BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: tijgernootje op 26 september 2018, 17:06:15

Titel: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: tijgernootje op 26 september 2018, 17:06:15
Zojuist zag ik een film van bijna 30 minuten,waarin word gesteld dat Marklin de 44-1315 per speciaal transport naar hun hoofd kantoor/fabriek laat brengen.
De film dateert van 13 sept '18,weet iemand waarom dit is gedaan ?
Hier de link naar die film op kijkbuis:
https://www.youtube.com/watch?v=LxMYjqe5ib0 (https://www.youtube.com/watch?v=LxMYjqe5ib0)
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Scratchbuilt op 26 september 2018, 17:12:07
Voor zover ik begrepen heb is het voor het nieuwe Marklin museum.

Albert
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Ben op 26 september 2018, 17:15:41
Dat was voor de "Open deur dag" en hij/zij is al weer weg.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Harryku op 26 september 2018, 20:05:29
Die is inderdaad voor het nieuwe Marklin museum daar naar toe vervoerd.
De loc staat op een verhoging en zal nog een soort van afdak of iets dergelijks krijgen om de loc
te beschermen tegen de weersinvloeden.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Jan-Peter op 27 september 2018, 00:47:58
Ik ben bang dat het hoop schroot nog steeds achter de klein schroot fabriek aan de Stuttgarter Strasse 55 staat.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/_2.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/_2.png)

De lok is uitgeleend door de stad  Kornwestheim voorlangere tijd aan Marklin, waarbij Marklin voor het onderhoud verantwoordelijk is. Er is al het nodige gesleept (geleurd) met de lok. (http://www.eisenbahn-museumsfahrzeuge.com/index.php/deutschland/staatsbahnfahrzeuge/dampflokomotiven/baureihe-44/44-1315).

Maar voorlopig staat ie dus in Goeppingen, (en straks onderdak) en gaat deel uitmaken van het Marklin Museum ("Marklineum"). Zoals het er nu uitziet, beter behandeld dan de 6317.  :-X

Jan-Peter
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Hans Reints op 27 september 2018, 04:30:42
Je kan lullen wat je wil, maar over gebrek aan belangstelling was niet te klagen. Mooi stukje vakwerk!
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Jan-Peter op 27 september 2018, 09:57:41
Volgens Marklin TV waren er meer toeschouwers dan verwacht. Persoonlijk denk ik dat veel Marklin-fans er een kombi-bezoek aan Goeppingen van hebben gemaakt. Eerst het transport, en daarna de fabrieks opendagen.

Het transport was wel aardig, maar ik had een beetje een dejavu gevoel. Het transport volgde het standaard Discovery channel plot. De grote machines worden voorgesteld, beginnen met het werk, maar oh oh probleem, maar een lokaal transport bedrijf red de dag en iedereen kan s'avonds weer blij naar huis...

<Ironisch> Ik heb met zweet in de handen gekeken of ze draai het terrein op konden komen, spannend joh...  ;D </Ironisch>

Maar aardig gedaan, ik verwacht er eigenlijk nog wel meer beelden van.(bv 1 Jahre mit Marklin 2018 2e deel o.id.)

Jan-Peter
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Klaas Zondervan op 27 september 2018, 13:14:24
("Marklineum").
Leuk woord. Toen ik dat woord voor het eerst zag kreeg ik er gelijk een beeld bij: linoleum met puntcontacten. ;D
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Trein-H0 op 27 september 2018, 13:16:47
Of ribbel linoleum ;D ;D
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: ex44 op 27 september 2018, 16:21:59
De lok is daar geplaatst voor onderzoeksdoeleinden: die sleper moet toch ergens zitten!
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Sicco Dierdorp op 27 september 2018, 16:32:22
Of ribbel linoleum ;D ;D

Of linoleum dat in de lengte 15% kleiner is dan in de breedte  ;D
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Joop_L op 27 september 2018, 16:32:29
Zouden al die flauwigheden ook lang zijn gekomen als een andere fabrikant dit had gedaan?  ??? ::)
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Sicco Dierdorp op 27 september 2018, 16:33:57
Als je een andere fabrikant weet te noemen waar dit betrekking op heeft: ja  :police:
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Joop_L op 27 september 2018, 16:37:43
Zo flauw :-\ :P
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: tijgernootje op 28 september 2018, 15:51:39
In elk geval is nu duidelijk wat de bedoeling is.
Ik had ergens stiekum de hoop dat men de loc ergens heen zou brengen om m weer rijvaardig te krijgen.
Tot zover dat plan  ::)
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: borotof op 28 september 2018, 16:26:48
Zo flauw :-\ :P

Tis niet voor niks dat je altijd een beetje meewarig aangekeken wordt als je iemand verteld dat je hobby modelspoor is...

grtz rob
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: prutser op 28 september 2018, 17:13:57
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.

Stephan.

Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: wob op 28 september 2018, 17:21:39
Misschien gebruiken ze de loc wel voor een update van het model van de BR44 uit 1996....

Groet, Bas
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: puntenglijder op 28 september 2018, 18:52:33
Neeh, Bij de 2 rail rijders zoekt men in het echt naar de geïsoleerde assen.

Deze kan men ook niet vinden, en zo heeft elk merk wat. ;D

Ik ben blij dat deze firma het onderhoud voor de lok op zich neemt, er is al zo veel naar de snijbrander afgevoerd waar niks meer van behouden is.
Zoals de Br 96, 18.2, 18.1, 18.0, 59 en ga zo maar door.

Zelf denk ik dat er veel meer mensen zijn die hadden gewild dat hun favoriete locomotief behouden was.

Kees.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: ex44 op 28 september 2018, 19:05:28
Citaat
Bij de 2 rail rijders zoekt men in het echt naar de geïsoleerde assen

 ;D

Citaat
Ik ben blij dat...

Dat is inderdaad iets wat te waarderen valt. Hulde aan Märklin vanwege dit initiatief en hun inzet voor het behoud van deze Jumbo!
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: timtrein op 01 oktober 2018, 19:42:48
Een 44 is als rijdende loc ook niet zo supergeschikt; lage snelheid cq. niet goed zuinig te rijden en natuurlijk onderhoudsintensief als driecilinder. Toch zijn er nog diverse in rijvaardige staat, dus een minder goed exemplaar op zo'n mooie plek op een sokkel kun je alleen maar toejuichen.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: puntenglijder op 01 oktober 2018, 20:31:36
Heb je wel eens een 44 met een zware last een helling op horen gaan.

Het zware 3 cilinder geluid is zo mooi, je krijgt er kippenvel van. ;D

Alleen dit is het al waard om ze bedrijfs vaardig te houden.

Kees.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: laurent op 01 oktober 2018, 21:26:41
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.

Stephan.
Meer dat het een beetje eentonig wordt... Iedere keer hetzelfde liedje, een CD die blijft hangen ofzo En dan straks weer miepen dat de Märklin gebruikers zich massaal op een ander forum ophouden. In plaats van dat we met zijn allen eens gaan genieten van deze hobby, blijven we lekker op elkaar katten. "Oeh, hij heeft pukkeltjes, iel, bah, vies." "Iiiiil, die heeft de ruitenwissels meegedrukt in de raampjes... Jakkes."

Oprecht kritisch zijn mag, maar zodra er Göppingen op staat, is het meteen fout. Ongeacht wat men brengt, goed doen kan men het toch niet.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Joop_L op 02 oktober 2018, 01:43:43
Dat zal wel meevallen, je mag alleen geen grapjes maken over de afwijking van Märklin, dat ligt nogal gevoelig.
Zal je geruststellen of teleurstellen  ;D Ik heb geen Märklin. Heb 0n30 en Std 0 Amerikaans spul.  (y) Maar wat Laurent ook terecht schrijft. Het begint wel wat eentonig te worden, iedere keer dat gezanik over en op Märklin  :-\
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: Hans Grasmaijer op 02 oktober 2018, 05:27:26
Bij toeval zag ik dit weekend ook de video over het transport van de BR44-1315, door Maerklin georganiseerd.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/file-C837A794-0D59-4036-B6C3-9E28ECA61387-449-0000007A0D893F75.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/file-C837A794-0D59-4036-B6C3-9E28ECA61387-449-0000007A0D893F75.jpg)

Spectaculair schouwspel, met de firma's Kran Maurer en Paule die het transport van locomotief en tender verzorgden.

Geweldig dat Marklin dit doet, je ziet dat jong en oud zich erbij betrokken voelen, tot in de avond blijven de mensen kijken, opmaat voor het Maerklin museum met een grote modelbaan.

Marklin doet het, omdat het kan. En ze kunnen dit op basis van een ijzersterke positie in de modelbaanwereld, met topkwaliteit en een eigen filosofie.

Met een marktaandeel van meer dan 50% in de landen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, een omzet van ca. 110 miljoen euro in 2017:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/screenshot-2018-10-02-08.54.23.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/screenshot-2018-10-02-08.54.23.jpg)

In 2013 heeft Simba-Dickie Maerklin overgenomen waarbij een werkgarantie voor de medewerkers tot 2019 werd gegeven. Dat heeft de medewerkers kennelijk vleugels gegeven, omzet is weer rond de 110 mio euro.

Ik ben zelf een Fleischmannfan, maar heb altijd met veel bewondering naar de Maerklin treinen gekeken en heb niet de minste drang om Maerklin te kleineren, in tegendeel.

Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: puntenglijder op 02 oktober 2018, 16:17:24
Overigens is het zo dat de Marklin modellen voor 2 rail tegenwoordig onder de noemer Trix vallen.

Het zijn de zelfde modellen en worden blijkbaar dus ook door de 2 rail rijders gekocht.
Zij kopen in principe een Marklin Hamo lok, alleen onder een ander noemer. ;D

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 2 rail rijders er een Trix variant op hun baan hebben rond rijden?

Ondanks dat ik 3 rail rij , heb ik zelf veel 2 rail stomers omgebouwd naar 3 rail, dit omdat M deze modellen niet in hun programma heeft.
Ik ben geen fan van M, maar ik heb destijds gekozen voor het 3 rail systeem.

Kees.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: zuylen op 02 oktober 2018, 17:02:31
In principe rijdt een 2 rail Marklin loc prima op tweerail rails. Deze is hier op aangepast. Bij mijn Br78 van Marklin Hamo was zelfs zo'n paddenstoel contact geplaatst. Trix locs rijden eveneens prima! Heb beide rondtuffen. Nou weet ik niet of je dat van alle modellen kan zeggen. Want die heb ik natuurlijk allemaal niet.
Titel: Re: Marklin laat een BR 44 transporteren naar hun (hoofd) kantoor,maar waarom ?
Bericht door: tijgernootje op 03 oktober 2018, 12:51:02
De discussie wederom voeren over Marklin rijden of juist niet en al de motivatie's er omheen,die kennen we allemaal wel.
Het was dan ook niet mijn insteek om zo'n discussie wederom hier te gaan voeren.
Ik was simpelweg benieuwd naar de reden waarom Marklin een Br 44 liet vervoeren naar hun thuisbasis,de gedachte gang van herstel tot rijvaardig had makkelijk gekund,dat hebben we gezien met de 01-150.
Dat word het dus niet,maar de loc zal wel goed onderdak krijgen daar zoals het er nu naar uitziet,en dat is altijd beter dan op een lok kerkhof terecht komen om helemaal weg te rotten door de jaren heen  (y)
Daarmee mag wat het mij betreft,als er verder geen nieuws meer over te melden valt,hier een slotje op.