Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:15:56
Verschil leveranciers DCC decoders? door hmmglaser
Vandaag om 23:12:37
Plan E - 2023 oplage door sneek
Vandaag om 23:08:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:19
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Benelux795
Vandaag om 22:44:55
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:31:39
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door 008200
Vandaag om 22:28:16
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
Vandaag om 22:16:38
Vraag iz ballast door Voske
Vandaag om 21:33:36
20 jaar BNLS door René 4312
Vandaag om 21:32:13
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 21:24:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 21:23:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:21:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:04:22
Stations in Nederland door R1954
Vandaag om 20:46:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 20:02:34
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:49:53
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
Vandaag om 19:28:12
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 19:13:28
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:51:41
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 18:35:17
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Whis
Vandaag om 17:36:40
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:27:31
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 17:18:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 16:57:12
Op YouTube! door Karben
Vandaag om 16:48:59
Piko NS1100, materieelbespreking door Sven
Vandaag om 16:10:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 15:20:44
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
Vandaag om 14:39:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:18:28
  

Auteur Topic: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)  (gelezen 54383 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #45 Gepost op: 22 November 2008, 13:33:05 »
Van de week weer eens hard aan de arbeid geweest en hieronder het resultaat:


Station en losweg bij nacht, het station is verlicht met digirails printjes
die ik nog had slingeren, een mooie egale lichtspreiding.


De eerste van vele seintjes die geplaatst gaan worden.
Ze werken voor een deel al, de schakelaars komen volgende week.
Alles lekker analoog, het wordt straks een echte Post - T.


Een overzichtje van het station en de losweg.


En nog even een plaatje zonder tegenlicht, nu kun je de seinen ook goed zien
van de achterkant.

Tot zover, volgend weekend meer.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Kattenkop

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
  • voor gein moet je in de beneluxtrein zijn
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #46 Gepost op: 22 November 2008, 14:04:45 »
Schitterende foto, die bij nacht. Net echt! ;D

Hey die deur hebben wij ook :P
Wat zijn we weer lekker bijdehand

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #47 Gepost op: 15 December 2008, 19:43:31 »
Zo weer een weekje vakantie en gelijk aan de slag met de modelbaan,

Als eerste de seinen verder afgewerkt met een laagje zwarte verf, i.p.v. de
grijze trapjes en bordes. het geeft toch een betere uitstraling.





Toen maar eens een poging gedaan om te gaan inbedden met het volgende resultaat:



Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Busch nummers: 7070 en 7066.

Het grint eerst netjes op de plek gestrooid en met een kleine kwast op de juiste plek
gekregen, daarna met een lijmoplossing alles ingebed.
50% houtlijm, 50% water en een druppeltje afwasmiddel.

Morgen even weer langs de winkel want ik ben door het grint heen, een goede
gelegenheid om eens naar vlaardingen af te reizen, dat had ik toch nog tegoed
als zijnde verjaardagscadeau.

Tot zover, later deze week meer!
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #48 Gepost op: 15 December 2008, 20:31:40 »
Ziet er mooi uit.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #49 Gepost op: 22 December 2008, 10:48:49 »
Update van het front, wederom hard aan de arbeid geweest.

Seinpaal met schakelkasten, uiteraard Artitec.


uitgezoomd, druk aan het grassen geweest en wat N-spoor boompjes geplaatst.


Van de andere kant genomen, met de uitrijder op de voorgrond.


Ook aan de overstappers is gedacht, het busstation is in voorbereiding.
Gister een 2-tal bushalte's van styreen gefabriceerd.


En als laatste een rongenwagen met de nog te plaaten Artitec onderdelen.


Verder is zo goed als de gehele baan voorzien van ballast, afgelopen vrijdag
ben ik zelfs nog weer naar Groningen geweest voor een extra voorraad want ik
was er al weer doorheen.

Tot zover!
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Dennis H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #50 Gepost op: 22 December 2008, 11:00:42 »
net alles terug gelezen en dit ziet er allemaal leuk uit.

mooie oplossing voor je schaduwstation.

MVG

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #51 Gepost op: 22 December 2008, 11:39:59 »
Ik vraag me 1 ding af. mogen seinen uberhaupt in een bocht te staan?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #52 Gepost op: 22 December 2008, 12:08:45 »
Een sein mag wel degelijk in een bocht staan, maar dit heeft dan tot gevolg
dat het sein ten opzichte van de rails onder een andere hoek staat zodat
het sein reeds halverwege de bocht al zichtbaar is.

Dit kan versterkt worden door bijvoorbeeld aan het begin van de bocht een
"herhalingssein" te plaatsen. Zodoende is het mogelijk en "veilig" voor een
preiser machinist om te kunnen rijden  ;D
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #53 Gepost op: 22 December 2008, 12:11:46 »
Ziet er leuk uit! Ik zie dat je ook een Artitec setje hebt gekocht met kastjes en telefoon!

Gr. Remco.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #54 Gepost op: 24 December 2008, 14:21:44 »
Afgelopen maandag nog even een perron in elkander geflanst.



Met de nieuwe aanwinst wachtend op reizigers.
Zie ook de perrontrap om het gemakkelijk te maken
van het perron af te komen  :D


Nog een plaatje van de andere zijde.


De perrons zijn gemaakt van karton, met een steenstrip
profieltje er overheen, de tegels moeten er nog op, gewoon
een a4 tje met een heleboel tegeltjes met de snijmachine even
op maar maken en plakken maar.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #55 Gepost op: 24 December 2008, 19:32:01 »
@ RobbertJan

LEUK !! ziet er goed uit

ook dat Dgtje, zelf gemaakt of wat is dat er voor eentje?

Genoeg te doen,
Frederico

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #56 Gepost op: 26 December 2008, 19:43:03 »
Het DG'tje is bijna geheel zelfbouw, en is ook al een keer beschreven in
een topic wat ik daarvoor had gemaakt, ziehier:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8964.0

Waarschijnlijk een THS gezien het giethars betrof.

Maar om even verder te gaan met de baanbouw:

Onderdoorgang nummero uno :D


Geheel van styreen verzonken in het perron.




En nog een scherpgesteld plaatje op mijn nieuwe aanwinst.



The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mieperdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #57 Gepost op: 26 December 2008, 20:04:30 »
Haha dat is grappig heb je die baantunnels helemaal zelf gemaakt??
Die zijn  ook verkrijgbaar bij Conrad tegen een verschrikkelijke prijs zeker als je op zwart zaad zit ;D

mvg ernst

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #58 Gepost op: 26 December 2008, 20:10:46 »
Ik heb ze gezien bij conrad, en ik vond ze te duur en de afmetingen waren niet bekend  :-X

Dus zelfbouwen dan maar, van een hele hoop stukkies styreen en engelengeduld.

Maar het resultaat mag er zijn, nummero dos in in aanbouw voor het andere perron.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3523
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Kopstation "Lauwersmeer" - (Baanplan H0)
« Reactie #59 Gepost op: 29 December 2008, 13:40:36 »
Van het weekend weer even tijd gehad om een volgende stap
te zetten in het afwerken van het station:

Een overkapping, zelfbouw van styreen.

Als eerste een kartonnen mal gemaakt om de masten mee te fabriceren:



Daarna druk in de weer om alles op het perron in orde te maken:



4 styreen paaltjes in het perron geplaatst, deze zitten door de bovenkant
van het perron en verankerd in de bodemplaat van de baan (gaatjes doorgeboord)



Alle 4 paaltjes op rij, nu de overkapping er op.
De overkapping is van holle styreen buisjes en is er zo op te schuiven.
Wel zo makkelijk als je nog aan de baan wilt werken en de overkapping nog
in de verf moet, deze wordt overigens gespoten, dit volgt later, er moet ook
nog verlichting onder gebouwd worden.



Andere kant.



En nog 1 met treinstel, alles past perfect, ook met grotere stroomafnemers zoals
op een Mat '24 etcetera.



Zo nu eerst weer aan de arbeid.






The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5