Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat zit er in deze tender?
door
Ronald69
Vandaag
om 01:13:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Peter J K
Vandaag
om 01:05:35
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 00:51:42
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 00:32:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:20:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Maartenw
13 December 2025, 23:49:56
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij
door
Eef7260
13 December 2025, 23:03:29
Roco 2025
door
Luc2000
13 December 2025, 22:16:19
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
13 December 2025, 21:33:45
helix n spoor
door
Joz
13 December 2025, 21:02:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
13 December 2025, 20:31:02
Zee. Land.
door
Huup
13 December 2025, 20:09:55
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren
door
VAM65
13 December 2025, 18:56:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
13 December 2025, 18:49:37
RhB H0m, Albulisch
door
Benelux795
13 December 2025, 18:17:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
13 December 2025, 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
13 December 2025, 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
13 December 2025, 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
13 December 2025, 17:47:08
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
13 December 2025, 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Eric B
13 December 2025, 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
13 December 2025, 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄
door
Rsd1000
13 December 2025, 16:46:41
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
13 December 2025, 15:46:06
Station Weert
door
LNS_047
13 December 2025, 15:38:08
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
13 December 2025, 15:36:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
Poll
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
Ja,goed plan ik zou er gebruik van maken
7 (28%)
Ik weet het niet
5 (20%)
Nee (houd 't maar zo)
13 (52%)
Totaal aantal stemmen:
25
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!? (gelezen 8657 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #30 Gepost op:
11 August 2006, 22:17:47 »
Was die halte van Achter de hoven niet bedoeld voor het personeel van de vroegere LMI (Leeuwarder Melk Industrie.) Die stond waar nu de supermarkt van Konmar staat. Ik zat nog even na te denken over de aansluiting van de LEIJMPF. Het stukje dubbelspoor lag toch aan de rechterzijde als je met je rug naar het station staat. De LEIJMF stond toch aan de linkerzijde. En tientallen meter er vandaan?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1888
Frl
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #31 Gepost op:
12 August 2006, 11:44:38 »
Ha, Ato glas ken ik ook!! Niet lang geleden failliet gegaan!! (afd. Lw)
De halte die nu nog bij achter de hoven is word overigens nog steeds gebruikt!! 4 treinen per dag!! S'morgens 1 richting Gn en terug naar Lw en s'middags (eigenlijk vroeg op de avond) nog een keer het zelfde verhaal. Dus van de ouwe "Klompen trein"is eigenlijk nog wel iets bewaard gebleven!!
Greetz:
Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
wiedijk
Gast
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #32 Gepost op:
14 August 2006, 17:02:08 »
Ik weet niet beter dan dat de halte 's morgens uitsluitend ri Lwd wordt gebruikt (aan het westelijke perron, direct naast de overweg in de Stuijvesantweg), en inmiddels alleen maar meer door de trein die tegen kwart voor 8 uit Gn binnenkomt. Dat zijn er vroeger méér geweest. Op het eind vd middag uitsluitend ri Gn aan het oostelijke perron, en dat zijn er ook maar twee meer, van 19 over 4 en 19 over 5 (vertrektijd Lwd-C). Gezien het zeer marginale aantal in- en uitstappers mag je je afvragen hoe lang het nog duurt voor deze halteringen worden geschrapt, ze staan ook niet eens in het spoorboekje en worden dus min of meer 'gedoogd'.
Saillant detail: ik heb het meermalen meegemaakt dat 'ie als binnenkomende trein uit Gn zoveel vertraging had dat ook de vertrekkende sneltrein 4 a 5 minuten vertraging opliep. Het gevolg was dan dat 'ie als stoptrein van 19 over zó dicht achter de sneltrein vertrok dat - zélfs met een stop op AdH! - hij voor het bloksein 803 voor de Greunsbrug moest stoppen omdat de sneltrein het volgende blok (afgesloten door inrijsein Hardegarijp!) nog niet uit was. De oplossing is héél simpel: een extra bloksein (805) achter station Camminghaburen (waar de stoptrein tóch moet halteren!), bijv. vlak voor de Ouddeelbrug.
Het rare is dat t.b.v. de sneltreinen het blok Hardegarijp-Greunsbrug (in westelijke ri dus) wél gesplitst is terwijl bij normale loop het geen enkel probleem oplevert als die er niet zou zijn, en zelfs bij verstoringen het al heel raar moet lopen als de sneltrein zó dicht achter de stoptrein zit dat deze blokdeling z'n nut bewijst.
Gelogd
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1888
Frl
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
«
Reactie #33 Gepost op:
16 August 2006, 11:23:21 »
Spreekt men dus nog net niet van file vorming op t spoor!!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?