Wil je t fair doen,dan zou je moeten achterhalen hoeveel mensen er NIET VERPLICHT tussen die tijden met de trein reizen en die extra laten betalen.
Juist,omdat of een school dan zn leerlingen in de klas wil hebben of omdat een baas je dan graag op je werk ziet verschijnen.Die bij NS denken zeker dat men massaal voor de lol tussen die tijden de trein pakt
Ik denk dat ze serieus iets willen doen aan overvolle treinen, maar het middel wat ze nu voorstellen deugt niet. Zo ga je mensen straffen die geen andere keus hebben.
Wat zou helpen is meer flexwerken. Een heel groot deel van het volk dat in de spits met de trein reist is kantoorvolk. Als een werkgever die mensen de kans geeft naar eigen inzicht tussen 7 en 10 te beginnen en tussen 15 en 18 waar op huis aan te gaan, zou dat al meehelpen.
Feit is dat het beprijzen van spitsverkeer wel werkt, zowel bij ov als bij de auto. Veel effectiever dan eindeloos de capaciteit vergroten. Overal waar het is geprobeerd, blijkt dat er opeens toch meer keuze is dan van te voren werd geroepen. En wie wel in de spits moet rijden, betaalt wat meer. Nou en? Overal vinden mensen het doodnormaal om bij schaarste meer te moeten betalen, maar bij mobiliteit is het opeens een schande.
Overal vinden mensen het doodnormaal om bij schaarste meer te moeten betalen,
Vrijwel alle prijzen die jij betaalt worden mede bepaald door schaarste Kllaas.