Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:22:52
Goederenloods Zandvoort door Peter J K
Vandaag om 01:46:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47

Poll

Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?

Ja,goed plan ik zou er gebruik van maken
7 (28%)
Ik weet het niet
5 (20%)
Nee (houd 't maar zo)
13 (52%)

Totaal aantal stemmen: 25

  

Auteur Topic: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?  (gelezen 8167 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #30 Gepost op: 11 August 2006, 22:17:47 »
Was die halte van Achter de hoven niet bedoeld voor het personeel van de vroegere LMI (Leeuwarder Melk Industrie.) Die stond waar nu de supermarkt van Konmar staat. Ik zat nog even na te denken over de aansluiting van de LEIJMPF. Het stukje dubbelspoor lag toch aan de rechterzijde als je met je rug naar het station staat. De LEIJMF stond toch aan de linkerzijde. En tientallen meter er vandaan?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #31 Gepost op: 12 August 2006, 11:44:38 »
Ha, Ato glas ken ik ook!! Niet lang geleden failliet gegaan!! (afd. Lw)
De halte die nu nog bij achter de hoven is word overigens nog steeds gebruikt!! 4 treinen per dag!! S'morgens 1 richting Gn en terug naar Lw en s'middags (eigenlijk vroeg op de avond) nog een keer het zelfde verhaal. Dus van de ouwe "Klompen trein"is eigenlijk nog wel iets bewaard gebleven!!
Greetz:
Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

wiedijk

  • Gast
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #32 Gepost op: 14 August 2006, 17:02:08 »
Ik weet niet beter dan dat de halte 's morgens uitsluitend ri Lwd wordt gebruikt (aan het westelijke perron, direct naast de overweg in de Stuijvesantweg), en inmiddels alleen maar meer door de trein die tegen kwart voor 8 uit Gn binnenkomt. Dat zijn er vroeger méér geweest. Op het eind vd middag uitsluitend ri Gn aan het oostelijke perron, en dat zijn er ook maar twee meer, van 19 over 4 en 19 over 5 (vertrektijd Lwd-C). Gezien het zeer marginale aantal in- en uitstappers mag je je afvragen hoe lang het nog duurt voor deze halteringen worden geschrapt, ze staan ook niet eens in het spoorboekje en worden dus min of meer 'gedoogd'.
Saillant detail: ik heb het meermalen meegemaakt dat 'ie als binnenkomende trein uit Gn zoveel vertraging had dat ook de vertrekkende sneltrein 4 a 5 minuten vertraging opliep. Het gevolg was dan dat 'ie als stoptrein van 19 over zó dicht achter de sneltrein vertrok dat - zélfs met een stop op AdH! - hij voor het bloksein 803 voor de Greunsbrug moest stoppen omdat de sneltrein het volgende blok (afgesloten door inrijsein Hardegarijp!) nog niet uit was. De oplossing is héél simpel: een extra bloksein (805) achter station Camminghaburen (waar de stoptrein tóch moet halteren!), bijv. vlak voor de Ouddeelbrug.
Het rare is dat t.b.v. de sneltreinen het blok Hardegarijp-Greunsbrug (in westelijke ri dus) wél gesplitst is terwijl bij normale loop het geen enkel probleem oplevert als die er niet zou zijn, en zelfs bij verstoringen het al heel raar moet lopen als de sneltrein zó dicht achter de stoptrein zit dat deze blokdeling z'n nut bewijst.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Lw-Gn dubbelspoor & electrisch!?
« Reactie #33 Gepost op: 16 August 2006, 11:23:21 »
Spreekt men dus nog net niet van file vorming op t spoor!! ;) ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!