Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?  (gelezen 5464 keer)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 677
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #15 Gepost op: 28 september 2018, 16:26:48 »
Zo flauw :-\ :P

Tis niet voor niks dat je altijd een beetje meewarig aangekeken wordt als je iemand verteld dat je hobby modelspoor is...

grtz rob

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #16 Gepost op: 28 september 2018, 17:13:57 »
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.

Stephan.


wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
  • Aachenau West
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #17 Gepost op: 28 september 2018, 17:21:39 »
Misschien gebruiken ze de loc wel voor een update van het model van de BR44 uit 1996....

Groet, Bas

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2018, 18:52:33 »
Neeh, Bij de 2 rail rijders zoekt men in het echt naar de geïsoleerde assen.

Deze kan men ook niet vinden, en zo heeft elk merk wat. ;D

Ik ben blij dat deze firma het onderhoud voor de lok op zich neemt, er is al zo veel naar de snijbrander afgevoerd waar niks meer van behouden is.
Zoals de Br 96, 18.2, 18.1, 18.0, 59 en ga zo maar door.

Zelf denk ik dat er veel meer mensen zijn die hadden gewild dat hun favoriete locomotief behouden was.

Kees.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2018, 18:59:08 door puntenglijder »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #19 Gepost op: 28 september 2018, 19:05:28 »
Citaat
Bij de 2 rail rijders zoekt men in het echt naar de geïsoleerde assen

 ;D

Citaat
Ik ben blij dat...

Dat is inderdaad iets wat te waarderen valt. Hulde aan Märklin vanwege dit initiatief en hun inzet voor het behoud van deze Jumbo!
« Laatst bewerkt op: 28 september 2018, 19:08:56 door 44 »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #20 Gepost op: 01 oktober 2018, 19:42:48 »
Een 44 is als rijdende loc ook niet zo supergeschikt; lage snelheid cq. niet goed zuinig te rijden en natuurlijk onderhoudsintensief als driecilinder. Toch zijn er nog diverse in rijvaardige staat, dus een minder goed exemplaar op zo'n mooie plek op een sokkel kun je alleen maar toejuichen.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #21 Gepost op: 01 oktober 2018, 20:31:36 »
Heb je wel eens een 44 met een zware last een helling op horen gaan.

Het zware 3 cilinder geluid is zo mooi, je krijgt er kippenvel van. ;D

Alleen dit is het al waard om ze bedrijfs vaardig te houden.

Kees.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #22 Gepost op: 01 oktober 2018, 21:26:41 »
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.

Stephan.
Meer dat het een beetje eentonig wordt... Iedere keer hetzelfde liedje, een CD die blijft hangen ofzo En dan straks weer miepen dat de Märklin gebruikers zich massaal op een ander forum ophouden. In plaats van dat we met zijn allen eens gaan genieten van deze hobby, blijven we lekker op elkaar katten. "Oeh, hij heeft pukkeltjes, iel, bah, vies." "Iiiiil, die heeft de ruitenwissels meegedrukt in de raampjes... Jakkes."

Oprecht kritisch zijn mag, maar zodra er Göppingen op staat, is het meteen fout. Ongeacht wat men brengt, goed doen kan men het toch niet.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #23 Gepost op: 02 oktober 2018, 01:43:43 »
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.
Zal je geruststellen of teleurstellen  ;D Ik heb geen Märklin. Heb 0n30 en Std 0 Amerikaans spul.  (y) Maar wat Laurent ook terecht schrijft. Het begint wel wat eentonig te worden, iedere keer dat gezanik over en op Märklin  :-\
Groeten Joop, machinist Lls

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3291
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #24 Gepost op: 02 oktober 2018, 05:27:26 »
Bij toeval zag ik dit weekend ook de video over het transport van de BR44-1315, door Maerklin georganiseerd.



Spectaculair schouwspel, met de firma's Kran Maurer en Paule die het transport van locomotief en tender verzorgden.

Geweldig dat Marklin dit doet, je ziet dat jong en oud zich erbij betrokken voelen, tot in de avond blijven de mensen kijken, opmaat voor het Maerklin museum met een grote modelbaan.

Marklin doet het, omdat het kan. En ze kunnen dit op basis van een ijzersterke positie in de modelbaanwereld, met topkwaliteit en een eigen filosofie.

Met een marktaandeel van meer dan 50% in de landen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, een omzet van ca. 110 miljoen euro in 2017:



In 2013 heeft Simba-Dickie Maerklin overgenomen waarbij een werkgarantie voor de medewerkers tot 2019 werd gegeven. Dat heeft de medewerkers kennelijk vleugels gegeven, omzet is weer rond de 110 mio euro.

Ik ben zelf een Fleischmannfan, maar heb altijd met veel bewondering naar de Maerklin treinen gekeken en heb niet de minste drang om Maerklin te kleineren, in tegendeel.

« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2018, 18:10:15 door Hans Grasmaijer »
Tschuss Genossen

index van "update: baan in de tropen":
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/pdf-excel-index-6537ff469ede7.pdf

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #25 Gepost op: 02 oktober 2018, 16:17:24 »
Overigens is het zo dat de Marklin modellen voor 2 rail tegenwoordig onder de noemer Trix vallen.

Het zijn de zelfde modellen en worden blijkbaar dus ook door de 2 rail rijders gekocht.
Zij kopen in principe een Marklin Hamo lok, alleen onder een ander noemer. ;D

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 2 rail rijders er een Trix variant op hun baan hebben rond rijden?

Ondanks dat ik 3 rail rij , heb ik zelf veel 2 rail stomers omgebouwd naar 3 rail, dit omdat M deze modellen niet in hun programma heeft.
Ik ben geen fan van M, maar ik heb destijds gekozen voor het 3 rail systeem.

Kees.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4454
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #26 Gepost op: 02 oktober 2018, 17:02:31 »
In principe rijdt een 2 rail Marklin loc prima op tweerail rails. Deze is hier op aangepast. Bij mijn Br78 van Marklin Hamo was zelfs zo'n paddenstoel contact geplaatst. Trix locs rijden eveneens prima! Heb beide rondtuffen. Nou weet ik niet of je dat van alle modellen kan zeggen. Want die heb ik natuurlijk allemaal niet.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2018, 12:51:02 »
De discussie wederom voeren over Marklin rijden of juist niet en al de motivatie's er omheen,die kennen we allemaal wel.
Het was dan ook niet mijn insteek om zo'n discussie wederom hier te gaan voeren.
Ik was simpelweg benieuwd naar de reden waarom Marklin een Br 44 liet vervoeren naar hun thuisbasis,de gedachte gang van herstel tot rijvaardig had makkelijk gekund,dat hebben we gezien met de 01-150.
Dat word het dus niet,maar de loc zal wel goed onderdak krijgen daar zoals het er nu naar uitziet,en dat is altijd beter dan op een lok kerkhof terecht komen om helemaal weg te rotten door de jaren heen  (y)
Daarmee mag wat het mij betreft,als er verder geen nieuws meer over te melden valt,hier een slotje op.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0