Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Eric B
Vandaag
om 10:26:05
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Met een sik
Vandaag
om 10:25:12
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:48:11
Layne, Somewhere South.
door
g-j
Vandaag
om 09:42:56
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Jelmer
Vandaag
om 09:19:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 07:05:23
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Seinhuis
Vandaag
om 00:25:28
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Sven
04 December 2025, 23:17:21
Eindstation Daarhuizen
door
HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Rondom Charlois
door
NS264
04 December 2025, 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards
door
daan2353
04 December 2025, 14:37:16
Da's Daz 2
door
spoorijzer
04 December 2025, 14:22:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren (gelezen 2059 keer)
vleesman
Offline
Berichten: 126
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Gepost op:
03 October 2018, 12:10:30 »
Hallo allemaal,
Ik heb op dit forum een aantal oudere draadjes bekeken om een antwoord te krijgen op de vraag of voor een Uhlenbrock power4 booster beide railstaven geïsoleerd dienen te worden of dat 1 volstaat - ik ben nog aan het bouwen dus het is een theoretische discussie, kan eea nog niet uitproberen maar bouw het liever correct dan later weer zaken te moeten loshalen... Helaas zijn soms de plaatjes van oudere discussies op dit forum niet meer voorhanden. Ik maak gebruik van het Uhlenbrock "ecosysteem" bij een 2rail baan. Als ik de gebruiksaanwijzing bekijk dan lijkt het er op dat
ik de massa van de 2 trafo's moet verbinden, de bruine draad
de rails dubbelzijdig geïsoleerd moet worden
In deze draadjes wordt volgens mij er voor gekozen om slechts 1 staaf te isoleren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=57599.msg3221440265#msg3221440265
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=22110.msg380948#msg380948
En als ik naar andere Uhlenbrock publicaties kijk, de 2018-2019 catalogus, lijkt ook slechts 1 staaf geisoleerd.
Dus de vraag: een power4 en IBII moeten ze van elkaar gescheiden worden op de treintafel via 1 of 2 geïsoleerde rails?
met vriendelijke groet,
Jean-Paul
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2018, 16:15:56 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Met vriendelijke groet Jean-Paul
Loconet IB II - 2rail - koploper
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re: booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Reactie #1 Gepost op:
03 October 2018, 12:33:07 »
De "bruine" klemmen - in de IB de klemmen 4 en 5, in de Power 4 de klemmen 3 en 4 - zitten volgens mij intern direct aan elkaar. De "bruine" klemmen van de trafo's worden gekoppeld. Dan is het een beetje zinloos om de "bruine" railstaaf te isoleren.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
vleesman
Offline
Berichten: 126
Re: booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren
«
Reactie #2 Gepost op:
03 October 2018, 15:00:11 »
Dank je Klaas,
Heb er de multimeter eens opgezet en inderdaad lijken de bruine slots in de IB2 en P4 doorverbonden te zijn. Vanuit die gedachte is het ook niet persenodig om de trafo's te verbinden die al via het spoor verbonden zijn, maar kwaad kan het natuurlijk niet dus dat draadje doen we maar.
Gelogd
Met vriendelijke groet Jean-Paul
Loconet IB II - 2rail - koploper
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Booster: rails eenzijdig of tweezijdig isoleren