Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg  (gelezen 24579 keer)

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2018, 08:42:33 »
Die regioverslaggever is er eentje op schoolkrantniveau  :-X

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2018, 09:30:58 »
Nou, ik vind het anders best een duidelijk en eerlijk verhaal. Hij zal waarschijnlijk ook de echte beweegreden niet weten maar hij plaatst in ieder geval geen onzin (zoals vaak bij spoorgerelateerde artikelen) :) Nu ben ik overigens ook wel nieuwsgierig wat die oude baas heeft bewogen om te willen blijven zitten ;)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2018, 09:32:44 »
Wat z'n beweegredenen ook waren, duidelijk is wel dat de brave borst z'n hand heeft overspeelt. En dat was niet slim.  ???
Groeten Joop, machinist Lls

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2018, 09:57:02 »
Het is een diesellijntje. Waarom moet het extra spoor precies aan de kant van het huisje worden gelegd ? Aan de andere kant van het spoor is het één grote groene leegte. Dan leg je het spoor een beetje om. Er staat geen bovenleiding, dus zo moeilijk kan het niet zijn. Het moderne laantje van van der Gaag. Bochtje maken en klaar. Kan het huis blijven staan.  Ruimte zat om op te schuiven. Moeilijk doen als het makkelijk kan.......spoorbaan verschuiven is makkelijker als een compleet huis verplaatsen.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 10:01:20 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:06:25 »
Nou, ik vind het anders best een duidelijk en eerlijk verhaal.

De verslaggever is duidelijk vooringenomen vwb de huiseigenaar. De hele inleiding spreekt qua woordkeus boekdelen. Nul objectiviteit.

Het is een diesellijntje. Waarom moet het extra spoor precies aan de kant van het huisje worden gelegd ? Aan de andere kant van het spoor is het één grote groene leegte. Dan leg je het spoor een beetje om. Er staat geen bovenleiding, dus zo moeilijk kan het niet zijn. Het moderne laantje van van der Gaag. Bochtje maken en klaar. Kan het huis blijven staan.  Ruimte zat om op te schuiven. Moeilijk doen als het makkelijk kan.......spoorbaan verschuiven is makkelijker als een compleet huis verplaatsen.

Ja joh. De beste spoorlui staan in het talud.... Om maar een bekend spreekwoord te parafraseren. Los nog van de extra kosten die zo'n boog met zich meebrengt (want 'bochtje' is echt veel te makkelijk gedacht), wat denk je van de kosten voor een extra bewaakte overweg? Men wil immers van alle onbewaakte overwegen af en iemand die tussen twee sporen woont moet tzt toch echt een keer oversteken...

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:31:08 »
Nou, als je op maps kijkt, vraag je je af waarom het tweede spoor aan de zuidkant moet. Doet vermoeden dat het allemaal wat grootschaliger is en dat klopt. Niet alleen het spoor, maar ook de weg met bijbehorende spoorwegovergang wordt aangepakt. Het pandje staat in de oksel van spoor en weg en staat denk ik vooral de werkzaamheden grondig in de weg. En omdat het allemaal in kannen en kruiken leek, is het veel te laat om nog een alternatief te verzinnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:31:13 »
Hoi Eelco,

Dat degene van het huisje tussen de sporen komt te wonen heb je er zelf van gemaakt. Hij woont langs het spoor en dat kan gewoon zo blijven als het dubbelspoor aan de kant komt te waar nu het enkelspoor ligt. Het spoor wat er nu ligt opschuiven bij het huisje vandaan en dan het nieuwe spoor tussen het bestaande spoor en het huisje leggen. Spoor aanleggen kost geld, maar huisje verplaatsen, op nieuwe fundering zetten, nieuwe riolering, stroomaansluiting en nieuwe tuin kost ook een aardig bedrag. En het spoor moet zowiezo op de schop. Als het dubbelsporig wordt moeten er ook wissels komen.

Hoe ze het ook doen, het gaat toch een bak geld kosten. Bij verplaatsing van het huis is er ook risico van scheuren in de muren en dan ben je nog verder van ehhh....huis  ;D

@Henk,

Ik heb ook op Google maps gekeken natuurlijk. Er loopt nu 1 spoor over de weg. Dus het moet toch aangepast worden naar twee sporen, dus dat maakt weinig uit.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 10:34:17 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:35:06 »
Verplaatsen was de optie, maar dat is nu niet meer van toepassing. Onteigeningsprocedure is in gang gezet, pandje gaat tegen de grond.
Groeten Joop, machinist Lls

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:40:28 »
@ Joop,

Dat de onteigening in gang gezet is heb ik gelezen. Wat ik bedoel te zeggen is dat vanaf het begin voor de moeilijkste weg gekozen is. ( Henk zei ook dat nu plannen veranderen te laat is ) maar als ze vanaf het begin zo hadden gepland dat het dubbelspoor met een boog om het gebouw heen zou lopen, het makkelijker was geweest als het huis verplaatsen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21631
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:45:12 »
@Henk,

Ik heb ook op Google maps gekeken natuurlijk. Er loopt nu 1 spoor over de weg. Dus het moet toch aangepast worden naar twee sporen, dus dat maakt weinig uit.

Het maakt heel veel uit, omdat de weg ook wordt aangepakt/verplaatst. Verdiep je even in de plannen voordat je zo gemakkelijk oordeelt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:47:22 »
@Ruud,

Dat kost meer dan het huisje verplaatsen.
Groeten Joop, machinist Lls

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:52:47 »
Ik liet gewoon mijn gedachten even gaan, ik probeer de logica te zien, maar ik zag het even niet. Ben voor de zoveelste keer vergeten dat een eigen mening hier niet mag. Als je anders denkt dan de rest hier springt iedereen gelijk op je nek. Ben alweer klaar met de discussie. Zal voortaan alleen nog braaf ja op alles zeggen.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:55:14 »
Het mocht toch ook eens niet ten koste gaan van een stukje geschiedenis, affijn, de foto's zijn er nog.

Hoogeweg 14 Den Horn by Robbert Jan., on Flickr

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Huisje staat spoorverdubbeling in de weg
« Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2018, 10:59:26 »
Ik liet gewoon mijn gedachten even gaan, ik probeer de logica te zien, maar ik zag het even niet. Ben voor de zoveelste keer vergeten dat een eigen mening hier niet mag. Als je anders denkt dan de rest hier springt iedereen gelijk op je nek. Ben alweer klaar met de discussie. Zal voortaan alleen nog braaf ja op alles zeggen.

Groeten Ruud B.
Mwah, niks mis mee om een andere visie en andere gedachte te hebben toch? Maakt een discussie juist wat leuker ;) Op alles Ja, Nee, Amen zeggen is nergens voor nodig. En is ook helemaal niet de bedoeling.
Groeten Joop, machinist Lls