Zo, dan zal ik een tegengeluid laten horen. Als regelmatige treinreiziger die om 8 uur stipt instapt vind ik het een erg goed plan. In Arnhem is men al geslaagd om de studenten meer te verspreiden over de dag, wat bewijst dat er minder 9-tot-5 mentaliteit is dan men zo makkelijk denkt. Het opiniestuk lees ik dan ook sls iemand die in de slachtofferrol kruipt (boehoe mijn baas laat het nooit toe) in plaats van te snappen wat de kern van het probleem is. Ik vind het juist van creativiteit getuigen van de NS dat men verder denkt dan de capaciteit verhogen (en daarvoor investeringen vragen van de overheid).
Dit idee is niet nieuw en zie je in zekere mate ook bij het boeken van bijvoorbeeld een vakantie. Buiten de (school)vakanties is dit aanmerkelijk goedkoper. Dat is wat ik in deze proef van de NS mis, het belonen van gewenst gedrag. We hebben in Nederland al met stip het duurste OV van Europa, maar kennelijk is de oplossing om er nog een schepje bovenop te gooien en mensen uit de trein te weren op bepaalde tijdstippen, i.p.v. het financieel aantrekkelijk maken van andere tijdstippen.
HalloLijkt mij toch duidelijk "Ook al winnen we hier niet de populariteitsprijs mee, het wordt steeds drukker op het spoor en we moeten alle mogelijkheden verkennen. Ook de prijs aanpassen hoort hierbij"Bart
We hebben in Nederland al met stip het duurste OV van Europa, maar kennelijk is de oplossing om er nog een schepje bovenop te gooien en mensen uit de trein te weren op bepaalde tijdstippen, i.p.v. het financieel aantrekkelijk maken van andere tijdstippen.