Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766  (gelezen 2612 keer)

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
(van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Gepost op: 08 november 2018, 14:55:01 »
Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2018, 15:27:30 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2018, 15:29:12 »
HSL aansluiting

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2018, 15:30:39 »
Roestrijden HSL RAS-gebieden tbv borging treindetectie spoorstroomlopen na buitendienststelling spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2018, 15:51:50 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?
Heel kort wel.  ;D De 766 rijdt tot de spanningssluizen, dit is een paar maanden terug ook al gedaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3800
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2018, 16:03:29 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2018, 16:11:13 »
Roestrijden tbv detectieborging met de 766 op de HSL-aansluitsporen.

Opbrengsten komen ten goede aan het behoud van Nederlands railerfgoed.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2018, 07:02:20 »
Mis 'm niet.

Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1565
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2018, 14:27:23 »
Hallo Erik

Leuk om even kennis te maken....zie ook “still” van mijn film. Jouw foto zal vast iets scherper zijn ;)

https://images.beneluxspoor.net/bnls/080987D7-495B-43CB-959E-CD8F422EAD13.jpeg

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2018, 19:57:02 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Je schiet niet zomaar door en je staat ook niet zomaar gelijk onder de 25 kV.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2018, 08:36:50 »
Hallo Luc, genoegen was wederzijds. Dit is de 2e foto. Het laatste plaatje bewaar ik voor Railtalk Magazine.



Mat.'54 766 van Amersfoort naar Breda bij Schalkwijk op 10 november 2018.

Mvg.Erik.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2018, 17:10:09 »
We rijden ook niet geheel door naar de spanningsluis op dit moment, de laatste 1500 Volt sectie was deze keer zelfs afgeschakeld. De 766 heeft twee tractie installatie, we laten dan de voorste stroomafnemer neer en rijden op halve kracht zo ver mogelijk door met lage snelheid. Een persoon buiten kijkt of de achterste stroomafnemer niet te ver gaat en houdt altijd een halve bak lengte marge. Daarnaast gaat het om de detectie op het ATB deel. We gaan dus tot het begin van het ERTMS gebied en dat ligt voor de spanningsluis. Doordat de 766 technisch zo is opgebouwd kan er meer roest worden gereden dan met ander materieel en het levert een leuk bedrag op voor ons en voor het behoud van ander erfgoed. Sinds wij dit doen hoeft de eerste trein na werkzaamheden niet met aangepaste snelheid te rijden in het overgangsgebied van ERTMS naar ATB omdat de detectie kan worden gegarandeerd doordat er is roest gereden en kan de dienst normaal worden opgestart.

Groeten Edwin.