Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Roco NS 200/300 Sik, model 2019, geel-grijs, nr. 337  (gelezen 184259 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2019, 08:52:57 »
Heel mooi een nieuwe SIK.
Maar net als bij de Piko geel/grijze NS 2200 helemaal vol met digitale snufjes.
Daar heb je weinig aan als analoge rijder met een minder gevulde portemonnee.

M.v.g. Ronald.

In het Piko-topic kom je met dezelfde klaagzang. Op een gegeven moment moet je ook meegaan met de tijd. Doe je dat niet, dan hangen daar bepaalde consequenties aan. Maar bekijk het ook vanuit de fabrikant. Blijkbaar is het voor zowel Roco als Piko aantrekkelijker om de modellen met deze snufjes op de markt te brengen.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6127
  • ***
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2019, 08:59:34 »
....ja, net als met een oud dieseltje, mag je schijnbaar niet meer meespelen :-X :'(. Het komt straks nog eens zo ver dat je de elektronica eruit moet gaan slopen om nog analoog te kunnen rijden ;D. Worden leuke ombouwprojectjes om hier te laten zien 8).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3816
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2019, 09:02:14 »
In het Piko-topic kom je met dezelfde klaagzang. Op een gegeven moment moet je ook meegaan met de tijd. Doe je dat niet, dan hangen daar bepaalde consequenties aan. Maar bekijk het ook vanuit de fabrikant. Blijkbaar is het voor zowel Roco als Piko aantrekkelijker om de modellen met deze snufjes op de markt te brengen.

Ik MOET helemaal niks, maar ik snap je wel. De auto's van nu zijn niet meer de auto's van 20 jaar geleden.

Gelukkig heeft Ronald een alternatief => gewoon voor 60 euro een nieuwe sik kopen bij MTE en ermee doen wat je wil! Ik snap het 'geklaag' dan ook niet zo.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3722
  • de hondsrug baan
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2019, 09:50:24 »
neem aan dat de sik stukken fraaier wordt dan het huidige model , deze is ook alweer 40 jaar geleden op de markt gekomen en koste toen iets van rond de 40 gulden .

Maar koop de nieuwe sik misschien niet, alhoewel ik mij besef dat de nieuwe sik een totaal andere lok wordt dan die er nu al jaren is,en een oude sik om laten bouwen naar digitaal ben je ook rond de 130 euro kwijt.(bij aankoop van een nieuwe sik met een esu decoder).en dan zit er nog geen verlichting op en werkende zwaailampen.

Kijk en dan moet je bedenken dat de 245 euro voor een sound uitvoering best nog wel mee valt, maar 245 blijft veel geld.

mvgr Evert en Bas


rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1952
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2019, 09:51:47 »
Z....., maar ik heb gewoon liever mijn rijtuigen strak tegen elkaar aan en werk liever met maar één type koppeling.

Best leuk idee zo'n digitaal bedienbare koppeling, en eigenlijk wil ik dit ook wel op al mijn locs hebben. Maar dan wil ik gewoon één type koppeling hebben op al mijn rollend materieel. makkelijkste is dus de koppeling van de Sik te slopen :P .

mvg,

Robert

Je kunt zelfde doen als ik. universeel op mijn goederen wagens. De personen hebben de kortkoppeling, alleen de eerste en de laatste wagen hebben een universeel koppeling zodat ze achter al mijn loks passen.
En dan nog kan ik ook mijn personen treinen anders samenstellen, alleen de eerste en de laatste zijn beetje vaste wagens.

Groet,
Roelco

Ronald1974

  • Gast
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2019, 10:00:51 »
In het Piko-topic kom je met dezelfde klaagzang. Op een gegeven moment moet je ook meegaan met de tijd. Doe je dat niet, dan hangen daar bepaalde consequenties aan. Maar bekijk het ook vanuit de fabrikant. Blijkbaar is het voor zowel Roco als Piko aantrekkelijker om de modellen met deze snufjes op de markt te brengen.

Meegaan met de tijd is zo iets als dat je tegenwoordig niet meer zonder internet kan, maar je kan wel kiezen of je een PC van €400.- koopt of 1 van €1200.- dat is een keuze die je hebt.

Off topic

Na 21 jaar werken ben ik door mijn gezondheid door mijn baas en het UWV aan de kant gezet.
Moet rond komen van een klein inkomen per maand.
Modelspoorbouw is voor mij een manier om de dag door te komen en nog van het leven te kunnen genieten.

On topic

Er zijn mensen die minder geld te besteden hebben en gewoon een analoog model willen hebben, of kunnen betalen.
Nu komt Roco met een model die ik graag zou willen en dat zelfde geldt voor Piko alleen zijn deze digitaal.

Als fabriekanten kiezen voor digitale uitvoeringen prima, maar voor mij niet betaalbaar en het lijkt me sterk dat ik de enige ben.

Mijn klaagzang is bied een model gewoon analoog en digitaal aan.

Ben heel benieuwd naar de ontwikkeling van het nieuwe model SIK van Roco

M.v.g. Ronald

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2019, 10:07:07 »
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Ronald

Een mooie Sik staat al lang op mijn verlanglijstje. Ik verzamel alleen, rij dus niet, dus de modellen moeten vooral mooi zijn en technisch zal het wel (voor mij)
Als deze Sik wauw wordt betaal ik 250 euro voor een heel klein modelletje dat ik goed moet neerzetten in mijn vitrine om überhaupt op te vallen.
Maar ik realiseer me ook dat het een voorrecht is voor mij om de keuze en mogelijkheid te hebben om dergelijke bedragen te kunnen neerleggen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2019, 10:56:35 »
Meegaan met de tijd is zo iets als dat je tegenwoordig niet meer zonder internet kan, maar je kan wel kiezen of je een PC van €400.- koopt of 1 van €1200.- dat is een keuze die je hebt.

Meegaan met je tijd is zoiets als dat tegenwoordig de basis digitaal is. Roco ziet blijkbaar voldoende redenen om het model niet analoog uit te leveren. Dat kunnen er allerlei zijn: onvoldoende marktpotentie, tactisch (misschien brengen ze later wel een analoge sik uit zodat de meesten toch een digitale kopen). In dit geval zit er volgens mij geen accu in om verminderende stroomafname te overbruggen, maar dat had ook een reden kunnen zijn.

Na 21 jaar werken ben ik door mijn gezondheid door mijn baas en het UWV aan de kant gezet.
Moet rond komen van een klein inkomen per maand.
Modelspoorbouw is voor mij een manier om de dag door te komen en nog van het leven te kunnen genieten.

Ik vind het heel vervelend voor je, maar Roco kan met individuele gevallen natuurlijk geen rekening gaan houden.

Er zijn mensen die minder geld te besteden hebben en gewoon een analoog model willen hebben, of kunnen betalen.
Nu komt Roco met een model die ik graag zou willen en dat zelfde geldt voor Piko alleen zijn deze digitaal.

Als fabriekanten kiezen voor digitale uitvoeringen prima, maar voor mij niet betaalbaar en het lijkt me sterk dat ik de enige ben.

Blijkbaar denkt Roco dat de door jou omschreven doelgroep, te klein is.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2019, 11:14:04 »
Blijkbaar denkt Roco dat de door jou omschreven doelgroep, te klein is.

Ben benieuwd waar je dat op baseert. Op dit moment is er 1 versie aangekondigd en dat is de versie met alle toeters en bellen. Welke versies er in de toekomst nog zullen komen is geheel koffiedik kijken maar ik verwacht dat er in de toekomst echt wel versies komen zonder geluid en digitale koppeling. Vanuit het oogpunt van Roco gezien snap ik dat ze eerst de toeters-en-bellen-versie uitbrengen zodat veel mensen die kopen omdat ze graag de sik willen. Als ze eerst de "gewone" versie zouden uitbrengen zou de markt voor deze versie veel kleiner worden.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2019, 11:22:43 »
@Sander,

Dat baseer ik opdat Roco alleen een digitale uitvoering uitbrengt. In de rest van mijn bericht kom ik tot de zelfde mogelijlheden die jij schetst. Dus volgens mij zijn we het eens.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Duitsland TP III
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2019, 11:47:23 »
Snap echt niet waarom er zo vel gereageerd wordt op Ronald.  ::)

IK snap dat ook niet terwijl hij een punt heeft. Op dit forum rijdt 90% digitaal en daarom moet iedereen maar digitaal rijden. Men vergeet dat er heel veel treinliefhebbers die niet op dit forum lid zijn gewoon thuis nog analoog rijden of gewoonweg niet de financiële middelen hebben om digitaal te gaan.
Ronald valt toevallig in deze categorie maar moet gewoon digitaal gaan omdat dat hoort.
Toevallig heeft hij hier ook een topic lopen en daar laat hij zien hoe je met minder financiële middelen en een oogziekte hele mooie dingen kan maken.
Hulde, chapeau en ga zo door met deze mooie baan!!
 
Grt, Ronald.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4974
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2019, 12:17:05 »
Ik vind het heel vervelend voor je, maar Roco kan met individuele gevallen natuurlijk geen rekening gaan houden.
Als er maar genoeg individuele gevallen rekening houden met Roco komen ze er vanzelf op terug. Mijn collectie bijvoorbeeld staat grotendeels alleen maar in de vitrine dus alleen waar dat voor mij van meerwaarde is, wordt iets digitaal. De rest blijft analoog. Dus zou een fabrikant alleen nog digitale modellen uitbrengen, dan koop ik wat ik hebben wil wel gebruikt op een beurs, of helemaal niet.
Dus een nieuwe Sik? Graag. Maar dus zonder extra's.
RETROBAHN A.G.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7472
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #27 Gepost op: 16 januari 2019, 12:19:57 »
Daan, nee. Het is voor de fabrikant òok aantrekkelijk om het model te versnuffen.
Een analoog model naast het snufjesding is nòg aantrekkelijker. Met een prijs van 250€ voor een snuffer koop ik er geen, met een prijs van 100€ voor een analoge koop ik er twee. Kan ik zelf mn decoderkeuze bepalen. De koppeling is me de meerprijs niet waard.
Ieder dus zn eigen keuze, en ik geef Ronald dan ook groot gelijk met zn 'klaagzang'. Zingen is leuk  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2019, 12:22:23 door DE-II »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #28 Gepost op: 16 januari 2019, 13:02:25 »
Als er maar genoeg individuele gevallen rekening houden met Roco komen ze er vanzelf op terug. Mijn collectie bijvoorbeeld staat grotendeels alleen maar in de vitrine dus alleen waar dat voor mij van meerwaarde is, wordt iets digitaal. De rest blijft analoog. Dus zou een fabrikant alleen nog digitale modellen uitbrengen, dan koop ik wat ik hebben wil wel gebruikt op een beurs, of helemaal niet.
Dus een nieuwe Sik? Graag. Maar dus zonder extra's.

Daan, nee. Het is voor de fabrikant òok aantrekkelijk om het model te versnuffen.
Een analoog model naast het snufjesding is nòg aantrekkelijker. Met een prijs van 250€ voor een snuffer koop ik er geen, met een prijs van 100€ voor een analoge koop ik er twee. Kan ik zelf mn decoderkeuze bepalen. De koppeling is me de meerprijs niet waard.
Ieder dus zn eigen keuze, en ik geef Ronald dan ook groot gelijk met zn 'klaagzang'. Zingen is leuk  ;)

In de eerste plaats gun ik jullie heel graag een analoge Sik, laat dat duidelijk zijn. Ik gun iedereen echt z'n hobby.

Maar bovenstaande reacties zijn toch heel erg vanuit de ik-persoon geredeneerd. Het spel is vrij simpel. Indien er te weinig vraag is naar een analoog model of misschien wel andere valide argumenten waarom geen analoog model uit te brengen, dan brengt Roco geen analoge variant uit. Of, zoals hier ook al genoemd, het is tactiek en Roco komt later nog met een analoog model. Dan is het een logische reactie om hier neer te zetten dat je graag een analoog model wilt, maar Roco zal daar echt wel over na gedacht hebben.
Hoeveel vraag er is naar een analoog model vs digitaal weet ik niet. Dat weten alleen Roco en de winkeliers.

Ik zou dus zeggen: take it or leave it.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #29 Gepost op: 16 januari 2019, 13:12:23 »
Natuurlijk brengt Roco te zijner tijd nog wel een analoge versie van de Sik uit. Ze gaan gewoon eerst de markt afromen. Volstrekt logisch en niks mis mee.
Sterker nog: ook de aanhangers van analoge modellen hebben er baat bij dat Roco zoveel mogelijk verdient, dat is immers in belang van het voortbestaan van het bedrijf. Wie per se een analoge Sik wil moet gewoon een jaartje of wat geduld hebben.


Steyn