Apart dat ze bij andere rijtuigseries de trap wel lieten zitten, kijk maar op blz. 237 in hetzelfde boek. Misschien werd het per rijtuig bekeken; te rot dan eraf en plaatsen tredes en is het nog goed dan laten zitten.Stephan.
...Dan gaan we door met onderstaande:Bron: Albers, L. (2018). Met de trein door Nederland (tweede druk), bladzijde 68.Deze foto werd reeds opgemerkt door Ton. Een C10c kopwand vastgelegd in 1952. Paar aandachtspunten:- Trap weg, leuningen in andere vorm teruggeplaatst!- Twee treden aangebracht om zo bij de noodremkleppen te kunnen komen- Noodremleiding is verplaatst! Oorspronkelijk liep deze aan de linkerzijde van de linker rib en aan de onderzijde met een bochtje. In deze situatie loopt de leiding aan de rechterzijde(meer naar het midden) en recht naar beneden. Achter de bufferbalk langs???- Er is vlak onder de sluitseinhouders een tweede horizontale stang geplaatst.Groet, Mathyn