Laatste loodjes duren lang? Of te weinig inspiratie hoe iets na te maken. Nu de (onderdelen van) de exhaust injecteur onder het machinistenhuis. De kit bevat het volgende gietdeel:Op de beste foto hiervan in het boek staat het onderdeel iets anders op de 6110. Ik zie hier ook wel verschillen in vroege en latere uitvoering en tussen de loks onderling, maar de basis - de lange gekromde pijp naar beneden en de horizontale buis met op verschillende punten appendages en flenzen:Van gietdeel bevalt me alleen de verticale buis. Het horizontale deel heb ik er vanaf gezaagd en er een gaatje in geboord. Het horizontale deel heb ik vervangen door een stuk messing staf rond 2mm en ik heb wat nepflenzen gemaakt van 0,4mm messing plaat van de ets en die eromheen gesoldeerd en op maat gevijld.Daarna nog wat geklungel met 1mm vierkant staf, 0,7mm en 0,4mm messing draad en 0,3mm nikkelzilver draad. Dit zit nu provisorisch achter het trapje, maar nog niet helemaal naar mijn zin:Is toch wel een verbetering tov het oorspronkelijke gietdeel. Ik begin me wel zorgen te maken over het eventuele stralen van de lok voor het spuiten. Ik zie liever niet onderdelen in het grit onderin de spuitcabine verdwijnen mvg,Ivo
De remkolom laat ik natuurlijk zitten en ook de rookkastdeur is prima. Links moeten de 2 kasten komen voor de smeerpersen.