Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
TonM
Vandaag
om 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 23:08:01
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
Vandaag
om 23:05:04
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Steven Loosman
Vandaag
om 22:53:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
MichielB
Vandaag
om 22:25:43
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008?
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
jandcargo
Vandaag
om 22:19:39
booster vraag
door
Patrick Smout
Vandaag
om 22:05:38
Aachenau West
door
MichielB
Vandaag
om 22:02:43
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Gino
Vandaag
om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
defender
Vandaag
om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
defender
Vandaag
om 19:08:33
Molenbaan (werktitel)
door
defender
Vandaag
om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0.
door
Sven
Vandaag
om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
Vandaag
om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
tijgernootje
Vandaag
om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
Vandaag
om 17:29:32
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D
door
gtw6016
Vandaag
om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:30:02
Rijnstraat
door
Huup
Vandaag
om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:23:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0) (gelezen 54642 keer)
derookamer
Offline
Berichten: 15
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #15 Gepost op:
18 February 2008, 20:36:24 »
Even een puntje van aandacht. Rij je tweerailsysteem ? , volgens mij moet er dan een keerlusschakeling ingebouwd worden.
Mbt de layout, bij het kopmaken op het binnenste stationsspoor moet de hoofdbaan gebruikt worden, volgens mij is dat niet zo wenselijk
met vriendelijke groet
Fred
Gelogd
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #16 Gepost op:
15 April 2008, 10:50:57 »
Ik ben even een poosje uit de roulatie geweest maar ik heb nog wat aanpassingen gedaan.
Het omlopen via met middenspoor geschied via een kopspoortje naast
de hoofdbaan, dus niet via de hoofdbaan.
Een keerlus garnituur ben ik tot zover nog niet nodig, ik rij wel 2 rail
analoog maar ik verdeel de complete baan doormiddel van blokken.
Deze blokken zijn wel onderverdeeld in 3 secties (elk 1 trafo)
Zo kan ik het schaduwstation, hoofdbaan en het station onafhankelijk bedienen. het goederenspoor en werkplaats krijgen nog een eigen voeding.
Er komt dus een schakelpaneel met 2 of 3 weg schakelaars voor het aansturen van de blokken, zodat ik geen keerlusgarnituur nodig ben.
En ik heb de mogelijkheid om toch met meerdere treinen tegelijk te rijden zonder dat ze elkaar storen.
Een prima oplossing zoals ik bij een kennis van mij ook heb gezien.
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8108
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #17 Gepost op:
15 April 2008, 12:37:46 »
Je hebt wel degelijk een keerlusprobleem. Je kunt vanuit het station en het schaduwstation weer terugkomen op je vertrekpunt. Volg maar eens een van de railstaven (bv de rechter). Je zult zien dat je dan op de andere (linker) uitkomt bij je vertrekpunt. Ergo kortsluiting. Ergens in je schaduwstation een keerlusschakeling inbouwen en het probleem is opgelost.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #18 Gepost op:
15 April 2008, 13:48:12 »
Even een paar plaatjes om het geheel te verduidelijken.
Bovenbouw
Onderbouw
Zoals je kunt zien kan ik door alleen de rijrichting van de trafo om te keren een trein verder laten rijden, maar voor het schaduwstation had zelfs 1 trafo gekunt, gezien ik in één keer door kan rijden.
Vertrek van het station tot het weer aankomen via het schaduwstation kan dus met 1 trafo als het moet en dan zonder keerlusmodule.
Slechts het veranderen van de rijrichting van de trafo van het personenstation is genoeg om een trein te kunnen laten vertrekken of aankomen.
En dan worden alle sporen ook nog eens gescheiden met raillassen en zijn ze onafhankelijk van elkaar te bedienen i.v.m. analoog gebruik.
Misschien dat het zo een beetje begrijpelijker wordt.
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8108
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #19 Gepost op:
15 April 2008, 15:09:48 »
Als je met een beperkt aantal treinen rijdt en altijd zeker weet dat de trafo's goed geschakeld staan zal het inderdaad wel werken.
Succes, laat de vorderingen maar zien.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #20 Gepost op:
25 July 2008, 14:18:32 »
Zo na een grondige verbouwing is het dan zo ver.
Dit weekend gaat het echt los, dan komt het schaduwstation
er definitief onder en kan het spoorleggen beginnen.
Gelogd
Menno 1846
NS Tp3B/C- heden
Offline
Berichten: 1876
Frl
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #21 Gepost op:
25 July 2008, 14:55:52 »
Humoristisch bedoeld of een ode aan het Lauwersmeer (Frl-Gn) gebied?!
Greetz:Menno
Gelogd
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #22 Gepost op:
26 July 2008, 11:06:52 »
Zit hem in het feit dat ik in de regio woon en er geen "klein" station in de buurt is met
bovenleiding, dus heb ik eens wat zitten denken en ben ik zo op de naam gekomen.
Ik had best één van de namen van de stations in de buurt kunnen gebruiken maar
daar komen alleen spurtjes en deze hebben geen prik nodig.
Vandaar.
Het uiteinde van de baan krijgt inderdaad nog iets van een bescherming in modelvorm,
iets van een mooi hekwerk wat dienst doet als vangrail, het is tenslotte de krapste radius van fleischmann die daar ligt. hopelijk gaat sit alles goed met de diverse rijtuigen.
Spoedig volgt meer!
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #23 Gepost op:
26 July 2008, 11:25:11 »
De krapste radius van Flm
mmm, kan moeilijk zijn bij langere
rijruigen en treinstellen...
Als de ruimte het toelaat zou ik opterren voor net een grotere radius,
dan zit je in ieder geval zeker met wat er doorheen rijdt
Veel succes met bouwen!
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #24 Gepost op:
27 July 2008, 21:16:34 »
Vandaag de proef op de som genomen, krapste Fleischmann radius
versus artitec plan-e. Werkt perfect, het mechaniek vangt de boog goed op.
andere modellen hebben er geen last van dus ik verwacht ook geen verdere problemen.
Morgen weer wat foto's van de vorderingen
Gelogd
Tijdperk III
Offline
Berichten: 115
DE "2405"
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #25 Gepost op:
29 July 2008, 13:51:25 »
Foto's:
Schaduwstation met ontkoppelrailzen.
gehele lengte van de baan.
Detail van de wisselstraat.
Andere hoek.
Alles netjes op Ikea kurk, van de week verwacht ik nog een lading
raillasjes en isolatielasjes, want ik ben er al weer doorheen.
Meer update's volgen
Gelogd
Erik
Offline
Berichten: 1800
treinen snuffelaar
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #26 Gepost op:
29 July 2008, 13:54:16 »
Dat ziet er goed uit
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #27 Gepost op:
29 July 2008, 14:03:37 »
Als je de ikea stroken nou iets breder houd, kun je gemakkelijker met minder ballast de zijkanten een beetje aandikken. Als je alleen die profirail houd, zien ze er een beetje ielig uit. De zijkanten aanvullen doet veel voor het oog.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #28 Gepost op:
07 August 2008, 13:17:27 »
Nieuwe update nieuwe naam
Van het weekend gaat de klimspiraal er in zodat de baan rond is.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Kattenkop
Offline
Berichten: 52
voor gein moet je in de beneluxtrein zijn
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
«
Reactie #29 Gepost op:
10 August 2008, 20:55:44 »
Leuk project, ik hoop dat alles lukt,
maa rmaak je nu alleen het station/schaduwstation of hoort er nog een verdere baan bij?
Gelogd
Wat zijn we weer lekker bijdehand
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)