Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Ronald69
Vandaag om 20:58:01
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 20:49:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 20:48:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:38:18
diorama, voor lange treinen. door JohnRobertGrunn
Vandaag om 20:25:07
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
  

Auteur Topic: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa  (gelezen 4017 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #15 Gepost op: 28 september 2018, 01:23:31 »
Mis ik in dat lijstje het werkplaats in Susteren niet?
Die deed ook alleen goederen namelijk.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #16 Gepost op: 28 september 2018, 21:40:50 »
volgens mij was er alleen een loc depot in susteren.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #17 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:02:41 »
De wagenwerkplaats in Susteren werd in 1999 gesloten aldus hier en hier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #18 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:34:21 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #19 Gepost op: 01 oktober 2018, 19:38:52 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #20 Gepost op: 01 oktober 2018, 20:38:15 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .
Je lijkt een volledig overzicht te geven in werkplaatsen, dat onderscheid lijkt me dan irrelevant :)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #21 Gepost op: 02 oktober 2018, 10:57:56 »
Toen ik nog in de goederendienst werkzaam was , waren er standplaatsen waar 1 of 2 wagenlichters kleine reparatie's konden uitvoeren . Ik weet oa te Rotterdam-Pernis , als ook Beverwijk op het Hoogoven-central . Verder hadden we een z.g smeerdienst op het Hout Bereidings Inrichting in Dordrecht , voor onderhoud Dwarsliggerswagens .

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #22 Gepost op: 02 oktober 2018, 11:50:42 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

En de wagenwerkplaats Onnen sloot per 19 december 1974.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #23 Gepost op: 02 oktober 2018, 15:55:26 »
De kans dat op de Hout bereiding in Dordt ooit nog iets van de grond komt is zo goed als nul,nu  :-\
Dat hele terrein is op de schop gegaan en volgens mij zijn de sporen op het terrein onder t asfalt verdwenen,t is nu deels een parkeer plaats voor buitenlandse vrachtwagens die ofwel de avond of het weekend moeten afwachten tot ze mogen/kunnen lossen in de buurt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #24 Gepost op: 02 oktober 2018, 16:11:48 »
werd matrieel dat rep nodig had,of over datum was in reguliere dienst meegenomen of in aparte treinen

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #25 Gepost op: 02 oktober 2018, 19:59:18 »
Nadat een voertuig uit de dienst genomen werd , werd afhankelijk van de schade , werdt een noodreparatie uitgevoerd .
Na deze noodreparatie werd het voertuig voorzien van de nodige beplakkingen in een goederentrein opgestuurd naar de werkplaats .
Een personenrijtuig werd OOK in een goederentrein opgestuurd .
Dit gebeurde met een vervoersregeling . Als een rijtuig over de grens komt dan wordt door deze maatschappij een soort huur betaald .
Diegene die het rijtuig buitendienst neemt , moet een procesverbaal opmaken zodat de huur stopgezet wordt .
Ook wordt bij dit rijtuig de rem in de stond goederen geplaatst .
Eventuele vervangende onderdelen moeten verekend worden .

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #26 Gepost op: 02 oktober 2018, 21:15:51 »
Of dat rijtuig in de G-stand gezet werd is afhankelijk van de goederentrein, die rijden namelijk ook niet allemaal in de G-stand.

Daarnaast hebben de meeste rijtuigen overigens geen P-G kraan, en konden niet in de G stand.
Als dat in de trein benodigd zou zijn, moet de rem volledig afgesloten worden in dat geval.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2018, 16:47:24 »
volgens de toen geldende voorschriften was dit verplicht ,of de rem afsluiten en beplakken .