Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door roadster36
Vandaag om 00:55:43
Bröckenbahn door Chris Westerduin
Vandaag om 00:35:40
MB-module: "Groeten uit Jottum" door jakeman
18 februari 2019, 23:50:21
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Edsko Hekman
18 februari 2019, 23:48:07
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door mwdb
18 februari 2019, 23:20:18
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door Klaas Zondervan
18 februari 2019, 23:18:30
Buitenlust door mwdb
18 februari 2019, 23:17:05
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door Tomasso
18 februari 2019, 23:15:26
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door mDDM
18 februari 2019, 23:12:57
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
18 februari 2019, 23:06:13
Doornvliet door NS264
18 februari 2019, 23:02:14
LA Yard in 0 door Ronald Halma
18 februari 2019, 22:59:27
De Hondsrugbaan, H0 door NS264
18 februari 2019, 22:53:17
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
18 februari 2019, 22:47:11
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door douweterpstra
18 februari 2019, 22:45:09
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2019, 22:35:04
Voor de betere priegelaars onder ons: rc in o.a. schaal 1:87 door DJV
18 februari 2019, 22:34:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
18 februari 2019, 22:29:37
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door DJV
18 februari 2019, 22:15:33
Bouw Bührtal III door nachbar
18 februari 2019, 22:13:10
BR97501 hoe werkt deze lok? door puntenglijder
18 februari 2019, 22:09:52
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
18 februari 2019, 21:53:33
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
18 februari 2019, 21:49:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
18 februari 2019, 21:44:47
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
18 februari 2019, 21:44:05
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hendrik Jan
18 februari 2019, 21:37:41
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
18 februari 2019, 21:00:36
Terschellinger Spoor door Duizendpoot
18 februari 2019, 20:58:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
18 februari 2019, 20:11:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door duikeend
18 februari 2019, 19:49:54
  

Auteur Topic: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70  (gelezen 1898 keer)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #15 Gepost op: 09 februari 2019, 10:28:42 »
Kan me niet herinneren (wat natuurlijk niks zegt) ooit een foto te hebben gezien van een WR met een afgeronde kopwand in de Scandex of sowieso überhaupt in Nederland. Dan zou het me zeker opgevallen zijn.
Groeten,
Richard

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2690
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #16 Gepost op: 09 februari 2019, 11:58:40 »
Nee, geen afgeronde kopwand; de vorm is precies gelijk en de raamindeling ook. De klinknagels ontbreken!
Hoezo is er geen HonkieTonkie speciaal meer???

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #17 Gepost op: 09 februari 2019, 13:34:00 »
Het afschaven van een paar klinknagels maakt van een WR56 nog geen Roemeen. Daarvoor zijn behoorlijk wat extra aanpassingen nodig.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Carl

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #18 Gepost op: 09 februari 2019, 16:02:49 »


Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.

( mocht iemand intresse hebben om de treinsamenstelling compleet te maken, deze mag eventueel weg )
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 17:12:08 door Bert van Gelder »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #19 Gepost op: 09 februari 2019, 16:54:00 »
Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik
11:16, 12:22, 13:2 14:9

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 256
    • Mijn website
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #20 Gepost op: 09 februari 2019, 17:02:31 »

Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.
Dit is een (gezien de toenmalige standaard leuke) poging van Jouef om een CIWL type F (Night Ferry) rijtuig te maken. Deze hebben nooit in NL gereden.
Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1316
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2019, 17:48:07 »
De SNCF Breda past dan het beste.

Dat zou dus deze zijn:
49197 CIWL WR 52 Breda (1968) stahlblau administration SNCF (Epoche IVa)

De 49193 is de WR56, ook onderdeel van de vraag.

Mag ik daaruit de conclusie trekken dat beide modellen een alternatief zouden kunnen zijn voor de niet beschikbare WR42?

ACME komt ook met een CIWL Breda WR, is dat wat? http://medien.modellbahnshop-lippe.com/2019/ACME_Catalogo_2019-WEB.pdf (blz 94). Ik kan 'm eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen. Wel weet ik dat de "wegligging" van LS Models doorgaans wat beter is dan die van ACME (als ik naar mijn reeds beschikbare wagenpark kijk), dus daar zou mijn voorkeur liggen.

Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik
;)
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2019, 14:04:21 door 1200blauw »