Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NL cameo layout (0,26m2)
door
Joran
Vandaag
om 20:38:07
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:37:43
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
Vandaag
om 20:36:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Paul1969
Vandaag
om 20:33:33
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 20:27:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 20:23:03
Verwisselen koppelingen Hamo 1205
door
Dick55
Vandaag
om 20:13:12
Schroefkoppeling voor H0.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:44:23
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
wob
Vandaag
om 19:43:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:28:13
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:26:38
Märklin 2025
door
Mark D.
Vandaag
om 19:26:37
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:22:16
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 19:22:03
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
hervé
Vandaag
om 19:21:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:17:34
Modeltreinenbeurzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:14:22
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
Vandaag
om 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
Vandaag
om 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
AP3737
Vandaag
om 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
Vandaag
om 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:41:37
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25
door
hervé
Vandaag
om 15:55:00
7 en 8 maart 2026 | Jubileumtentoonstelling MSV Post B
door
Rsd1000
Vandaag
om 15:44:17
West-Brabantse modelspoordagen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:40:15
Zaterdag, 2 mei 2026 | 9e Ruilbeurs MSV Post B
door
Rsd1000
Vandaag
om 15:35:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren (gelezen 1987 keer)
vleesman
Offline
Berichten: 126
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Gepost op:
03 October 2018, 12:10:30 »
Hallo allemaal,
Ik heb op dit forum een aantal oudere draadjes bekeken om een antwoord te krijgen op de vraag of voor een Uhlenbrock power4 booster beide railstaven geïsoleerd dienen te worden of dat 1 volstaat - ik ben nog aan het bouwen dus het is een theoretische discussie, kan eea nog niet uitproberen maar bouw het liever correct dan later weer zaken te moeten loshalen... Helaas zijn soms de plaatjes van oudere discussies op dit forum niet meer voorhanden. Ik maak gebruik van het Uhlenbrock "ecosysteem" bij een 2rail baan. Als ik de gebruiksaanwijzing bekijk dan lijkt het er op dat
ik de massa van de 2 trafo's moet verbinden, de bruine draad
de rails dubbelzijdig geïsoleerd moet worden
In deze draadjes wordt volgens mij er voor gekozen om slechts 1 staaf te isoleren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=57599.msg3221440265#msg3221440265
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=22110.msg380948#msg380948
En als ik naar andere Uhlenbrock publicaties kijk, de 2018-2019 catalogus, lijkt ook slechts 1 staaf geisoleerd.
Dus de vraag: een power4 en IBII moeten ze van elkaar gescheiden worden op de treintafel via 1 of 2 geïsoleerde rails?
met vriendelijke groet,
Jean-Paul
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2018, 16:15:56 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Met vriendelijke groet Jean-Paul
Loconet IB II - 2rail - koploper
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26859
Re: booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Reactie #1 Gepost op:
03 October 2018, 12:33:07 »
De "bruine" klemmen - in de IB de klemmen 4 en 5, in de Power 4 de klemmen 3 en 4 - zitten volgens mij intern direct aan elkaar. De "bruine" klemmen van de trafo's worden gekoppeld. Dan is het een beetje zinloos om de "bruine" railstaaf te isoleren.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
vleesman
Offline
Berichten: 126
Re: booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Reactie #2 Gepost op:
03 October 2018, 15:00:11 »
Dank je Klaas,
Heb er de multimeter eens opgezet en inderdaad lijken de bruine slots in de IB2 en P4 doorverbonden te zijn. Vanuit die gedachte is het ook niet persenodig om de trafo's te verbinden die al via het spoor verbonden zijn, maar kwaad kan het natuurlijk niet dus dat draadje doen we maar.
Gelogd
Met vriendelijke groet Jean-Paul
Loconet IB II - 2rail - koploper
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren