In een Roco soundlok kun je knoeien wat je wilt in de (Zimo) decoder, ben je de weg kwijt doe je een reset en het is weer zoals het hoort. Zo zou het bij deze 1100 ook moeten zijn maar wie het weet mag het zeggen. Ik koop het Piko decoderspul niet maar dat terzijde.CV7 lezen is overbodig, daarin staat de software versie. Je zult CV8 bedoelen, dat is de fabrikant (162) en zal wel Piko zijn.Gr, Ben.
Inmiddels is mijn exemplaar voorzien van een nieuw tandwiel en een LoPi5. Blij mee. Rijdt als een trein.
Geen sound meer dus? Het zal stil zijn op je baantje. Gr, Ben.
Hoe is het geluid van een 1300 ten opzichte van dat van een 1100? Ik roep dit op grond van de zelfde fabrikant/-tractiemotoren/- ventilatoren.... Iemand die daar iets over kan vertellen (uit ervaring, meesters op 't forum?)
De loc was bij de dealer voor de decoderinbouw. Daar werd geconstateerd dat er een tandwiel stuk was. Schijnt een fabricagefout te zijn geweest. De loc is opgestuurd naar Piko om het te verhelpen. Prima geregeld.Het is natuurlijk wel raar dat alleen je treinen geluid maken op de baan. Dan moet de aankleding op de baan òòk geluid maken: rijdende auto's, machines in de fabrieken, geroezemoes van mensen op straat, stromend water etc. Je hebt dus nog wat te doen Mij maakt het niet zoveel uit. Zonder sound scheelt geld en meestal staat het toch uit.
Mij maakt het niet zoveel uit. Zonder sound scheelt geld en meestal staat het toch uit.
Ik zet wel eens een video aan als achtergrondgeluid:
In mijn oren klinken beide modellen nagenoeg hetzelfde qua sound,dat was volgens mij in het echt ook zo
sound onderbrak op bijna alle wissels mvgr Evert en Bas