Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?  (gelezen 25907 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #30 Gepost op: 04 april 2019, 10:40:55 »
Klopt dat het bedrijf failliet is. Alleen is het dat pas gegaan, ruim nadat er een overeenkomst was getekend. Ze zijn dus niet meer van NS (financial lease of van NS Lease BV)
Groeten Joop, machinist Lls

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2447
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #31 Gepost op: 04 april 2019, 10:57:20 »
Maar NS heeft nog geen cent van dat failliete bedrijf gehad, dus daar kan NS nu ook naar fluiten?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #32 Gepost op: 04 april 2019, 15:30:14 »
Toevallig zie ik net twee man de stellen inspecteren.
En maken notities.

Ik kon niet zien of ze een Arriva-hesje aanhadden  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #33 Gepost op: 04 april 2019, 15:35:02 »
Dave die mensen lopen al twee dagen op Nijmegen rond in verband met het doen van metingen en dergelijke ter voorbereiding van de verbouwingen de komende vele jaren. Jazeker het gaat beginnen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #34 Gepost op: 04 april 2019, 15:38:56 »
Maar NS heeft nog geen cent van dat failliete bedrijf gehad, dus daar kan NS nu ook naar fluiten?


Nou ja, dat is in principe wel een stukje "core-business" van de NS   ;D

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #35 Gepost op: 04 april 2019, 16:19:28 »
 ;D Scherp  ;)
Groet, Ronald.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #36 Gepost op: 04 april 2019, 16:51:50 »
Klopt dat het bedrijf failliet is. Alleen is het dat pas gegaan, ruim nadat er een overeenkomst was getekend. Ze zijn dus niet meer van NS (financial lease of van NS Lease BV)

Als het goed is ligt er een leveringsovereenkomst waarin staat wanneer de eigendom van de treinstellen overgaat. In de regel is dat na (gedeeltelijke) betaling. Zolang FeroTrans nog niet betaald heeft, hoeftt NS de leveringsplicht niet na te komen en zijn die treinstellen nog gewoon van NS. Als het eigendom al wel is overgedragen dan is het aan de curator van FeroTrans wat er met de treinen gaat gebeuren. Best kans dat de NS ze dan ook niet terug wil; want dan draaien ze ook op voor de huur van de sporen waar die treinen staan etc.
Oeps!

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #37 Gepost op: 04 april 2019, 17:03:29 »
Dave die mensen lopen al twee dagen op Nijmegen rond in verband met het doen van metingen en dergelijke ter voorbereiding van de verbouwingen de komende vele jaren. Jazeker het gaat beginnen.

Nee ze waren echt die stellen aan het bekijken, bij de draaistellen, koppeling enz.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #38 Gepost op: 04 april 2019, 21:00:31 »
Die stellen moeten t.z.t. weg, Dave. Denk dat ze daarom gekeken hebben hoe de staat van die troep is, en of het veilig verplaatst kan worden.  ;D

@Niekleair Geen idee hoe het contract er uit ziet. Weet alleen dat ze niet meer van de lease maatschappij zijn, dus ik vermoed dat het eigendom al overgeschreven is.
Groeten Joop, machinist Lls

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
Re: De Maaslijn: weer helemaal terug bij af
« Reactie #39 Gepost op: 04 april 2019, 21:20:13 »
Geen enkele reiziger?  ???

Dus die oudere slecht lopende meneer met die wandelstok, en die jonge dame in de rolstoel die nu zelfstandig met de trein kan om maar eens wat te noemen zijn geen reizigers?

Eh Thom... ik heb het over forensen. .....

Een invalide of slecht lopende is per definitie geen forens? ??? ??? ???
René

ReneN

  • Gast
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #40 Gepost op: 04 april 2019, 21:41:46 »
Als je oud bent en slecht loopt meestal niet meer nee, rolstoelers zie ik in de spits ook zelden - die maken dan eerder gebruik van de regionale taxibus (?). Het is sowieso een hypothetisch probleem als de GTW's gewoon blijven rijden. Daarentegen zijn er wel klachten over NS die deels oude Sprinters inzet daar waar eerst nieuwe reden zodat mensen idd niet meer altijd meekunnen: Woerden - Utrecht CS met ingang van de nieuwe dienstregeling.   

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: De Maaslijn: weer helemaal terug bij af
« Reactie #41 Gepost op: 05 april 2019, 00:03:50 »
Eh Thom... ik heb het over forensen. En dan is het nog altijd beter dan helemaal niet de trein in kunnen omdat hij propvol is. Of uitvalt... Dan zouden de Buffels gekoppeld als aanvulling kunnen rijden, nu staan ze te roesten. Omdat deze situatie nog 5 tot 6 jaar duurt lijkt het me de moeite waard ze uit de mottenballen te halen als er dan verder toch niks mee gebeurt.
Treinen rijden niet alleen maar voor forenzen, en onder forenzen zijn ook mensen die minder mobiel zijn, of dacht je dat die allemaal de hele dag achter de geraniums zitten?

Regels worden bedacht om ook voor deze mensen het reizen laagdrempelig te houden, en in de concessie eisen staat wat er van de concessienemer verwacht word, dat is een lage vloer en voldoende zitplaats capaciteit. De vervoerder weet dat vooraf en het is danook zijn verantwoording om daaraan te voldoen...

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #42 Gepost op: 05 april 2019, 00:26:36 »
Wat van een concessienemer vooral wordt verwacht is een lage prijs. Reservecapaciteit sneuvelt dan. Ik zie niet in wat het probleem zou zijn met inzet van de Buffels,
we hebben hier een kwartierdienst hoor! Eigenlijk moet er alleen maar rekening gehouden worden met de beroerde aansluitingen in Nijmegen.
Mvrgr
Koopmans

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #43 Gepost op: 05 april 2019, 09:17:13 »
DM90 haalt de huidige rijtijden niet die bedacht zijn op de snellere GTW's, op dien beurt ga je kruisingen niet halen, is de tegentrein daardoor ook te laat en haalt die zijn volgende kruising weer niet en verder dondert het dan als een kaartenhuis in elkaar...

Simpelweg de rijtijd verlengen is daar ook de optie niet voor want dan kom je op de eindpunten niet uit (materieel moet eerder weg dan het aankomt) en overstappen red je niet meer (zoals in Nm dus).

Daarnaast, DM90 heeft de status verkocht, dus krijgen doe je ze toch niet al zou je het willen, daar heeft de NS namelijk geen enkele verplichting in.

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 402
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #44 Gepost op: 05 april 2019, 19:45:07 »
Er rijden ook Lintjes die een lagere max. snelheid hebben dan Buffel en GTW. Dat rijtijd niet halen moet ik nog zien, Veolia hoopte indertijd op Buffels en kreeg ze niet.
Mvrgr
Koopmans