Wat voegt deze extra trein daadwerkelijk toe voor de ontsluiting van het noorden van Nederland? Feitelijk is het de herintroductie van de serie 500/501.Het inleggen van deze treinserie zal niet echt leiden tot meer reizigersvervoer. De inzet van deze extra trein is afkomstig van de huidige D'66 wethouder van Groningen en druist in tegen de gemaakte afspraken aan de spoortafel.
In dat verband is het van belang dat de sprinterdiensten tussen Groningen - Zwolle en Groningen - Leeuwarden worden gegund aan een andere partij.
Die begrijp ik even niet.
Jammer voor Assen en Lelystad, maar die steden zullen gewoon de IC die ze nu hebben houden.
De kwestie lijkt een beetje op de snelle trein Den Haag - Eindhoven en hoe Dordrecht daar het bokje is. Ik vind het persoonlijk heerlijk, je bent met een snelle en comfortabele rit zo vanuit Den Haag in Tilburg of Eindhoven.
Dienstregelingtechnisch En verder is het allemaal niet zo heel spannend.