Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vermogen centrale door henk
Vandaag om 16:18:19
Extra functie in Zimo MS450P22 door Sven
Vandaag om 16:15:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 16:12:58
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 15:53:20
GoVolta treindienst naar Berlijn door ES44C4
Vandaag om 15:52:21
Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Te 2/2
Vandaag om 15:41:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Huup
Vandaag om 15:28:26
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht door Jint Nijman
Vandaag om 15:27:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:25:48
Minibaan Visserskaai H0 door Hans GJ
Vandaag om 15:21:51
Layne, Somewhere South. door sdz1976
Vandaag om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Montanbahn
Vandaag om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:44:28
Welke decoder is dit? door Boterberg
Vandaag om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:59:02
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:26:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:23:49
Line-up foto's van modellen door fissy
Vandaag om 11:43:38
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Ronald Halma
Vandaag om 11:30:07
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jelmer
Vandaag om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven! door Reinout van Rees
Vandaag om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw door Reinout van Rees
Vandaag om 10:44:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:10:06
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door Ronald Halma
Vandaag om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:38:46
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door Ronald Halma
Vandaag om 09:10:08
  

Auteur Topic: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70  (gelezen 8355 keer)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3372
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #15 Gepost op: 09 February 2019, 10:28:42 »
Kan me niet herinneren (wat natuurlijk niks zegt) ooit een foto te hebben gezien van een WR met een afgeronde kopwand in de Scandex of sowieso überhaupt in Nederland. Dan zou het me zeker opgevallen zijn.
Groeten,
Richard

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #16 Gepost op: 09 February 2019, 11:58:40 »
Nee, geen afgeronde kopwand; de vorm is precies gelijk en de raamindeling ook. De klinknagels ontbreken!
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #17 Gepost op: 09 February 2019, 13:34:00 »
Het afschaven van een paar klinknagels maakt van een WR56 nog geen Roemeen. Daarvoor zijn behoorlijk wat extra aanpassingen nodig.

Carl

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #18 Gepost op: 09 February 2019, 16:02:49 »


Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.

( mocht iemand intresse hebben om de treinsamenstelling compleet te maken, deze mag eventueel weg )
« Laatst bewerkt op: 10 February 2019, 17:12:08 door Bert van Gelder »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #19 Gepost op: 09 February 2019, 16:54:00 »
Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 2012
    • Mijn website
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #20 Gepost op: 09 February 2019, 17:02:31 »

Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.
Dit is een (gezien de toenmalige standaard leuke) poging van Jouef om een CIWL type F (Night Ferry) rijtuig te maken. Deze hebben nooit in NL gereden.
Groet
Fred
Mijn website: https://sncf231e.nl/

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2959
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #21 Gepost op: 10 February 2019, 17:48:07 »
De SNCF Breda past dan het beste.

Dat zou dus deze zijn:
49197 CIWL WR 52 Breda (1968) stahlblau administration SNCF (Epoche IVa)

De 49193 is de WR56, ook onderdeel van de vraag.

Mag ik daaruit de conclusie trekken dat beide modellen een alternatief zouden kunnen zijn voor de niet beschikbare WR42?

ACME komt ook met een CIWL Breda WR, is dat wat? http://medien.modellbahnshop-lippe.com/2019/ACME_Catalogo_2019-WEB.pdf (blz 94). Ik kan 'm eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen. Wel weet ik dat de "wegligging" van LS Models doorgaans wat beter is dan die van ACME (als ik naar mijn reeds beschikbare wagenpark kijk), dus daar zou mijn voorkeur liggen.

Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik
;)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2019, 14:04:21 door 1200blauw »