Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 10:44:45
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
MOVisser
Vandaag
om 10:41:06
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 10:26:59
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
eemstede
Vandaag
om 10:24:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Simplex
Vandaag
om 10:01:07
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 09:58:04
Minder wissels
door
Eric B
Vandaag
om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
Vandaag
om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Lambert
Vandaag
om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:18:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken?
door
Valéry
06 September 2025, 18:55:09
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
06 September 2025, 13:47:25
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
Poll
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
Ja,goed plan ik zou er gebruik van maken
7 (28%)
Ik weet het niet
5 (20%)
Nee (houd 't maar zo)
13 (52%)
Totaal aantal stemmen:
25
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!? (gelezen 8328 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #30 Gepost op:
11 August 2006, 22:17:47 »
Was die halte van Achter de hoven niet bedoeld voor het personeel van de vroegere LMI (Leeuwarder Melk Industrie.) Die stond waar nu de supermarkt van Konmar staat. Ik zat nog even na te denken over de aansluiting van de LEIJMPF. Het stukje dubbelspoor lag toch aan de rechterzijde als je met je rug naar het station staat. De LEIJMF stond toch aan de linkerzijde. En tientallen meter er vandaan?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1882
Frl
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #31 Gepost op:
12 August 2006, 11:44:38 »
Ha, Ato glas ken ik ook!! Niet lang geleden failliet gegaan!! (afd. Lw)
De halte die nu nog bij achter de hoven is word overigens nog steeds gebruikt!! 4 treinen per dag!! S'morgens 1 richting Gn en terug naar Lw en s'middags (eigenlijk vroeg op de avond) nog een keer het zelfde verhaal. Dus van de ouwe "Klompen trein"is eigenlijk nog wel iets bewaard gebleven!!
Greetz:
Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
wiedijk
Gast
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #32 Gepost op:
14 August 2006, 17:02:08 »
Ik weet niet beter dan dat de halte 's morgens uitsluitend ri Lwd wordt gebruikt (aan het westelijke perron, direct naast de overweg in de Stuijvesantweg), en inmiddels alleen maar meer door de trein die tegen kwart voor 8 uit Gn binnenkomt. Dat zijn er vroeger méér geweest. Op het eind vd middag uitsluitend ri Gn aan het oostelijke perron, en dat zijn er ook maar twee meer, van 19 over 4 en 19 over 5 (vertrektijd Lwd-C). Gezien het zeer marginale aantal in- en uitstappers mag je je afvragen hoe lang het nog duurt voor deze halteringen worden geschrapt, ze staan ook niet eens in het spoorboekje en worden dus min of meer 'gedoogd'.
Saillant detail: ik heb het meermalen meegemaakt dat 'ie als binnenkomende trein uit Gn zoveel vertraging had dat ook de vertrekkende sneltrein 4 a 5 minuten vertraging opliep. Het gevolg was dan dat 'ie als stoptrein van 19 over zó dicht achter de sneltrein vertrok dat - zélfs met een stop op AdH! - hij voor het bloksein 803 voor de Greunsbrug moest stoppen omdat de sneltrein het volgende blok (afgesloten door inrijsein Hardegarijp!) nog niet uit was. De oplossing is héél simpel: een extra bloksein (805) achter station Camminghaburen (waar de stoptrein tóch moet halteren!), bijv. vlak voor de Ouddeelbrug.
Het rare is dat t.b.v. de sneltreinen het blok Hardegarijp-Greunsbrug (in westelijke ri dus) wél gesplitst is terwijl bij normale loop het geen enkel probleem oplevert als die er niet zou zijn, en zelfs bij verstoringen het al heel raar moet lopen als de sneltrein zó dicht achter de stoptrein zit dat deze blokdeling z'n nut bewijst.
Gelogd
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1882
Frl
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #33 Gepost op:
16 August 2006, 11:23:21 »
Spreekt men dus nog net niet van file vorming op t spoor!!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?