Ik heb ook al van verschillende winkeliers enz. gehoort dat ze liever beneluxspoor weghebben
Bouwen maar ook mauwen!
Nou het feit is dat als een model hier door een paar mensen goed wordt gevonden dat het dan zo uitverkocht is zie de 2400. En als een paar mensen het slecht vinden dan word het niet meer verkocht.
Dan nog houden we een categorie mensen die de nuance niet kan ontdekken tussen volledig afkraken en een model goed vinden maar minpunten noemen.Ik herinner mij de discussie een paar maanden geleden hier over de Artitec plan E. Henk (onze Henk) en ik waren de roependen in de woestijn tegen een groep die blijkbaar vond dat er niets over de plan E gezegd mocht worden. Aanleiding waren de wielen. Ik kreeg sterk de indruk dat onder onze opponenten iemand zat die goede maatjes is met de heren van Artitec. Het leuke was evenwel dat later Artitec zelf met een oplossing kwam.....
Dan nog houden we een categorie mensen die de nuance niet kan ontdekken tussen volledig afkraken en een model goed vinden maar minpunten noemen.
De meeste mensen kopen het toch wel, wat ze er ook van bakken.
Ik kan me tenminste nog geen discussie herinneren die er toe zou leiden dat er van een bepaald model méér exemplaren worden verkocht. Kan ook niet, want de 'default'-waarde bij de meeste Nederlandse modelspoorders is 'zo veel kopen als je betalen kunt'
Als de modelspoormarkt ooit fatsoenlijk wil gaan functioneren dat moeten we met z'n allen veel minder voorzichtig worden met afkraken Het is nu veel te gemakkelijk voor importeurs en winkeliers om rotzooi te verkopen.
Is dat te bewijzen? Exacte verkoopcijfers hebben we niet. Het kan ook liggen aan een te grote oplage van de ICK's en een beperkte productie van de 2400 (die bovendien veel breder inzetbaar is!) Of dit forum er meer dan een paar procent invloed op heeft gehad, weten we gewoon niet zeker. Al is het leuk om het te geloven Arjen.