Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Eindelijk de bouw....SS3 nadert voltooing en nu SS4  (gelezen 32088 keer)

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #60 Gepost op: 26 november 2019, 17:30:24 »
Hoi Hoi,

Weer ff een updatetje.

Na een vervelende storing op OC32 en weigerende hp04 .....geloof me kan frusterend zijn  ;D ;D ...opgeloste en eindelijk de eerste serie wissels actief van SS3 en ff proefleggen naar de tweede serie wissels en de opstelsporen voor de treinstellen. Treinstellen mogen in principe zich niet in het laagste schaduwstation komen omdat ze zo klein zijn   ;D ;D ;D ;D .... De opstelsporen zijn altijd gereserveerd voor 1 treinstel zodat ze altijd tercht kunnen.

ff foto van het proefleggen van een deel van Schduwstation SS3.


Gr Bjorn

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #61 Gepost op: 29 november 2019, 12:16:47 »
Hoi hoi,

Weer een kleine update, gisteren het rails gelegd van het voorste deel van SchaduwStation 3 (SS3) en de achterste wissels voor de opstelsporen aangesloten op het spoor....nu ff wat testrijden of de treinen het eerste deel wel fijn vinden en ff finetunen als het nog niet lekker gaat.




Voor nu ff wezen testen met Vetron en 6 wagons zowel in trek als duw positie.... zover geen problemen over het eerste deel, morgen ff testen met de wat fijngevoeligere treinstellen van Piko.

Groetjes Bjorn

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #62 Gepost op: 05 december 2019, 11:43:08 »
Hoi Hoi,

Alle wissels van SS3 aangesloten dus tijd om de blokken te testen van de helix en dan gebeurt er eigenlijk wat je niet hoopt.....

Storing in de helix en natuurlijk de onderste plaat  :o :o :o :o :o

Zwaar balen, maar helaas dus Helix deels ontmantelen zodat ik erbij kan en kijken wat er fout is gegaan   :police: :police: :police: Meteen maar van het moment gebruik maken om een ander blok te vergroten :-) dus laag voor laag omhoog schuiven zodat genoeg werkruimte ontstaat ....zelfs iets teveel tussenruimte   :laugh: :laugh: :laugh:


Bummer moment en 2-3 dagen werk om het weer in orde te krijgen....maar hé hobby hé   :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:  :D  :D  :D  ;)  ;)

Gr. Bjorn

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #63 Gepost op: 11 december 2019, 11:02:35 »
Hoi Hoi,

Ben blij  :D  :D  :D  blij....Gisteravond mijn langverwachte sets ontvangen van mijn huisleverancier ANW modeltreinen in Medemblik  :D  :D We hebben in de winkel gisteravond in de witte IC2 de decoders vervangen en getest en ff testgereden met de rode IC2 (eigen motorwagen) onder het genot van een bak koffie  :D  :D 


Op de voorgrond de witte IC2 in combinatie met de Fleisschman 147.5 (prima duwer en trekloc)


Op de tweede rij de rode IC2 prachtig in beeld met eigen motorwagon  :D  :D  :D  ..


Mooi de neusjes bij elkaar  :D  :D

Wou ook nog ff de rijdende IC2´s laten zien vooral de Rode IC2 met sound ...mooi beschaafd geluid .... met testen had deze moeite omhoog te komen op de helix 2,1% stijging ....als hij rijdt niets aan de hand maar vanuit stilstand erg moeilijk weg...of dit wordt veroorzaakt doordat de sound aan stond weet ik niet want met opnemen videotje kreeg ik een storing op de IB2 die ik nog niet gevonden heb. (eerst maar ff SS3 afmaken dan weet ik dat alles echt schoon is op de baan   :-[ )

Maar modellen zijn makkelijk toegankelijk om poppetjes of te verven aan de binnenkant... Topproduct zover (alleen helix is nog op dit moment minpuntje) ben er blij mee :D

Groetjes Bjorn

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #64 Gepost op: 11 december 2019, 11:22:48 »
Kan best hoor, net je net wat teveel vermogen vraagt.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #65 Gepost op: 11 december 2019, 14:44:08 »
Hoop Vanavond SS3 af te ronden en kan ik de hele baan weer volledig optuigen en dan nogmaals testen... de Brawa's gaan ff tijdelijk de doos in totdat alles weer rijdt  :o ;D

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #66 Gepost op: 20 december 2019, 13:10:24 »
Hoi, Hoi,

Graag jullie input! ;)

Sta nu op het punt om Schaduwstation 4 (SS4) te gaan bouwen ....maar ben voor mijn gevoel nog niet volledig content met de het baanplan voor SS4. Het is een schaduwstation die feitelijk 3 helixen met elkaar verbindt.

1. Inkomend spoor van beneden (SS2)
2. Uitgaand spoor naar beneden (SS2)
3. Inkomend spoor van boven (Station1)
4. Uitgaand spoor naar boven (Station1)
5. Inkomend spoor van boven (Station 2)
6. UItgaand spoor naar boven (Station 2)



Graag jullie ideeën of op en aanmerking graag.

Gr. Bjorn

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #67 Gepost op: 23 december 2019, 10:38:59 »
Hoiii,

Weer ff een kleine update .....bezig met inregelen van SchaduwStation 3 en daar werd ik wel blij van dus ff gauw filmpje gemaakt....wordt nu volop getest momenteel met alleen treinstellen of trek duw combinaties of losse locs ....daar ze weer moeten keren in SS1 .....gisteravond ruim een uur vrijwel probleemloos gereden, uiteraard nog wat aanpassingen doorgevoerd in Koploper ...maar daarna was ik gewoon ff blij.... de treinstellen rijden netjes naar hun eigen opstelspoor en gaan daarna weer netjes op pad.....moet nog wel de stopplekken nog beter inregelen ....maar verder....ff kijken dus  ;)  ;)



Veel kijkplezier wel ff op foto klikken.

Gr Bjorn

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #68 Gepost op: 23 december 2019, 10:48:54 »
Leuk!

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #69 Gepost op: 13 januari 2020, 17:41:43 »
Dat ziet er heel gaaf uit. Niet bepaald mijn tijdperk maarre...  (y)

PaulRoman

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #70 Gepost op: 02 februari 2020, 17:27:33 »
Hallo Bjorn,

Op een aantal eerdere posts zie ik dat je o.a. Arnold wissels gebruikt in je schaduwstation. Kun je beschrijven hoe je de verenstalen aan de wissels hebt verbonden. Ik heb zelf ook nog een aantal Arnold wissels ("nieuwe" uitvoering) liggen die ik wil gebruiken. Heb je gaatjes geboord in het metalen flupje dat uit de wissel steekt ? Een detailfotootje zou mooi wezen.  Bedankt voor de moeite.
Verder een groots opgezet project. De uitvoering ziet er tot nu toe goed uit.

Groet,

Paul
Schäßburg an der Kokel

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #71 Gepost op: 03 februari 2020, 00:16:48 »
Hoi Paul,

Zal morgen ff foto maken voor je  (y)

En dank voor de compliment ;)

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #72 Gepost op: 03 februari 2020, 00:17:12 »
Dat ziet er heel gaaf uit. Niet bepaald mijn tijdperk maarre...  (y)

Thx Diederik

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #73 Gepost op: 05 februari 2020, 12:59:32 »
Hoi Hoi,

FF weer een update ....

De keerlus eruit gegooid boven en toch doorgetrokken naar de overkant. Elimineert daar een Helix die bij nader inzien meer een pijnlijk hoofddossier zou worden daar de helix pontificaal boven een wisselstraat zou komen en daardoor vrijwel geen mogelijkheid heb om er fatsoenlijk bij te komen.

Dus nu ff tijdelijk een bypass gemaakt op de plek van SchaduwStation 4 (SS4) middels 2 spoortjes. Reden hiervoor is dat ik nog op spullen zit te wachten om SS4 te bouwen en .....nu wil ook weleens weer gaan rijden anders staat ook alles maar stil.

Intussen SchaduwStation 3(SS3) spoor toegevoegd omdat het vervallen van de keerlus deze mogelijkheid gaf.... nog niet de wissels aangesloten ....wacht nog steeds op servo's  :o :o

Toen ik klaar was met alle draden trekken werd ik ff enthousiast van het zichtsbeeld dus ff gauw foto gemaakt om dit te delen met jullie (y)

[/url]

Hier werd ik echt blij van  ;D leek bijna wel een kopstation ipv opstelsporen voor de treinstellen in SS3  ;D (niet letten op de rommeltjes nog op de baan nog niet gestofzuigd  ::) ::))

Tevens krijg ik weleens de vraag kan ik er wel makkelijk bij omdat ie zo vol tegen de muur staat....nou zoals eerder vermeld de baan kan naar voren gerold worden en er ff onderdoor kruipen en dan heb ik deze werkruimte  :D :D (y) (y)

[/url]

Genoeg werkruimte en is hetzelfde als aan de andere kant  (y) 1 van de opklapbare boards stond nog open, moest nog ff laatste draad aansluiten ;D

Zover weer ff verslag

@Paul: foto van wissel volgt nog want de foto die ik genomen had is zo wazig als het maar zijn kan...nog ff dagje geduld  ;)

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw
« Reactie #74 Gepost op: 08 februari 2020, 13:05:02 »
Paul,

Hierbij de toegezegde foto's, excuses voor de vertraging maar werk wil me nog weleens erg opeisen ::) ::)



Ik gebruik 1 mm verenstaal, ik heb het zwarte of grijze schakelpunt voor het relais opgeboord in het ronde punt met 1 mm boor



Dan wel zorgen dat het verenstaal weggewerkt is in het kurk of de servo onder de baan plaatsen ;)

Hoop dat je er wat mee kan zo .....heb er 24 liggen in het Schaduwstation 1 en 2 en tot nu toe 1 vervelende wissel ertussen. Daarnaast ook vele ontsporingen/kortsluitingen :-\ ??? gehad op de Arnold wissels, maar intussen erachter waar dat aan lag. (y) ......Zorg in Spoor N dat de afstand tussen de wielen 7 mm is! Veel locs komen met 6,8 mm ertussen, vooral de nieuwe locs...dus ff aanpassen en tadaa ze rijden vrijwel probleemloos door de Arnold wissels

Groetjes Bjorn