Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag Lima DDM 149868 handleiding door V200-G2000
Vandaag om 11:04:07
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 10:44:45
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door MOVisser
Vandaag om 10:41:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door eemstede
Vandaag om 10:24:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:58:04
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10

Poll

Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?

Ja,goed plan ik zou er gebruik van maken
7 (28%)
Ik weet het niet
5 (20%)
Nee (houd 't maar zo)
13 (52%)

Totaal aantal stemmen: 25

  

Auteur Topic: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?  (gelezen 8329 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #30 Gepost op: 11 August 2006, 22:17:47 »
Was die halte van Achter de hoven niet bedoeld voor het personeel van de vroegere LMI (Leeuwarder Melk Industrie.) Die stond waar nu de supermarkt van Konmar staat. Ik zat nog even na te denken over de aansluiting van de LEIJMPF. Het stukje dubbelspoor lag toch aan de rechterzijde als je met je rug naar het station staat. De LEIJMF stond toch aan de linkerzijde. En tientallen meter er vandaan?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #31 Gepost op: 12 August 2006, 11:44:38 »
Ha, Ato glas ken ik ook!! Niet lang geleden failliet gegaan!! (afd. Lw)
De halte die nu nog bij achter de hoven is word overigens nog steeds gebruikt!! 4 treinen per dag!! S'morgens 1 richting Gn en terug naar Lw en s'middags (eigenlijk vroeg op de avond) nog een keer het zelfde verhaal. Dus van de ouwe "Klompen trein"is eigenlijk nog wel iets bewaard gebleven!!
Greetz:
Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

wiedijk

  • Gast
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #32 Gepost op: 14 August 2006, 17:02:08 »
Ik weet niet beter dan dat de halte 's morgens uitsluitend ri Lwd wordt gebruikt (aan het westelijke perron, direct naast de overweg in de Stuijvesantweg), en inmiddels alleen maar meer door de trein die tegen kwart voor 8 uit Gn binnenkomt. Dat zijn er vroeger méér geweest. Op het eind vd middag uitsluitend ri Gn aan het oostelijke perron, en dat zijn er ook maar twee meer, van 19 over 4 en 19 over 5 (vertrektijd Lwd-C). Gezien het zeer marginale aantal in- en uitstappers mag je je afvragen hoe lang het nog duurt voor deze halteringen worden geschrapt, ze staan ook niet eens in het spoorboekje en worden dus min of meer 'gedoogd'.
Saillant detail: ik heb het meermalen meegemaakt dat 'ie als binnenkomende trein uit Gn zoveel vertraging had dat ook de vertrekkende sneltrein 4 a 5 minuten vertraging opliep. Het gevolg was dan dat 'ie als stoptrein van 19 over zó dicht achter de sneltrein vertrok dat - zélfs met een stop op AdH! - hij voor het bloksein 803 voor de Greunsbrug moest stoppen omdat de sneltrein het volgende blok (afgesloten door inrijsein Hardegarijp!) nog niet uit was. De oplossing is héél simpel: een extra bloksein (805) achter station Camminghaburen (waar de stoptrein tóch moet halteren!), bijv. vlak voor de Ouddeelbrug.
Het rare is dat t.b.v. de sneltreinen het blok Hardegarijp-Greunsbrug (in westelijke ri dus) wél gesplitst is terwijl bij normale loop het geen enkel probleem oplevert als die er niet zou zijn, en zelfs bij verstoringen het al heel raar moet lopen als de sneltrein zó dicht achter de stoptrein zit dat deze blokdeling z'n nut bewijst.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #33 Gepost op: 16 August 2006, 11:23:21 »
Spreekt men dus nog net niet van file vorming op t spoor!! ;) ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!