Tsjah, als als... Als de Duitsers het in Rusland wat slimmer hadden aangepakt en Hitler wat meer had geluisterd naar zijn staf ipv zijn eigen onderbuikgevoel was het misschien ook allemaal anders gelopen en waren we in '45 nog lang niet bevrijd..
Maw, keuze tp2 is anno 2019 nog steeds provocerend. Doe je het op je privé baan, no problem, maar op beurzen zoiets tonen vind ik een uitermate twijfelachtige keuze.
Had heel het fanatisme in de loop van de afgelopen 80 jaar misschien afgezwakt geweest
De Engelsen Dat heb ik het niet eens over de bombardementen die zij samen met de Amerikanen hebben uitgevoerd boven Duitsland.Dat was wel goed? Berlijn, Hamburg, Dresden, Leipzig , het Ruhr gebied en ga zo maar door plat gooien tot alles vlak was
Tja dat de Engelsen en Canadezen /polen /Amerikanen na de oorlog als bezetting macht werden gezien door de Duitsers daar heb ik totaal geen probleem mee. Ze hebben het in mijn ogen meer dan verdient bewijst de TV op nederland 2 gisteren weer als je hoort dat 99,75 procent van de Oosterijkers in 1938 voor de aansluiting stemde met Duitsland.
Bijzonder hoor. Je wéét gewoon bij dit onderwerp dat de draad gierend gaat ontsporen en toch zie je het voor je ogen gebeuren.Benieuwd hoe lang het duurt voor er een degelijk Duits slot op deze draad gaat...
Om even terug te kopen dat de Engelse Duitse steden begonnen te bombarderen en later de Amerikanen dit was de enigste mannier om Duitsland aan te pakken helaas heeft het niet mogen helpen. Dit heeft ook veel jonge levens gekost onder de bemanningsleden van de Royal Airforce vaak werden de bommenwerpers op de terug weg naar huis aangevallen door Duitse Nachtjagers of gewoon door het Flak 88 geschut uit de lucht geschoten.