Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 23:29:31
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
Vandaag om 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
Vandaag om 23:00:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766  (gelezen 2635 keer)

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
(van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Gepost op: 08 november 2018, 14:55:01 »
Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25274
    • Pagina van klaas
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2018, 15:27:30 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2018, 15:29:12 »
HSL aansluiting

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2018, 15:30:39 »
Roestrijden HSL RAS-gebieden tbv borging treindetectie spoorstroomlopen na buitendienststelling spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2018, 15:51:50 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?
Heel kort wel.  ;D De 766 rijdt tot de spanningssluizen, dit is een paar maanden terug ook al gedaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3846
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2018, 16:03:29 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2018, 16:11:13 »
Roestrijden tbv detectieborging met de 766 op de HSL-aansluitsporen.

Opbrengsten komen ten goede aan het behoud van Nederlands railerfgoed.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2018, 07:02:20 »
Mis 'm niet.

Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2018, 14:27:23 »
Hallo Erik

Leuk om even kennis te maken....zie ook “still” van mijn film. Jouw foto zal vast iets scherper zijn ;)

https://images.beneluxspoor.net/bnls/080987D7-495B-43CB-959E-CD8F422EAD13.jpeg

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2018, 19:57:02 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Je schiet niet zomaar door en je staat ook niet zomaar gelijk onder de 25 kV.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2018, 08:36:50 »
Hallo Luc, genoegen was wederzijds. Dit is de 2e foto. Het laatste plaatje bewaar ik voor Railtalk Magazine.



Mat.'54 766 van Amersfoort naar Breda bij Schalkwijk op 10 november 2018.

Mvg.Erik.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2018, 17:10:09 »
We rijden ook niet geheel door naar de spanningsluis op dit moment, de laatste 1500 Volt sectie was deze keer zelfs afgeschakeld. De 766 heeft twee tractie installatie, we laten dan de voorste stroomafnemer neer en rijden op halve kracht zo ver mogelijk door met lage snelheid. Een persoon buiten kijkt of de achterste stroomafnemer niet te ver gaat en houdt altijd een halve bak lengte marge. Daarnaast gaat het om de detectie op het ATB deel. We gaan dus tot het begin van het ERTMS gebied en dat ligt voor de spanningsluis. Doordat de 766 technisch zo is opgebouwd kan er meer roest worden gereden dan met ander materieel en het levert een leuk bedrag op voor ons en voor het behoud van ander erfgoed. Sinds wij dit doen hoeft de eerste trein na werkzaamheden niet met aangepaste snelheid te rijden in het overgangsgebied van ERTMS naar ATB omdat de detectie kan worden gegarandeerd doordat er is roest gereden en kan de dienst normaal worden opgestart.

Groeten Edwin.