Hij is toch al bekend? Misschien bedoel je 'uitgeleverd'?- Peter
Dat gezemel altijd over 1:87 , 1:93 , 1:100 Er is hier een groep 1:87 puritisten die denken dat ze voor heel modelsporend Nederland praten en sterk van mening zijn dat alles wat geen 1:87 is niet meer aan de huidige standaard voldoet.Elk model wat er maar uit komt van wel merk dan ook wordt daar keer op keer op afgezeken. Dat is iets waar ik af en toe doodmoe van wordt.Leuk dat er tegenwoordig steeds meer 1:87 de markt op komt maar ondanks alle ruimte op mijn baan geeft dat genoeg problemen met hetgeen wat ik allemaal al heb staan. Dat andere nu hun complete verzameling overboord kiepen moeten hun weten, ik heb er geen zin en geld voor en zo zijn er nog vele meer.1:100 vind ik prima en 1:93 al een mooi alternatief zonder dat dit teveel afsteekt naast het "oude" materiaal.Die koploper, als die schaal 1:93 is mooi.Prijs, prima voor dat geld van slechts € 320,- in gelijkstroom uitvoering (ben je ook al voor een plan V kwijt) zeker aangezien het incl binnenverlichting en lichtwisseling is en je ze ook kan koppelen met geopende deuren.Die lima bakken.......die zijn qua uitvoeringen totaal hiermee niet meer te vergelijken, 3-delig, geen verlichting ed ontbrak de helft aan.Ben ik gefrusteerd.....valt best mee maar dat zinloze afbranden van alles wat niet 1:87 is (zeker wanneer met MaTrix is) wordt ik ondertussen doormoe van, zeker wanneer ze menen uit naam van heel modelsporend Nederland te spreken.Groetjes Ronald (zal hier ongetwijfeld ook wel weer over afgebrand worden....)
De meeste hier zijn 2-railers. Je zal dus altijd wat meer kritiek krijgen op marklin. Ookal vind ik de bovenstaande kritieken op de koploper terrecht. Als je minder commentaar op marklin wil zul je naar het 3-rail forum moeten, waar ik ook op zit, omdat je daár mensen op zitten die anders tegen het model aankijken.
Ik kan in deze draad alleen al een paar Marklin rijders aanwijzen die op dit moment niet blij zijn met het model.